• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Usch ja, jag förstår definitivt hur det känns, efter den här sommaren. Tror ändå du gjorde rätt som lämnade. Precis som skogsbollen skrev så är det ju inte alltid "riktig" ledsenhet, utan mer att det är ett sätt att försöka ta lite kommando. Men det kan ju absolut vara jobbigt efter ett långt uppehåll, men ge det nån dag så kommer det nog vara som vanligt igen.

På tal om ledsna barn vid lämning så är det som om Maja helt glömt sommarens jobbiga lämningar! Idag när jag lämnade så gick hon bara in genom grinden och vinkade till mig "Hejdå mamma!". och så var hon igå¨ng att leka. Så himla skönt, då jag var rädd för att detta skulle lämna spår...

Idag ska jag på hjärnröntgen, eftersom jag har en del huvudvärk. tror inte de kommer hitta nåt (sågspån kanske ) men lite nervöst känns det allt. Har aldrig gjort nåt sånt förr!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Grattis Wilma!

Har förresten varit på två kl'dparty denna veckan, både Me&I och Rabdido, och inte handlat nåt! Har kanske äntligen börjat följa Daniels råd "Tänk på att vi köpt hus!" och blivit lite sparsam!! Nä, men jag har genomskådat hela konceptet lite. Tidigare när jag varit på såna party har jag tänkt att jag ska handla nåt, och valt ut det finaste där. Istället för att tänka "skulle jag valt detta om jag hade haft nåt annat att välja på" om ni förstår hur jag menar. Och det tyckte jag inte denna gången. PoP är fortfarande min favorit bland de lite dyrare barnkläderna. Massa fint nu tycker jag!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Bay: 1 dag bara...häftigt!! Även om jag förstår att det är lååånga dagar nu. Svårt det där att "njuta" av lugnet innan barnet kommer, som många säger, när man är höggravid och bara vill få ut bebisen! men snart, snart har ni er plutt!!

Jag jobbar idag och hela helgen, sen har vi en vecka ledigt tillsammans hela familjen innan skolan drar igång. skönt, eftersom jag de första tre veckorna i skolan både har skola och i stort sett heltidsjobb i djuraffären. och ska packa ner en hel lägenhet...jaja, mitt eget fel att jag tagit det på mig.

.•:*¨¨*:•. Två har blivit tre - Maja är här! .•:*¨¨*:•. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Rapport från Facebook: Baypower har fått en liten pojke till!! För en halvtimme sen hade hon skrivit där.
    Stort grattis till dig och familjen!! Hoppas allt gått bra!

.•:*¨¨*:•. Två har blivit tre - Maja är här! .•:*¨¨*:•. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Här har pratandet fullkomligt exploderat under sommaren. Maja säger 4- och 5-ordsmeningar nu och härmar allt vi säger. inga avancerade meningar, men typ "Pappa osså sitta där mamma" eller "inte bygga kossar mer".  Och jag tyckte hon var rätt sen med att börja säga ord, men när det väl kom ig¨ång så körde det igång rejält!

Tobiq: Håller tummarna att ni också snart har er bebis hos er!

• Jenn83

Bay: Grattis än en gång. Oj, vilken snabb förlossning!! Då kom lillkillen alltså bara lite mer än en timme efter att du skrivit här!? Härligt att hör att allt är bra i alla fall.

• Jenn83

Bay: Häftig förlossning!! Pratade med en kompis i veckan, om förlossningar. Med hennes första var hon 55 (!!) timmar inne på förlossningen. En aning längre än din blixtvisit där  
    Ska bli kul att höra namn på killen och se bilder!

Sjö: Fröken M fick ju också en flicka, lilla Greta. (Har jag för mig att hon heter...på hennes blogg är det ju Norpan )

• Jenn83

Fick en sån där "Tur det dröjer lääänge innan min lilla lilla dotter är tonåring"-upplevelse idag. Daniels systers bonusdotter, som är 11 år, har tydligen gjort tidig tonårsrevolt. De har fått veta att hon provat att röka, dricka och ha sex!! 11 år...när jag var i den åldern höll jag INTE på med sånt...kankse levde jag i lite skyddad verkstad, men det var först några år senare jag började med sånt.

• Jenn83

Bay: åh vilka underbara bilder!! och visst är där likheter mellan killarna...även om små spädisar ofta är ganska lika varandra!! Härligt att det gått så bra med Felix än så länge.
    När det gäller namnen är jag nog mest för Elliot eller Milton.

• Jenn83

skogsbollen: Vi gjorde det när maja vara typ 8 månader så hon fattade nog inte så mycket av det. vi bara körde på som vanligt

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7