Oj, var inte Maja toktrött på kvällen då? Vi försökte hålla Alvin vaken en dag då han sovit för länge på morgonen, men oj, vilket övertröttsutbrott det blev på kvällen sen.
Så lugnt det är här i tråden nu.... Jag har säkert skrämt iväg folk med mina mastodontinlägg
Bara för det så kommer här ännu ett....
....med VÄDJAN om tips och råd. Alltså, vårt lille charmtroll håller på att gå oss på nerverna. Maken till "trots", eller vad vi nu ska kalla det, och vilja och starka känslor trodde jag inte var möjliga i en sån liten kropp. Han kommenderar andra, barn som vuxna, får utbrott vid maten, vid blöjbyte, vid påklädning, vid avklädning och allt är INTE, INTE, INTE. Priset tog han dock häromkvällen när Reinfeldt babblade på TV:n; "pojken FÅ inte pjata!!!".
Förr var det mestadels på hemmaplan och inte alls så ofta, men de senaste dagarna har det escalerat nåt enormt och nu har det även börjat på dagis :/ Igår hade han varit arg och ledsen hela dagen, skrikit och gråtit och verkligen försökt styra sin omgivning och i morse märkte vi hur han började så fort han kom dit; "melke inte sitta dää!!, "ja HA den bilen" osv. Är så rädd för att han inte ska bli omtyckt
Hur hanterar ni, eller skulle hantera sånt? Vi rannsakar såklart oss själva och funderar på om vi misslyckats med vår uppfostran, att vi varit för eftergivna. Tycker verkligen det är skitjobbigt! Jag kan klara av det hemma, men när det nu är även på dagis, ja då blir jag förtvivlad och rädd för att de ska tycka illa om honom.