Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Åh, Anuya, förstår din misär och känsla av maktlöshet!! Men, Hugo kommer att ha det toppen hos farmor och farfar och så kan ni stressa ner och på söndag är allt tipp-topp igen!! Säg till om ni behöver hjälp med något. Vi bor ju bara ett stenkast bort så vi kan hjälpa till att handla eller så om ni behöver det.

Egentligen är jag väl inte jätteorolig över järnvärdet men de senaste dagarna har jag verkligen kört "sova-hårt-på-soffan" och det känns som att det är så sent in i graviditeten. Men, vad vet jag. Det kanske det inte är. Imorgon går jag in i v.14

Sjögurka: Visst är det så att du inte har vaccinerat dig mot svinis? Jag står verkligen i valet och kvalet och jag tror att jag skippar det och i såna fall vaccinerar mig efter bebis har fötts. Jag är ju egentligen helt positiv till vaccineringen i sig men det känns som att det hela har blåst över och jag tänker ju inte proppa i mig olika mediciner om jag inte måste.

• Baypower

Tänker inte ge mig in i genusdebatten. Felix får ha de kläder som jag tycker är coola och en del kläder som vi har ärvt. Sedan kanske det inte blir rosa volangklänning men vill han ha det när han är tre så får han väl ha det

Animegirl: Välkommen hit. Jag har Felix född 15 september-08 och väntar tvåan i augusti.

• Baypower

Anuya: Förslag eftersom jag har föreslagit fika den 23:e mars. Om du vill och orkar så kan vi ju ses hemma hos dig. Vi kan ju ta med oss fikabröd och sånt. Om du vill ha sällskap ett par timmar givetvis. Helt förståeligt om du inte orkar såklart.

Tobiq: Tycker också att det låter mysko. Tror i och för sig inte att mäklaren har ringt upp personen ifråga spontant utan troligtvis var inte säljaren helt nöjd och så kom de plötsligt på att de kunde ringa och kolla med den tidigare intresserade. Hur som helst får de ju göra så rent regelmässigt att jag sedan tycker att det är moraliskt och etiskt vidrigt hjälper tyvärr inte saken.

• Baypower

Såklart menar jag 23 :e februari! Åh, vad kul. Då bestämmer vi att vi ses hemma hos dig Anuya - jaa, med reservation för att det kanske är en ny liten bebis på väg ut precis då. 11 funkar jättebra för mig för jag lär hämta på dagis vid tre och då slipper jag stressa på eftermiddagen.

• Baypower

Jaha, så var första nedkräkta sängen ett faktum. Och det var inte lite kräk heller. YUK!!! Nu är det väl bara att vänta och se när man själv ska börja kräkas. Och jag som fyller år på söndag också

• Baypower

Och så var andra rengöringen ett faktum. Några tips vad gäller mat och dryck vid magsjuka?

• Baypower

Nej, hörrni. Jag får nog ta och hoppa i säng. Min gissning är att det inte blir många timmars sömn inatt. Uppdaterar imorgon. Sov gott, söta vänner.

• Baypower

Min ringa erfarenhet säger mig att det har gått över. Det var nog inte ens magsjuka - känns snarare som dålig mat som kom tillbaka vilket är ännu konstigare för han åt potatisbullar som varit frysta och han har ätit från den påsen tidigare!! Sov hela natten till 06, drack vatten och fruktdryck, åt ett halvt äpple och fick även välling sen. Han åt i och för sig ingen lunch men det behöver inte betyda något. Så är det ju ibland.........Ingen feber, jättesoligt humör. Förvirrande!!!

• Baypower

Vi får hoppas på det. Nu sover han middag och jag har städat nedervåningen och sitter nu i soffan och tittar på reprisen av So You Think You Can Dance.

• Baypower

Jenn: Håller med dig. Förra graviditeten flöt jag ju igenom som på ett bananskal. Mitt jobbigaste symptom var typ hård i magen ibland men det var ju lätt ordnat   Denna graviditet är ju inte så långt gången än(v.14) men hittills har det ju varit lika lätt. En kompis till mig ska ha barn i början på juni och hon kräks fortfarande varje dag

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7