• movie

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi går väldigt mycket om varandra här hemma. Jag åker hemmifrån kl 05,50 och är hemma 16. Den veckan båda börjar tidigt är Alice mormor här och lämnar henne på dagis kl 9. En vecka börjar hon 11 och denna veckan när sambon jobbar natt lämnar jag kl 7,30 och kommer då senare till jobbet. Sen är hon hel ledig 1 vecka men vi har frågat rektorn om hon kan få komma in några timmar annars blir det lite som inskolning varje gång hon varit ledig. Ska få svar idag. Får ju inte ha sina barn på förskolan om man är ledig men personalen tyckte också att det kunde vara bra. Alice trivs jätte bra
    På babyskyddet behöver man väl inte ha stödben? Finns inte på min Maxicosi från-08 Jag kommer att sätta bebis bak i mitten, en säker plats. Hade Alice där men nu har vi kopplat ur airbag så hon sitter fram.

L33L00: Vi hade endast 1 pojknamn när vi väntade Alice och då var vi ju så säkra på att hon var en pojk. Min kompis som fick barn några månader efter oss tog Charlie så nu kan vi inte ha det.

Bay: Alice grät också så när vi lämnade henne men så fort vi stängde dörren slutade hon och hon grät alltid när vi hämtade henne. Höll på ganska länge men nu går det att lämna utan gråt

Winner: Bra byte.

Saza: Fin frisyr och du med så klart

Anette: Härligt att det går bra.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • movie

Jag har inte heller haft basen.

FrökenM: Wow snart kommer bebis Jag ska också till bm i dag, hoppas jag får lyssna på hjärtat har inte gjort det än. 20+3 idag.

Var på mätning igår och livmodershalsen är jätte lång så det kansk kan bli en "vanlig" graviditet

• movie

Sjögurka: Trodde bara man skulle använda stödbenet om man hade stolen i mitten bak. Det är så skönt att allt ser bra ut så nu har jag slutat oroa mig men tar det väldigt lugnt med lyft osv.

Idag fick jag lyssna på hjärtat mellan 145-150, den var så livlig och rörde sig massor

Spännande att det snart kommer massa bebisar.

• movie

Anuya: Stackars dig hoppas verkligen att du mår bättre. Man blir ju livrädd i en sån situation. Kram

Tezz: Nu måste jag skynda in på meandi sida. Tror att en kompis snart ska ha party, dax att börja spara

FrökenM: Så spännande....

Sjögurka: Skönt att det funkar så bra för Molly man blir glad i mamma hjärtat då.

Jenn: Hoppas husvisningen gick bra!

Alice har börjat prata så mycket, inte så man förstår jätte mycket men hennes kroppspråk visar tydligt. I onsdags hos bm fick jag inte en syl i vädret På förskolan berättar dom även hur ordningsam hon är, allt har sin plats och hon håller ordning. I bland skulle man vilja vara osynlig så man kan vara där och se hur dom beter sig.

• movie

Hej alla!

FrökenM: Grattis till huset, så spännande

Jenn: Så fint hus, jag hade köpt! Lånet man har under byggtiden är högre ränta på men inte jätte farligt sen så går det faktiskt fort att bygg, oftast. Lycka till med beslutet.

Bay: Känner precis som du. Såg ju "ogravid" ut länge men nu jäklar har jag svällt upp både här och där. Hela min mage är stor börjar redan under brösten.  Och kärlekshandtagen och låren noch jag som inte kan träna eller promenera. Får ta igen allt med råge när bebis är ute

Tobiq: Hur går det med huset? Tyckte det var jätte fint. Bara ens egna grejer är där så känns det bättre.

L33L00: Åh bara 12 dagar kvar, önskar jag hade det samma.

Anai: JÄTTE grattis till bebis, längtar tills du kikar in och berättar.

Sjögurka: Vi bor inte trångt men på ett ställe där jag absolut inte trivs och det är inte kul. Så det är svårt hur man ska göra, om du ska flytta under tiden eller bo kvar och trivas tills huset är klart. Hoppas ni kommer på en lösning snart.

På tisdag ska vi har stormöte på jobbet, ska få reda på vad som händer. Är ganska så säker på att det kommer att bli ett varsel och ett stort sådant. Vi jobbar ju där båda två men jag har varit där kortast och ryker antagligen. Hoppas bara sambon får vara kvar men dom ska ändra till 2 skift och det blir inte bra för oss Sen är jag konstant trött, så min energi är som bortblåst. Är lätt irreterad och tappar humöret. Måste verkligen få lite sömn men Alice vaknar mycket på nätterna och själv har jag ju varit sjuk.

Hummlis saknar vi också och pormoichea.

• movie

Anuya: Visst blir man små sur när någon budar på det man vill ha, jag köper mycket på tradera och förlorar mycket också

Saza: Jag har helt glömt det här med svin influensa vaccineringen. Kanske borde göra det.

Skulle varit på bvc i dag men vi är helt galet insnöade. Jag skottade en stund men sen tog det stopp i fogarna och så bör jag ju ta det lugnt. Så ingen 1½ års kontroll för Alice

• movie

Saza: Stackars lilla Milo. En stor kram till honom och massa skynda dig att bli frisk.

Tobiq: Stort grattis, åh så spännande När blir det inflyttning?

Jenn: Stort grattis till er med, jag skulle gärna haft ett sånt hus. Tyckte jätte mycket om det. Lycka till med byggandet nu.

Korv: Visst är det jobbigt att vara ensam hemma, jag tycker inte om när Martin jobbar natt vecka. Hoppas dagarna flyger fram och att ni får det mysigt iaf.

Sjögurka: Fy vad fruktansvärt, jag lider med dom och vet ju vad dom går igenom.

Lia och Knastroll: Vilka pratkvarnar till barn ni har  

Alice kan absolut inte 20 ord men pratar gör hon. Cassis hänger på Fb. 

• movie

Baypower: Alarmet är satt Håller tummarna det kommer att gå jätte bra.

• movie

Sjögurka: Åh vad hemskt, stor kram.

Anuya: Verkligen jobbigt att bli beodrad vila men tur att det är för en bra sak, bebis Inte lätt att få Hugo att förstå varför mamma inte kan göra allt som hon brukar. Tur att lillen i magen mår bra.

Winner: Jag skulle absolut INTE provköra bilen. Det är olagligt att köra med sommardäck så vem betalar böterna om ni bli stannande av polisen? Eller om det händer en olycka? Så oansvarigt att bilfirman ens låter er köra. Spelar liksom ingen roll att man kör "försiktigt" om bilen framför gör en hastig inbromsning så kanske ni bara glider. Lycka till med erat billetande och hoppas ni får köra en bil med vinterdäck.

Saza: Skönt att det äntligen börjar gå åt rätt håll. Hoppas det håller i sig.

L33L00: Spännande, hoppas det snart kommer en liten bebis Lycka till!

Meja: Nyfiken!

Här är vi inne på tredje veckan med sjukstuga, Alice har varit hemma i 2 dagar nu. Min förkylning blir lite bättre i ca två dagar sen börjar den om på nytt och hostan vill inte lämna någon utav oss. Vi är trötta och griniga allihop.

Hoppas alla får en bra dag.

• movie

Anuya: Vi missade våran tid till 1½ års kontrollen, var insnöade Var hos sjukgymnasten i dag och hon rådde mig att boka läkartid för sjukskrivning då mitt jobb inte är bra för foglossningen. Ska ringa bm i morgon.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7