Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

skogsbollen skrev 2010-08-23 21:47:31 följande:
    @Jenn:
    Visst är det härligt när det exploderar så där med babblandet. Med Alvin gick det oxå kanonfort när det började. Vet att vi vid inskolningen för ett drygt halvår sen skickade med en lista över de ord som Alvin kunde, vilka var babba, babba och babba och de betydde mamma, pappa och napp, typ. Sen, bara nån månad senare så började han babbla massvis och sen har det kört på.

Natten till idag sov Alvin för första gången i sitt egna rum, med sin far på en madrass på golvet. Han sover i "juniorsäng" sen ganska länge tillbaka, men fram tills nu har han haft sin säng alldeles bredvid oss i vårt sovrum. Vi är nog ovanligt sena med att flytta honom till eget rum, men det har inte känts som nåt problem tidigare att han sovit hos oss, så länge han sovit i sin egna säng. Nu, i väntan på syskon, så känns det som att det definitivt är läge dock.
    Men meningen är ju inte att nån av oss ska behöva sova därinne varje natt :)
    Hur gjorde ni när ni flyttade över till eget rum? 
    Felicia sover i sin spjälsäng inne hos oss. Hennes rum är på övervåningen och vill inte ha henne där själv ännu.
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-08-23 23:31:31 följande:
    Åh vad fin han är Bay! Kan inte se bilder på iphonen så jag avbröt all packning och hoppade in här. Dante ser sådär stolt ut som bara en nybliven pappa kan göra (efter ett långt och jobbigt förlossningsarbete såklart...). Tycker alla tre namnen är fina men Elliot är ju tufft. Hur stor var han när han föddes förresten?

Vi var på bvc idag och jag jämförde de gula korten från Molly och Otto, så stor som Otto är nu vid en månads ålder var Molly nästan exakt när hon var tre månader Är inte det galet?!? Han ligger två kurvor över medelkurvan...

Nu packar vi ihop det sista här hemma, taxin kommer klockan 03.30 inatt, klockan 6 går flyget till Mallis... Ska bli grymt skönt!
    trevlig resa!
  • Karlstadtös
    skogsbollen skrev 2010-08-25 08:16:29 följande:
    En liten fråga; hur många timmar per dygn sover era 2-åringar ungefär? Tror ibland att Alvin sover för lite, även om det där såklart är individuellt.
    De låter honom bara sova 1 tim på dagen, för att vi ska få honom i säng tidigare på kvällen, men han kommer sällan till ro före 20-20.30, trots att vi börjar nedvarvning och ibland går in i hans rum redan vid 19. Sen sover han konstant till 5.30-6-tiden, då han vaknar självmant, så det blir mellan 9-10 tim/natt.

Nu har det tagit ännu lite längre tid för nedvarvning, när han ska sova i sitt rum. Leksakerna ropar till honom och vill leka
    Sen vi slutade med amningen sover hon bättre och nu vaknar hon inte varje natt längre. Dock är hon svårlagd och det kan ta tre timmar innan hon somnar. Sover sen ca 10-11 timmar per natt och 0-2 timmar på dagen. Oftast runt 1 timme. Så här mycket har hon inte sovit förut dock.
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-08-26 14:58:22 följande:
    Ska helst inte vara ensam sen heller
    Skulle det börja brinna vid trappen så tar hon sej inte ner och ni tar er ej upp.

På onsdag fyller Ida 2 år
    Inget har jag hört angående jobbet heller. Mailade Perido igår och frågade om de hört något från SÄPO. Tidigast fredag sade hon och band mej återkomma om hon inte hinner före.
    Hoppas de hör av sej imorgon då... Blir väl så jag börjar jobba om en vecka då kanske 
    Jag vet, men vi har bara två sovrum nere. Vi har brandvarnare i alla rum i stort sett och hennes rum har dörr till balkongen på garagetaket, så det går att ta sig in den vägen också.
  • Karlstadtös
    anette 81 skrev 2010-09-02 08:07:14 följande:
    Usch idag fyller jag 29år, blir fika med familjen och vännerna
    Grattis!
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-09-02 21:02:10 följande:
    YES!!! Jag har blivit godkänd av SÄPO angående jobbet som supporttekniker hos Försvarsmakten Logistik i Arboga. 
    Preliminärt startdatum nu på måndag den 6 september. Lycklig!!
    Skulle återkomma imorgon när de fått mer information.
    Grattis till jobbet!
  • Karlstadtös

Usch, vet hur tungt det är med arbetslöshet och dålig ekonomi! Hoppas det löser sig!

• Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-09-05 20:22:30 följande:
    Har haft kalas för Molly idag och när alla hade gått stoppade hon något i halsen så jag fick ringa 112. När vi stod i hallen på väg till akuten så hostade hon till och det lossnade men shit vad läskigt det var... Det kom inte upp så vad det nu var kommer väl ut den naturliga vägen.
    usch vad otäckt! Skönt det gick bra!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7