Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Åh, Cassis: Förstår att du är orolig men jag tror faktiskt att det kommer att gå jättebra. Det är nog värre för Cajsa om du visar henne att du är orolig. Sedan kan jag tycka att det är konstigt att de inte har någon av fröknarna från hennes vanliga dagis där. Det vet jag att de i alla fall har här i Sumpan när de slår ihop dagis under sommaren.

• Baypower

Åh, sjögurka, spännande!! Då blir det troligtvis en liten lillebror imorgon då!! Var inte du tvungen att åka in med en gång, eller hur var det?

• Baypower

Sjögurka: Jag tyckte inte heller att det var så farligt men det blir ju liksom värre och värre   Och sedan toppen när bebis väl är ute

• Baypower

Sjögurka: Har tänkt på dig och faktiskt tyckt synd om dig för att du varit tvungen att föda barn i den här värmen. Förstår att du inte känner riktigt likadant som jag dock.......   Håller verkligen tummar och tår för att han vill ut nu!!

• Baypower

Vräker ner sol eller?! Här är det dödligt varmt idag - på morgonvädret sa de att det skulle bli 31 grader och strålande sol. Själv sitter jag instängd på kontoret en dag som denna

Sjögurka: Vi håller tummarna för att han tittar ut inom kort. Erkänn att du lite, lite någon gång ibland önskar att du hade fått ett planerat snitt ändå?!   Nej, kanske inte.

För mig känns det som att tiden har stannat vad gäller graviditeten. Fram till v.33 gick det jättesnabbt och nu har jag varit i v.35 i hundra år känns det som. Fattar inte!!?? Dessutom börjar jag fantisera om att jag bara har en månad kvar och inser att den här känslan av att det hela tiden är längre kvar än vad jag tror kommer att finnas med mig resten av graviditeten. Jag går liksom och tänker i förväg hela tiden. Är ju i v. 35, d.v.s. i 34+3!!!

Cassis: Vad skönt att det har gått så bra för Cajsa. All oro i onödan   men......så är det väl att vara mamma antar jag. Vi oroar oss för allt och ingenting och lite så ska det nog vara. Det är oreserverad kärlek helt enkelt!!

• Baypower

Sjögurka: Sån tur (för mig) /otur (för dig) ska vi väl inte ha att min bebis tar sig ut nu i dagarna Dessutom ska ju jag och Dante till Manchester på torsdag för helg på lyxhotell samt bröllop (utan barn!!!) och då vill jag ju inte att bebis får för sig att titta ut! Det ultimata vore v.38 men det har man ju insett att ens egen vilja är helt utan betydelse i detta läge.

• Baypower

Cassis: Håller med dig om att matlagningsfantasin inte är på topp när det gäller vardagsmat. Det är såå tråkigt. Jag är ingen husmor direkt så jag blandar halvfabrikat med egengjort. Bra halvfabrikat som Felix gillar är bl.a.; Felix potatisbullar (köps frysta och värms i ugnen och man behöver inte anstränga sig det minsta), Laxpasta är en höjdare hemma hos oss, köper vi också fryst. Korvstroganoff går helt klart hem. Jag har börjat köpa hem smaksatta creme fraiche som jag använder att göra pastasåser på bl.a. Som du märker kan jag inte skryta med någon slags repertoar vad gäller matlagning men vi försöker så gott vi kan.

• Baypower

Jag har verkligen inte boat någonting hittills. Jag har inte tid och just nu är det för varmt så jag har inte ork heller. Fram tills nu har jag ju jobbat heltid och då är det Felixtid på heltid när jag kommer hem och sedan är jag för trött för att sätta mig och sy gardiner. Ska dock fixa lite nu när semestern börjar.

• Baypower

Sjögurka: Vi får verkligen hoppas att han vill komma ut självmant innan dess. Innan fredag tom!!! Vad sa BM om hur han låg och så nu då?

• Baypower

Jenn: Det är ju svårt att ge råd här men så som jag har förstått det så är det ingen höjdare att sälja mitt i sommaren. Vi sålde vår lägenhet typ veckan efter att skolorna börjat då de flesta har kommit hem. Å andra sidan har jag också läst nu att det har aldrig varit mer objekt ute på marknaden, men det vet jag inte om det bara gäller Stockholm. Jag tycker att ni ska prata med mäklaren när budgivningen har stannat och höra vad han/hon tycker.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7