Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka: Då kanske vi kan låta barnen leka ihop ibland på fredagarna om de båda är lediga?!

Saza: Vilken superkille ni har kommit hem med! Och vad skönt att få vara själva en kväll innan hela familjen samlas igen. Ska titta in på bilderna i bloggen nu. Och vad duktig du var som klarade alltihop med bara lustgas och skönt att slippa sugklockan. Ser fram emot att läsa din berättelse.

• Baypower

Jag visste det. Bara för att jag sa idag på jobbet att jag inte har vabbat en enda gång sedan jag började så är Felix sjuk nu. Hade 39,2 nu på kvällen så han fick en ipren precis innan vi la honom och nu ligger den pigga lilla rackarn uppe i sin säng och gnolar och har sig - inte alls så sjuk   Men, vi har bestämt att Dante ska vara hemma imorgon men att jag måste komma hem till 16 då han har en telefonkonferens.

Cassis: Vi har köpt en Phil&Ted Vibe efter mycket ångest

• Baypower

Cassis: Nej, jag hade lite ångest över att det kommer att bli trångt när bebisen blir större men till slut så tyckte jag ändå att det var det bästa alternativet för oss. Till nästa sommar är Felix nästan 3 år och då tänkte jag att man kan fixa ståbräda om det är så. Eftersom Felix ju kommer att gå på dagis 30 timmar i veckan så kommer det mest vara jag och lillbebisen på dagarna och då vill jag inte ha en dubbelvagn att dra omkring på.

Tidig dag på jobbet idag eftersom jag ska hem till sjukstugan sen. Killarna sover däruppe fortfarande vilket helt klart tyder på att Felix inte är helt frisk. I vanliga fall vaknar han ca 6.15. Dante däremot skulle nog kunna sova hur länge som helst men i vårt hus är det 9 som gäller på helgerna om det inte är så att man varit ute och svirat hela natten

• Baypower

Sjögurka: Låt den ligga ett par dagar, isärmonterad, så att den torkar helt så kan den eventuellt fungera.

• Baypower

Felix har fortfarande hög feber så det blir helt klart vab för mig imorgon   Första vab-dagen på nya jobbet - jaa, någon gång måste den ju komma. Och vi som skulle haft lekdate med Anuya, Hugo och William idag. Såå typiskt!

Hörni, jag är sugen på mjukglass med karamellströssel.

• Baypower

Vab idag. Måste ändå säga att det är lite lättare att vab:a nu än för ett halvår sedan. Just nu sitter Felix nämligen och tittar på Nicke Nyfiken. Lugnt och stilla. Man behöver liksom inte leka hela dagarna längre (alvedon och ipren fungerar ju lite som uppåt-tjack på våra små). Har hunnit med att ringa fk, skatteverket och jobbet samt en kompis nu på morgonen!!

Sjögurka: Vi finns självklart här för dig i svåra nödsituationer   Och annars också!!

• Baypower

Njuter av en av de bra vab-dagarna; den feberfria dagen!! Felix och jag har träffat Anuya, Hugo och William och lekt i lekparken samt ätit lunch. Mys!!! Har insett att Felix inte har några vår och sommarkläder. Imorgon blir det shopping!!!

• Baypower

Åh, Felix har varit så jobbig med nätterna sista dagarna men jag antar att det kanske hör ihop med att han har varit sjuk och fortfarande är lite förkyld. Ikväll och imorgon blir det hårdhandskarna på vad gäller våra sömnrutiner. Det brukar lösa sig på 1-2 kvällar då han egentligen vet hur det ska vara men sjukdom och värmebölja på det gör det ju lite kämpigare för alla inblandade

V.28 idag. Sjukt!! Idag ska vi nog lyckas ta första magbilden. Känner mig bred som en ladugårdsdörr så det är nog en tjej denna gången (om man ska tro på fördomen om att magens form kan visa på kön).

Tezz: Tyvärr är Me&I för mig när det gäller mängdshopping. Enstaka plagg kan jag utan problem handla för en högre summa men inte när man ska köpa in sig på ett sommarlager

• Baypower

Cassis: Ja, lycka till med huset. Har verkligen potential. Däremot undrar jag vem som tagit bilderna? Kändes oprofessionella - å andra sidan är man då inte helt lurad när man kommer dit (ibland tittar man ju på foton och får inte ihop den angivna kvadratmetern med hur det ser ut på fotona).

• Baypower

Imorse fick jag av en händelse reda på könet på bebis i magen. Låg i sängen och tittade i boken "ett barn blir till" och kom till en sida där de visade 3d-bilder på hur flickors och pojkars kön utvecklas. När jag såg bilden på tjejkönet där man kunde se äggstockarna m.m. så insåg jag att det var ju precis det jag såg på ultraljudet men då visste jag inte vad det var jag såg. Så.......är 99% säker på att det är en tösabit i magen. MYS!!!

Linn: Grattis till Calle!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7