Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

skogsbollen skrev 2010-06-17 08:17:49 följande:
    Hej tjejer och barn!

Åh vad det var längesen jag tittade in här, tyvärr. Måste nog ta mig lite tid att sätta mig och läsa här, uppdatera mig om vad som händer :)

Hemma är det full fart. Alvin fyller snart 1 år och 9 månader (vart tog tiden vägen?) och det babblas och babblas och babblas. Dessutom, sen han började på dagis i januari, har han börjat sova HELA NÄTTER. Vi fattar ingenting. Vår lille pojke som alltid bara sovit 2-timmarspass, även efter att jag slutade med nattamningarna. Underbart!
    Om vardagarna får vi väcka honom för att vi ska hinna till dagis, men på helgerna vaknar han oftast redan vid halv6-tiden. Då klättrar han ner från sängen, går och ställer sig bredvid sin pappas huvud, trycker upp det i luften och säger "nu klocka mycke, pappa g'upp". Sen går han till mig och säger "nu mamma sova fäditt". Ingen ro alls, med andra ord :)

Jag har just börjat hänga lite i en annan tråd här på FL, December Bebis 2010. Om allt går vägen så ska Alvin nämligen bli storebror nån gång kring jul, närmare bestämt BF på Juldagen. Spännande! Är nu i vecka 13 och ligger fortfarande lite lågt med infon, så Facebook och resten av den världen vet inget ännu.
    Var iväg och gjorde KUB-test i Malmö i söndags och eftersom vi inte kunnat lämna blodprov innan så fick vi ta det på plats och väntar nu på svaret. Jobbigt! Själva UL såg bra ut och vätskespalten i nacken var liten (=bra), men jag har såklart hunnit hitta en massa trådar här på FL med tjejer som haft fina UL men där blodprovet har resulterat i hemska siffror. Så nu är jag nervös :/

Nu ska jag läsa lite här. Sköt om er!
    Grattis till bebisen i magen! Felicia vaknar flera ggr per natt, men nu ska vi tag i att försöka sluta amma helt. Jag hoppas det beror på det och att hon kommer sova bättre när hon slutat snutta nattetid.
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-06-18 10:59:16 följande:
    Det var visst magsjuka...
    Milo spydde en gång i natt och en gång i morse efter vällingen. Men sen dess har det inte hänt nåt mer. Han verkar få behålla juicen han fick till frukosten.
    Så man kan ju hoppas att det är lindrigt den här gången...
    Är livrädd att Caspian ska bli sjuk. Det kan inte vara bra för honom att få det.

Ang Caspian så var vi och tog nya gulsotsprover igår. Får veta provsvaret imorgon. Är det fortfarande förhöjt så väntas ÄNNU mera provtagning... Så vi håller tummarna!Grattis till bebisen i magen!
    Några har ju redan fått bebis det här året. Jag, Anuya, Anai och Movie. De som är gravida är väl Baypower, Sjögurka och Tobiq.
    Det kanske är nån mer, och jag ber om ursäkt om jag missat den isåfall! Nån annan får gärna fylla i
    Jobbigt ni har det med både magsjuka och gulsot! Hoppas båda mår bra snart!
  • Karlstadtös
    cassis23 skrev 2010-06-21 14:24:08 följande:
    Hemma igen, gjort ett nytt test med clearblue (inte digital) och fick ett alldeles jätte fint och underbart +
    Runt Februari nästa år ska vi alltså bli 2 barnsföräldrar Känns så konstigt bara för de är inte alls samma känningar som med Cajsa och eftersom de känns som att mensen ska komma närsom så kan man inte riktigt fatta än Trodde verkligen på allvar att mensen skulle komma!

Imorn ska jag på grillfest med jobbet så får skylla på att sambon är lite krasslig så att jag inte kan dricka i fall jag måste åka hem och på midsommar får jag väl ta med en vinare och sen skylla på migrän eller nått kommer bli svårt att ljuga...

De är bara er jag berättat för så säg INGET på facebook eller så! Tack

De kliar i mig och jag vill berätta för allt och alla men denna gången har vi sagt att vi ska smyga med de så länge de går så kommer ventilera mig mycket här
    Grattis!
  • Karlstadtös
    Zinara skrev 2010-06-21 15:02:01 följande:
    Satt och surfade runt på FL och snubblade på den här tråden, Min dotter föddes 17 sep 2008 Plussade igen nu i morse så om allt går som det ska får min dotter ett syskon snart
    Grattis och välkommen!
  • Karlstadtös
    anette 81 skrev 2010-06-21 23:02:11 följande:
    Du är inte ensam, jag väntar inte syskon till Wilma
    Inte jag till Felicia heller. Vill gärna ha en trea, men först 2012! Har fullt upp med en blivande 6 åring här...
  • Karlstadtös

Glad midsommar!

Felicia är inte alls intresserad av snoppar och snippor, men däremot av toalettbesök

• Karlstadtös
    Saza skrev 2010-06-27 15:33:14 följande:
    Hoppas alla haft en trevlig midsommar!!

För er som läser bloggen så vet ni att min slutade sådär... Jag drabbades av mjölkstockning på kvällen och har legat däckad i 40 graders feber och en hemskt värk i kroppen hela helgen
    Äntligen börjar jag nog må lite bättre. Det drabbade bröstet är inte okej, men febern har iallafall sjunkit. Så jag hoppas!
    Usch, låter inte alls kul! Hoppas det är bättre nu?
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-06-27 22:25:07 följande:
    Cassis: Härligt med sovmorgon! Hoppas du slipper må jätteilla nu, man glömmer så himla fort hur det var... Kan inte säga att jag lidit särskilt av illamående men om jag verkligen tänker tillbaka så har det funnits tillfällen då jag inte mått särskilt bra faktiskt.

Saza: Åh, krya på dig...

Bay: Japp, precis så är det här hemma Stackars min man, han bara jobbar och jobbar och jag bara pekar och påpekar. Undrar vem av oss som helst vill avsluta den här graviditeten nu

Apropå det... Ni som fött den vanliga vägen - hur känns allt? Jag tror (hoppas!) att han har lagt sig rätt nu (annars är det i säte för han har inte legat på tvären på minst ett dygn) och det pirrar och ilar nedåt. Ibland känns det som ett tryck, men inte avsevärt. Har haft molvärk i ryggen till och från. Visst låter det som att han börjar ta sig nedåt i alla fall?

Vår hektiska vecka börjar imorgon. Tillträde till nya lägenheten (som vi ännu inte sett!) kl 14, flytt av lite småsaker på kvällen. På tisdag barnmorskan. På onsdag den stora FLYTTEN! På torsdag flyttstädning. På fredag överlämning av vår lägenhet. Hoppas lillebror vill stanna i magen till på torsdag minst, Helst till lördag!
    Lycka till med flytten och hoppas bebis kommer när ni kommit i ordning!

Jag hade inga känningar alls med Jonathan, med Felicia hade jag sammandragningar i månader. Märkte inte när de sjönk ner.
  • Karlstadtös
    nenne40 skrev 2010-07-01 11:56:07 följande:
    Anette, Saza och Skogsbollen - tack! Känns märkligt eftersom tanken inte riktigt funnits, men det är kul såklart!

Blir mest orolig för min ålder, kan det verkligen gå bra en 4:e gång och vid min ålder? Så lite försiktig är jag ju.
    Grattis!
  • Karlstadtös
    skogsbollen skrev 2010-07-05 11:34:37 följande:
    Vilken härlig helg det varit. Varmt och gott :)
    Jobb en vecka till, sen väntar fem veckors semester.

Alvin har verkligen hakat upp sig på det där med snopp och inte snopp, som jag berättade tidigare. I fredags när jag hämtade gossen på dagis, så berättade dagisfröknarna (eller förskolepedagogerna dårå :) att de efter mycket om och men fått Alvin att ta av sig blöjan och springa naken i vattenspridaren och så sa de att han tyckt det varit jättekul och sprungit runt och dragit sig i snoppen. När Alvin då hör ordet "snopp" så säger han "mamma ha inge snopp, mamma ha snippa ställe"

Så, vad kallar ni, eller tänker kalla när det kommer på tal, den kvinnliga motsvarigheten till snopp? Jag tycker snippa låter sådär, men samtidigt kan jag inte komma på nåt bättre, så vi har kört på det.
    Jag säger snippa, det är oladdat och det ord vi använder inom skola och förskola. *gillar*
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7