Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vinden har vänt?!?! Vågar man säga så efter att ha fått sova en HEL natt ostört. Självklart vaknade jag ändå med hjärtat i halsgropen vid 6 och fick för mig att Felix dött under natten för såå tyst kan bara en död vara under så många timmar   Givetvis var han inte död kanske jag bör tillägga.

• Baypower

God morgon tjejer! Helgen har varit full av aktivitet och så verkar det vara för de flesta om man kollar på antalet inlägg under helgen.

Det här med vikt är ju jobbigt (även för oss vuxna men då brukar inte problemet vara att vi inte går upp i vikt ) . Jag tror att barnen går upp i perioder och att det kan stagnera i perioder. Men det är ändå bra att bvc har koll så att det inte går överstyr.

Idag ska vi iväg med några kompisar och barnen ska få leka av sig i gympasalen på den skola där en av oss jobbar.

• Baypower

Åh..........så arg och irriterad!! Vet inte om jag har rätt att vara det bara nu när allt har lagt sig.

I korthet: Dantes jobb kräver mycket tid, även på kvällar och helger. Detta innebär att han i stort sett alltid lämnar och kan jobba senare på kvällen (han väljer dock att åka hem för att få träffa Felix och det är ju i och för sig mysigt). Jag hämtar i stort sett alltid och åker iväg klockan 07 för att hinna jobba mina timmar innan jag måste hämta. Idag blev han sur för att jag hade frågat om han kunde hämta och då borde jag enligt honom ha lämnat per automatik. Eftersom vi inte hade bestämt något och han inte sa något heller så tänkte jag inte på det utan åkte till jobbet som vanligt(och i efterhand kanske jag borde ha tänkt på det. Nu tycker HAN att det är orättvist och att han gör mycket mer än jag. Ett påstående som JAG tycker är orättvist eftersom jag gör betydligt mer hemma än vad han gör. Kontentan eller min fråga egentligen; Om Dante jobbar 50 h/veckan och jag jobbar 40 h/veckan, utgör då 10 h av "hemmafixandet" mitt jobb per automatik så att vi båda "jobbar" 50 h/veckan och resten av tiden ska vi så att säga dela lika vad gäller fritid, familj m.m.? Observera att jag inte är ute efter någon millimeterrättvisa i vårt förhållande, det är inte det som det handlar om men jag blev bara så ledsen att han tyckte att det var orättvist när han för en gångs skull fick ta på sig mer med både hämtning och lämning medan jag alltid plockar, torkar diskbänken, viker tvätt, ser till att det blir nybäddat m.m. Jag viker ju inte bara min tvätt liksom...... Åhh, livet är svårt ibland fast det inte borde behöva vara det.

• Baypower

Ja, det är nog så att vi tänker olika och ibland låter det som kommer ut inte så som man tänkte sig det i huvudet. Gäller båda könen. Nä, det börjar stå klart för oss att vi måste lägga upp lite regler om hur vi vill ha det och vad vi förväntar oss av varandra. Gissar att diskussionen inte blev bättre av att Felix varit jättejobbig hela natten och att ingen av oss sovit särskilt bra. Ja, ja......vi är vänner nu i alla fall

Anuya: Felix är också omöjlig på skötbordet. Vad det beror på vet jag inte riktigt. Ibland pekar han på blöjan och går bort till tvättstugan när han har bajsat och ibland när man frågar om han bajsat så säger han nej och springer så långt ifrån en som det går   Felix gillar att sitta på sin potta men han har inte visat några tendenser till att faktiskt vilja göra någoting aktivt på den. Men varje gång han sätter sig där så brukar jag kommentera sådär galet glatt med fånig röst, som bara föräldrar gör att "sitter du på pottan?! På pottan kissar och bajsar man".........jaa, jag gissar att ni kan se det framför er.

• Baypower

Glad påsk till er alla!
    Vi är hos Felix farmor och farfar i Karlstad. Stannar tills på söndag. I eftermiddag ska vi iväg och träffa lilla  Majken, 5 veckor gammal

Några undrade hur vi löste vår lilla "vem ska göra vad tvist". Vi har helt enkelt skrivit en kort lista som inte alls är huggen i sten men som visar vad vi kan förvänta oss av varandra när det gäller hushållssysslor. Lite fånigt kanske men om det gör att vi slipper onödigt tjafs så bjuder jag gärna på det. Vi får väl se hur det går

Korv: Jag är en sån som är för dagis och om Abbe ska börja till hösten så är ju Love väl 9 månader gammal, med egen vilja vad gäller lekar och sysselsättning och då kanske det inte är lika lätt att alltid hänga på det som Abbe vill göra. Det blir nog jättebra för Abbe att få leka av sig med jämnåriga barn en stund och Love får njuta av lite egen tid med dig!

• Baypower

Felix är också magsjuk och har världens hosta. Många blöjbyten och jag bävar för resan tillbaka till Stockholm imorgon.

• Baypower

Åh, jag är jättekluven vad gäller syskonvagn. Överväger phil&ted eller en babytravel. Har hört bra om båda faktiskt. Anuya och Saza; ni har väl en var? Hur lång leveranstid var det på respektive vagn? Kanske kan få utlåtande sedan när ni har använt dem ett tag?

Felix har fortfarande diarée när han bajsar men ingen feber och idag har han faktiskt ätit gröt till frukost.

Vi kom hem till Karlstad till världens snyggast fondtapet som pappa satt upp medan vi var borta. Så j-a nöjd är jag. Helt klart alla pengar jag la på den där dyra tapeten.

Rackarns vad bebis lever om i magen nu. Jag har förresten passerat halva tiden nu så nu är det nedräkning?!?!

• Baypower

Jag ses också jättegärna någon dag den helgen. Den 23:e är vi på Bounce i Globen men jag har både lördag och söndag fria. Dessutom har Dante varit på tjänsteresa hela veckan så jag borde kunna få åka iväg utan Felix.

Apropå att bli stor. Jag har fullkomligt exploderat över påsk och denna vecka. Fattar inte. Till råga på allt har jag varit på konferens med jobbet på Strömstad spa - jättekul att strutta runt som en padda i bikini med alla nya kollegor Vågar absolut inte väga mig - det gör jag när jag måste, dvs när jag ska till bm. Orkar faktiskt inte heller bry mig. Får ta tag i vikten när barnet är fött helt enkelt.

Jag måste fråga; är det någon annan vars unge har blivit totalt rabiat? Felix hatar oss känns det som och vi tror att det är en försenad reaktion på dagisvardagen. Han är hur snäll som helst på dagis och äter allt. Hemma äter han ingenting. Verkligen ingenting och han kan storskrika åt oss i en timme och vi får inte röra honom. Några tips? Kan man överhuvudtaget göra något? Vi trugar inte med maten alls utan vill han inte ha så tvingar vi honom inte och vi ger honom inte frukt och sötsaker istället för mat.......men det är jobbigt att han alltid är så missnöjd med oss. Som om han är besviken på oss som lämnar bort honom på dagarna

• Baypower

Vangelia: Felix sover nog ca 12-13 timmar - 10,5/11,5 på natten och 0,5-2 timmar på dagen. Ungefär.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7