Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Är inte rädd att den ska börja  brinna men att larmet ska gå eller ännu värre, kidnappning! De sker ju i stort sätt aldrig i Sverige men de är nått som jag är livrädd för...
    Jag tror jag får ta de som de kommer och hur situtionen känns när jag väl är där

• cassis23

Akrylfärg.
    Stod o valde mellan Hobby färg eller Allmogen färg (eller va den heter) men då sa dom i hobbybutiken att Akryl täcker finast.

• cassis23

Tobiq:
    Jag har termosbyxor och jacka, så skönt att slippa dra på en hel overall till o från dagis så tar ju bara på jackan o tar termosarna i handen. Jag köpte de bagagnat av en tjej som sa att de vart bra hela den kalla vinter som va. De är jätte fint men dock tycker jag att de va lite lite tunt för iskalla vinterdagar så kommera köpa ett fleece underställ att ha när man verkligen är ute o leker.
    Just nu har hon den jackan när vi är ute o leker o e de blött (som de e typ jämt nu) så åker ett par regnbrallor på.

Lapen:
    Udda namn för banan, undra va hon fått de igrån?

• cassis23

Karlstadtös: De kommer gå bra ska du se men jag förstår att du är orolig! De hade jag me vart, de är så jobbigt när de är nått med sina små, man önskar man kunde ta deras plats!

Får jag bara fråga... Hur märkte ni att hon har kort tungband och hur har de påverkat henne?
    Anledningen till att jag frågar är att min systers ena tvillingtös antagligen oxå har de och kommer få klippa i så fall. Hon är sen med talet, dreglar lite, kan knappt räcka ut tungan och hade jätte svårt att ta bröstet som liten.

• cassis23

Karlstadtös: Okej, ja syrrans dotters tungsträng går oxå ihop med spettsen eller va man ska säga. När hon sträcker ut tungan så viker spettsen sig gärna inåt innan tandraden.
    Gud va skönt att de det gått bra i alla fall! Kan tänk mig att de inte är nått stort "ingrepp" men bara tanken på att dom skulle söva Cajsa gör mig nervös =) Man vet ju liksom inte hur dom reagerar på en narkos.

• cassis23

För någon vecka sen så skickade vi ett brev till en "gubbe" på ca 94 år som ska flytta o han har ett jätte fint hus på ca 200-220 kvm...
    Vi hade fått nys om att han vill sälja för ca 1 miljon o inte dra in nån mäklare. Anledning till detta för att han vill egentligen inte flytta så han vill bara att de ska gå fort och smärtfritt.
    Vi fick komma och titta på huset som dom gjort om till 2 lägenheter just nu, vi har även pratat med dom anhöriga då gubben är lite snurrig. HOPPAS HOPPAS HOPPAS vi får de! HOPPAS dom vill sälja till oss för en bra peng!

Eftersom de just nu är inrett till en lägenhet på övervåningen så sa vi att vi kan hyra ut den till nån i ca 5 år (barnen kan ju dela rum dom första åren) och själva bo på nedervåning, ca 120 kvm). Är ju kanon med lite extra inkomst i kassan!

Håll tummarna för oss nu! Jag hoppas verkligen att detta blir vårt!

• cassis23
    Knastroll82 skrev 2010-10-22 12:07:56 följande:
    Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.
    Uch då inge roligt! Får hoppas på de bästa!
    Min "låssasmamma" är precis iväg för behandling som snart är avklarad!
    Fast att de sällan är cancer så förstår jag att de är de du tänker på! Tankarna går alltid åt de värsta men de är väl kanske för att förbereda sig mentalt IFALL!
    Du borde ju få en tid snabbt när de är något sånt alvarligt! Lycka till!
  • cassis23

Dom anhöriga till "gubben" med huset ringde igår och frågade om vi fortfarande är intresserade, hon skulle prata med "gubben" om han ville sälja bara huset utan marken som hör till. Roligt att hon ringde igen tycker jag för då har dom tagit vårt intresse på allvar.
    Tror dom tar tillfället i akt då dom viljat att han ska flytta de senaste året o han har velat fram o tillbaka, nu när han sagt att bollen ligger hos oss så kan man ju bara hoppas att priset blir rimligt! Och att han vill sälja till oss vill säga!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7