• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • cassis23

Vilka fina dockhus!
    Jag har ett barbiehus som jag fick av min "pappa" när jag va liten, han har gjort de själv och de är jätte fint, behöver bara målas om. De är 2 våningar + vind o ca 1,50 högt på hjul
    Men de får Cajsa när hon önskar sig de, samma med barnvagn. Jag vill inte att allt redan ska finnas där utan jag vill att hon ska få önska så de har mer betydelse när hon får de. Men de klart, de gäller ju bara dom stora/dyra grejerna

• Lappen
    movie skrev 2010-09-03 23:36:17 följande:
    Skogsbollen: Vilket fint dockhus, detta kom hem i går till Alice, lite försenad 2 års present
    www.kidelin.se/sv/artiklar/lekhorna/kidkraft-...

Ristin: Min systers pojke var 44 cm lång och huvudet var 27,5 cm hur litet som hellst ju. Jag tyckte Alice och Iris huvuden var små

Tezz: Härligt att hon har börjat gilla sängen igen.
    då var han liten ristin som var lika liten men vägde mer men dom är små...
  • Tezz81

Movie: super fint dockhus det med.... Och jag skulle kunna göra mkt för köket. HELT UNDERBART! (utom att betala 2500

Jonatan04, Linnéa08
  • Taneli

Grattis till er nyblivna mostrar och ni andra som fyllt år.
    Cassis: Jobbigt att du redan har så ont, gör ju inte att tiden går så fort heller. Man vill ju helst kunna njuta av graviditeten och av barnet man redan har, hoppas det lättar framöver.
    Igår blev min sambo uppsagd från sitt jobb så nu är han arbetslös. Andra gången på mindre än 2 år han blivit uppsagd. Första gången blev vi ju båda uppsagda då företaget vi jobbade på gick i konkurs. Blev uppköpt sen men ingen av oss fick komma tillbaka. Sen fick han nytt jobb som han varit på 1½ år och blev nu uppsagd pga arbetsbrist. Har kännt mig så hima nere sen igår. Hela vår ekonomi raseras nu då vi kommer få 6000 kr mindre i månaden, måste sälja vår bil och kommer inte ha en kr över i månaden. Samuel fyller 2 år nästa månad och dottern i november och så är det jul snart + massa andra som oxå fyller den kommande tiden. Jag började plugga för 2 veckor sedan och har ju ingen stor inkomst av det. Hoppas verkligen sambon hittar ett nytt jobb snart annars vet jag inte hur vi ska klara oss. Vill absolut inte flytta från vår fina lägenhet som vi bara bott 5 månader i, har fått den renoverad så den e kanonfin men hyran är rätt dyr. Barnen skulle gå heltid på dagis men nu får vi ändra det till 15 timmar igen, de hann gå heltid i 2 veckor. Så trist för de trivs så bra på dagis och jag har en hel del hemmastudier som blir svåra o klara av om barnen är hemma 2 dagar i veckan.

• j 3 n N y

Taneli: åh nej vad trist... Känner verkligen med dig, min man blev uppsagd två gånger på ett år och det är förbannat tungt. Är fortfarande lite orolig varje gång han har möte med chefen eller kommer hem tidigare från jobbet... Håller tummarna att det löser sig fort för er, det löser sig ju alltid på nåt sätt eftersom det MÅSTE läsa sig men vägen dit är tuff. Kram till dig.

• skogsbollen

@Taneli:
    Fy sjutton vilken jobbig sits... en sån man verkligen bävar för :( Säger som sjögurka, det löser sig alltid på nåt sätt. Det finns en mening med allt... även om det absolut inte känns så (så hurtigt och pretto det lät då). Kram!! 

• Karlstadtös

Usch, vet hur tungt det är med arbetslöshet och dålig ekonomi! Hoppas det löser sig!

• skogsbollen

@movie:
    Oj vilket fint dockhus :)

@cassis:
    Så smart tänkt, dvs att inte överösa med prylar förrän de små verkligen vill ha nåt. Är ju roligare att ge dem sånt när de verkligen önskar sig det. Man minns ju själv så glad man blev när man var liten och man hade önskat sig nåt "stort" som man knappt trodde man skulle få, å så fick man det. Det är såna känslor man vill kunna ge sina små ju.

@Tezz:
    Hur gick det med Linnéas sömn sen? Var det en "engångsföreteelse" eller håller hon i det? :) Där där elmotorcykeln från Biltema har vi oxå kollat på, fast bara på nätet. Har ingen Biltema-affär här, men tydligen är det på gång att de ska öppna en. Fast det dröjer nog.

Igår upplevde vi nåt som vi aldrig trodde vi skulle få uppleva med Alvin, åtminstone inte inom de närmsta 10 åren. Både vid middagssovningen och nattningen så gick sambon in med honom i rummet, läste en bok och skulle som vanligt vänta de närmare 20 minuterna det brukar ta för honom att somna, men då säger Alvin "Pappa, gå ut!" Så sambon gick ut och när vi kikade in en stund senare så hade Alvin somnat. Vi fattade ingenting, Alvin, som inte började sova hela nätter (>5 timmar) förrän han var över året, och som vaknade varanann timme, minst, när han var bebis...  Den lille skiten somnar helt SJÄLV. Hoppas att det kan hålla i sig  

• cassis23

Skogsbollen: Vad skönt! Här gick inte nattningen lika bra, inge gnäll o inge spring, i varje fall inte ut till oss men när jag skulle titta in i Cajsas rum så hade hon x-antal leksaker i sängen. Då hade hon vart uppe i smyg o hämtat o sen satt sig i sängen fär att leka lilla busfröt! Sen va de böcker, hon skulle ju "läsa," de har ju jag sagt att hon får göra men kanske inte gå upp o byta bok 300 ggrr

em gick ju bra, då hade vi besök o jag hade gjort en flaska välling o ställt på bordet som Cajsa skulle få till middagsluren så fort alla åkt men hon tog flaskan o gick in o la sig o somna, inte ett knyst!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7