Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Skogsbollen: jag fick en hinnsvepning fredagen före igångsättningen, måste då ha varit på bf+10 men det gjorde ingenting för min förlossning. Var öppen 3 cm redan då och exakt samma på onsdagen när de satte igång mig. Har hört både bra och dåligt ang hinnsvepningar...

• j 3 n N y

Massor jag vill kommentera, läser allt på mobilen såklart, men har inte tid just nu... Tar så mycket jag hinner!

Jenn
    : Lycka till på röntgen. Kommer nog gå kanon! Jag hade mycket huvudvärk när jag gick i högstadiet och kan fortfarande få migränlika attacker (nu var det väldigt länge sen dock, skönt).

Nenne: Åh vilket dilemma. När man vänder på siffrorna så ser man ju direkt att man har oddsen på sin sida. Som du säger, mysigt med ultraljud men med de där testerna måste man ju vara beredd på att man har svåra beslut att fatta. Tror ni kommer göra rätt, lyssna på magen och konferera med hjärnan lite bara!

Anuya: Åh. Mitt hjärta brister bara av tanken. Det gör ONT när de är sådär ledsna... Snart kommer han ju tycka att dagis är kanon men jag fröstår att du har ångest.

Vi köpte ett set från PoP på rean i våras, byxor och jacka i storlek 86 som jag i småpanik slängde på Molly när jag läste om era overallsbestyr här inne. Pust! Där finns växtmån fortfarande Molly är också liten, 86 passar alldeles utmärkit i kläder än så länge men kommer nog köpa höstgarderob i 92.

Imorgon ska vi till Mollys gamla dagis och säga hej då. Känns lite vemodigt men ändå skönt att hon ska börja på ett dagis mycket mycket närmre.

Och så den spännande kapplöpningen: Bay och Tobiq! Läser era bloggar och här inne på FL, det är ju SÅÅÅ nära för er nu Heja heja!!

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • j 3 n N y
    anette 81 skrev 2010-08-18 09:05:06 följande:
    Imorgon blir Wilma 2år!!!!

Fattar inte vad tiden har tagit vägen!
    Grattis i förskott {#emotions_dlg.flower} , tror inte jag kommer hinna in här imorgon
  • j 3 n N y

Molly är nog runt 85 cm kan jag tro...

Hennes ordförråd och tal har exploderat under sommaren men vi måste ofta översätta åt andra vad hon menar när hon pratar. Jag förstår nästan allt (eftersom jag är med henne hela dagarna) och Jens förstår oftast vad hon menar. Vi förstår varandra i alla fall, så underbart att kunna kommunicera med sitt barn.

Ni som läser bloggen har säkert sett att Molly har svinhög feber idag. Nu senast 40.2 och det var en halvtimme efter att hon fick Ipren. Nu har jag kompletterat med Panodil. Hoppas bara hon hinner bli frisk till på tisdag för då åker vi till Mallis...

Tobiq & Bay: Fortfarande späääännande Är så nyfiken hur det går för er? Ni måste ju hålla oss uppdaterade (kräver minst ett blogginlägg under förlossningen haha!)

• j 3 n N y

Oooiiii bay!!! Då kanske du redan snusar bebis nu... Eller snart i alla fall! Lycka till!

• j 3 n N y

Nu spricker jag snart, har varit inne i tråden typ varannan minut. Bay - hur går det?!?

Fin säng Lia - ser mysigt ut med kojan under :)

• j 3 n N y

Bay: Men wow vilken grej! Säger som anuya - superwoman Alltså, jag blir helt till mig av det här med barnafödande, det är ju så häftigt. GRATTIS än en gång, och välkomna hem! Som alla andra längtar jag efter bilder och namn...

Apropå bebisar - vad många små pojkar vi har i vår tråd. Movie fick ju Iris men annars är det väl bara småbröder som kommit till världen (nu missar jag säkert nån, pinsamt i så fall). Tror i och för sig att Tobiq kommer få en tjej till, har det på känn bara

Imorgon åker vi till Mallis. Mollys höga feber i fredags verkar bara ha varit nån endags-grej. Konstigt. Men skönt. Nu ska jag fixa en massa saker medans Molly "sover" (läs: sitter i sin kuddhörna och läser böcker i mörkret, jag smygkikade alldeles nyss).

• j 3 n N y

Åh vad fin han är Bay! Kan inte se bilder på iphonen så jag avbröt all packning och hoppade in här. Dante ser sådär stolt ut som bara en nybliven pappa kan göra (efter ett långt och jobbigt förlossningsarbete såklart...). Tycker alla tre namnen är fina men Elliot är ju tufft. Hur stor var han när han föddes förresten?

Vi var på bvc idag och jag jämförde de gula korten från Molly och Otto, så stor som Otto är nu vid en månads ålder var Molly nästan exakt när hon var tre månader Är inte det galet?!? Han ligger två kurvor över medelkurvan...

Nu packar vi ihop det sista här hemma, taxin kommer klockan 03.30 inatt, klockan 6 går flyget till Mallis... Ska bli grymt skönt!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7