Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Taneli skrev 2010-10-24 22:53:26 följande:
    Fy vad jag är deppig just nu. Jag o sambon har haft det kanckigt ett bra tag och han var borta en vecka på utbildning och när han kom hem så säger han att det är bäst att vi flyttar isär. Är så himla nere och gråter massa medans han inte visar nåt och verkar mer glad än ledsen. I slutändan är det nog det bästa men just nu känns det jättetungt. Man tänker mycket på hur barnen kommer reagera, hur det kommer gå med mina pågående studier, ekonomin o.s.v. Just nu vill jg bara åka bort....
    Ne fy farao vad jobbigt! Lider verkligen med dig!!!!
    Kan förstå dina tankar!
  • cassis23
    Taneli skrev 2010-10-25 20:54:07 följande:
    Knastroll: Missade att kommentera ditt inlägg igår, håller tummarna att det inte är nåt allvarligt. Kram
    Nej, vi har inte sökt nån hjälp men jag tror inte det går o rädda det vi haft. Känslorna har svalnat sen länge, känns som att man abra hållt ihop för bekvämlighetens skull.
    Tack alla för er omtanke. Känns lite bättre idag, han har åtminstone öppnat sig lite idag så vi har kunnat prata lite. Vi år överens att flytta isär så får vi se vad som händer men vi skiljs iaf som vänner vilket är bra för barnens skull främst. Jag har börjat leta efter en ny lägenhet men det är så dåligt med lägenheter i bra områden där hyran inte är jättehög. Får leta vidare, dyker väl upp fler snart när det är månadsskifte.
    Ja fy va jobbigt! Kanske inte känns så nu men efter regn kommer alltid solsken! Skänker er många styrkekramar!
  • cassis23

Kan bli knas på försäkringskassan och dess regler!
    Att Cajsa ska gå på dagis när jag är sjukskriven de kan jag köpa men nu är även Fredrik hemma för problem med ryggen denna veckan bara och då vill vi ha henne hemma, jag menar, vi BÅDA är hemma hur kul är de att köra i väg henne då!?
    Ne då får inte hon va hemma för hon måste gå där som en del av min rehabilitering, jag vill inte köra iväg mitt barn att umgås med andra när hon kan få ha heldagar med oss föräldrar.......

• cassis23

Fick ett trevligt samtal =)
    Gubben med husets släktingar ringde och sa att gubben vill sälja till oss så nu ska dom kolla upp hur stor tomten är och vad dom vill sälja för och sen är de upp till oss om vi godtar priset Hoppas!

• cassis23

Uch har de riktigt obehagligt långt ner i magen idag!
    Tror de beror på att bebisen är där ner o "gräver" men kände aldrig så här med Cajsa.
    De ilar o gör ont ut mot höfterna med jämna mellanrum och tanken på att man hade lite protein i urinen på BM besöket gör ju att man är rädd att de är infektion eller så
    Någon som haft samma känsla under graviditeten?

• cassis23

Gud va tiden går långsamt när man väntar samtal. "gubbens" (uch va fult de låter, byter ut de till "den gamle mannen") "den gamle mannens" anhörig skulle ringa i början av näst vecka o denna helgen har gått sjukt segt!

Igår va vi och badade på Skövdes äventyrsbad och de va mycket trevligt men Cajsa va så trött och hungrig efteråt så de va inte mycket som va bra men de klart de är ju vårt fel som aldrig riktigt tänkte på vad klockan va Blev MAX efter o Cajsa har aldrig ätit så mycket på en barnmeny som hon gjorde då, en halv hamburgare och några strips sen somnade hon med ett strips i munnen, hon va BRA trött

Fredrik sover, han festade igår då Jean Banan (för er som känner till honom) va i vår lilla stad igår. Själv tänkte jag ta med mig Cajsa in i duschen.

• cassis23
    Taneli skrev 2010-11-01 15:06:29 följande:
    Jenn: Stort grattis, hoppas allt går vägen Glad
    Nu har jag o sambon pratat mer och vi ska ge förhållandet en till chans men vi ska flytta isär kommer nog bli bäst så. Jag gör det mesta hemma o bor vi på varsitt håll får han känna på hur det är att sköta om både, jobb, barn o hushåll. Sen kan man få en paus då och då från både sambo och barn Flört Men de kommer bo hos mig på veckorna då sambon börjar tidigt och inte kan lämna till dagis. Sen får vi lösa resten med tiden. Nu är det bara nästa problem, att hitta en lägenhet. Älskar ju våran nuvarande men det finns inte en chans att jag har råd att bo kvar när jag pluggar. Ska bli skönt att slippa klagotanten under oss men jag kommer aldrig hitta en så fin lägenhet som vi har nu Rynkar på näsan Ikväll kommer våra grannar och tittar på våran lägenhet och tar de våran lägenhet så tar min sambo över deras så han kommer i så fall bo kvar i huset och jag får flytta. Nu är jag jättestressad över att jag i så fall måste hitta en lägenhet inom 3 månader medans sambon bara flyttar över grejerna till lägenheten snett bredvid oss. Sen har man barnen och skolan att tänka på också. I vår kommer det bli full rulle med 200% plugg och praktik, puh
    Hoppas att de kommer lösa sig i slutändan!
  • cassis23

Uch.
    2 nätter i rad nu har jag haft JÄTTE ont i ryggen men bara när jag ligger på ena sidan så med andra ord är hö sida den enda sovställning jag nu kan ha.
    Mage = bebis ivägen
    Rygg = svimfärdig
    vä sida = ont i ryggen

Plus att jag får jätte ont långt ner i magen, typ som att man sträckt sina magmuskler ne ri buken!? Är de möjligt? ONT gör de i alla fall.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7