Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Har varit hos bm nu på morgonen. Min bebis har tydligen fixerat sig så det är ju skönt och tydligen ganska ovanligt för andragångsföderskor. Övriga värden var också bra så nu är vi off to Manchester, men först ska vi dumpa av Felix hos mormor, morfar, kusiner m.fl. på landet.

Sjögurka: När jag är tillbaka på söndag kväll vill jag kunna läsa om att Mollys lillebror är här. Känn ingen press

• Baypower

Nu är vi tillbaka efter en härlig helg tillsammans. Vi har såklart saknat Felix men han verkar inte ha saknat oss ett dugg och har varit ett drömbarn som bara varit glad hela tiden och sovit hela nätterna. Men nu saknar vi honom och skulle helst av allt plocka upp honom ur sängen och bara gosa med honom. Men, vi får försöka hålla oss till imorgon

Sjögurka: Vad är nu detta?? Vad gör du här? Om lillebror kommer imorgon så kommer han på min namnsdag och mitt i fruntimmersveckan. Det blir väl bra?!

• Baypower

Nu har jag hämtat hem vår syskonvagn. Fortfarande i kartong dock så vi får väl se om den ser ut som den ska efter att jag har DIY:at den

• Baypower

Tack, Anuya, som kom ihåg min namnsdag. Idag är vi tyvärr upptagna - ska strax iväg och grilla hos vänner. Imorgon är det Kolmården som gäller och på onsdag ska vi träffa lite andra kompisar och sedan drar vi till landet. Är nog borta 11 dagar eller nåt och sedan är det dags för nästa bm-besök den 2 augusti. Så efter det ses vi gärna för jag tror att vi är hemma hela den veckan om det nu inte är kanonväder förstås

Sjögurka: Om det nu blir igångsättning så tror jag att det kommer att gå jättebra.

• Baypower

Hade en mycket bra dag på Kolmården igår. Felix verkade gilla det starkt. Favoriten var nog inte djuren utan att åka små elbilar runt på en träbana tillsammans med äldsta kusinen. Han försökte planka in efter att åkturen var klar

Sjögurka: Tänk - nu är det dags för lillebror. Jag väntar med spänning på uppdatering givetvis.

• Baypower

Jaa, tydligen är det babyboom just nu. Men, det var det ju tydligen för två år sedan också så det verkar ju vara likadant för jämnan.

Själv har jag varit och köpt gardintyg till bebisens rum.

• Baypower

Jag brukar faktiskt handla tyg på en tygaffär som ligger ute i Veddesta (men det borde du ju veta var det är, Sjögurka). De har många bra tyger där i olika prisklasser. Kanske inte så jättemycket barntyger men jag vill inte lägga för mycket pengar på barntygerna för snart är det någon som önskar dödskallar eller prinsessor eller nåt annat. Det jag valde är turkost i botten med tecknade fiskar på i olika färger. Försökte liksom hitta något neutralt eftersom jag inte vet vad som kommer ut. Felix har röda gardiner med giraffer, noshörningar och lejon   Hur som helst så brukar jag köpa lite tjockare tyger så att det känns som lite mer kvalitet än de allra, allra billigaste.

• Baypower

Då är det bara köra så det ryker, Sjögurka. Då får vi se om det blir en 21:a eller 22:a!!

• Baypower

såg på Sjögurkas blogg att superkvinnan under ett tillfälle av lugn i epiduralens underbara värld kommit sig för att blogga vid halv fem imorse och då var hon helt öppen så då borde han vara här nu. Jag säger GRATTIS hur som helst och väntar på uppdatering.

• Baypower

GRATTIS, Sjögurka!!! Det där med smärtan har man ju helt klart olika uppfattningar om eftersom jag ju tyckte att det inte var så farligt ändå. Å andra sidan så blev jag ju heller inte igångsatt utan kunde gå hemma och göra stora delar av jobbet. Vilken härlig krabat ni verkar ha fått. KRAM!!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7