Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anette: Vad trist med tre öroninflammationer, hoppas Wilma blir frisk nu. Har ni fått Amimox eller Spectramox nu? Vi har också brottats mot öron under våren...

Vi har köpt våra kompisars dubbelvagn från Urban Jungle, känner att det kommer finnas behov av att transportera båda barnen i vagn ganska ofta. Sen har jag beställt en ny sittdelsram till Buggan som vi tänkte ha till liggdelen, så har vi alltid en sitt- och en liggdel färdiga till den vagnen också om man bara behöver gå med ena barnet. Ni som har buggor kanske förstår hur jag menar? Sen blir det väl ståbräda så småningom...

Molly pratar också bara ett ord i taget, jag förstår ofta vad hon menar men är nog ganska ensam om det. Hon bubblar och pratar eget språk hela tiden.

Imorgon har jag BF! Helt galet. Nu ska vi börja jobba på att få ut det här barnet, men det känns långt borta tyvärr. Så Anai, nej jag ligger inte på BB tyvärr

M♥LLY 080901 ~klutt.blogspot.com~
  • j 3 n N y

Meh. Bara för att jag skrev att Molly pratar lite så exploderade det i morse när jag var hos barnmorskan. Hon  hade gått fram till pappa och sagt; pappa, titta datto. Alltså att hon vill titta på datorn (vi har några avsnitt fåret shaun, pingu och alfons där som fullkomligt räddat den här flytten). Sen ville hon ha te. Och sen äpple. Hennes namn på sig själv är Minny (men hon KAN säga L, vet inte varför inte Molly funkar?).

Annars är bebisen kvar i magen, huvudet nedåt men vänd med ansiktet framåt. Ja, varför ska något med mina graviditeter vara normalt liksom Funderar på om slemproppen börjar släppa av uppenbara anledningar. På gång snart hoppas jag, annars har jag en ny tid hos bm om en vecka.

• j 3 n N y
    Bay: Det blev en ofrivillig tur i trappan idag då ena hissen var upptagen med flyttgubbar och den andra trasig Vi får väl se, föder gääärna imorgon!

Cassis: Fin mage! Hoppas febern inte hittade tillbaka till Cajsa...

Saza: Haha, man får gissa hur många gånger som helst
  • j 3 n N y
    Skogsbollen: Tack för gissningen!

Lia: Åh fy vilken rysare... Det går ju så himla fort. Förstår att du satte hjärtat i halsgropen.

Nenne: Tycker du gör rätt i att bara koppla av, det finns ju inte så mycket att göra ändå och jag tror det kommer gå alldeles utmärkt! Tänk att Aston ska bli storebror

Molly slänger inte så mycket mat runt sig, det är mest när hon börjar bli mätt som det kan bli lite lek med mat och dricka. Vi har aldrig gjort nån grej av det, men om hon kastar ner mat så får hon hjälpa till att städa upp efter sig. Det funkar riktigt bra faktiskt!

Språket bara exploderar just nu för vår tjej. Och så sjunger hon, främst David Guetta/Kid Kudies "memories" och Ushers "omg". Så gulligt!

Som ni förstår - ingen bebis än. Har haft sammandragningar som inte gjort ont under dagen, lite molvärk på kvällen och ett underliv som känns som en syltburk. Helskumt. Nu ska jag uppdatera listan i bloggen
  • j 3 n N y
    nenne40 skrev 2010-07-07 23:08:03 följande:
    sjögurka - envis lillebror Du och Molly får komma till Rålis med oss andra Sthlmsmammor imorgon då, det brukar vara bra att boka in nåt Då brukar ibland bebbarna vilja komma ut
    åh det dära facebook som alla pratar om - är det där ni bestämmer sånt där?  när och var? bor ju precis där numera!
  • j 3 n N y
    nenne40 skrev 2010-07-07 23:13:25 följande:
    Jajamensan, skaffa dig FB nu Det är där vi bestämmer sånt

Kl 12 ska vi ses vid tunnelbanan, mot Åhlénshållet och sen gå ner mot Rålis.

Aha, bor ni där i krokarna nu? Vart har ni flyttat? Saknar faktiskt mitt Kungsholmen lite lite, men så går jag ut i trädgårn eller bara tomtar runt i vårt hus och då njuter jag av att bo här oxå. Men saknar pulsen ibland och så närheten till allt
    Åh herregud, måste jag det alltså? Ge upp min FB-aversion Vi bor på Lindhagensterrassen sen i onsdags. Vad mysigt det låter, men 12 är mitt i Mollys sovtid (don't mess with the sovtid) så jag kan väl titta ner till parkleken när hon vaknat? Är ni kvar så är ni kvar helt enkelt!
  • j 3 n N y
    Sthlms-mammor: Förlåt att jag inte dök upp igår, vi fick erbjudande om pool-häng på ekerö i sista stund som vi inte kunde tacka nej till. Jag satt i skuggan, molly badade tills hon var blå och skakade. Är så himla trött, både igår och idag, nu på morgonkvisten hade jag molvärk i magen och nu undrar jag om det inte är på gång snart? Ska gå och sova nån timme nu efter lunch tänkte jag...
  • j 3 n N y

Vad snälla ni är som hejar på mig! Sitter och läser historier från hur olika förlossningar startat. Idag har jag haft lite ondare förvärkar men det känns helt hopplöst. Försöker att inte tänka på det men det är ju helt omöjligt. Nu ska jag dricka ett glas alldeles äkta champagne och äta jordgubbar.

Cassis: Vad trist med foglossning redan, hoppas du klarar dig lindrigt undan. Själv har jag ingen erfarenhet eller goda råd att komma med tyvärr...

• j 3 n N y

Jag tror att jag börjar få värkar lite smått. Ska avvakta och hålla koll på klockan ett par timmar tänkte jag...

• j 3 n N y

Efter ultraljudet i torsdags ansåg läkaren att man kunde ta bort det mest akuta så jag väntar lite. Är dessutom jättesvårt att veta hur det ska kännas ju! Det gör mer ont än alla förvärkar men jag har förväntat mig mycket värre...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7