Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Skogsbollen. Cajsa är inte direkt något bärbarn men nattetid blir de i rena farten att man bär men ska försöka undvika de =)
    Jag har ont i rumpan (fogarna) när jag sitter så skinkorna domnar o när jag rör på mig för mycket (jobbar inom demensen så väldigt lite stillasittande) så gör de så sjukt ont i ryggen (fogarna)! Nattetid kan jag knappt vända mig redan.... Hoppas som du säger att de blir bättre! Blir de de så kan man ju gå tillbaka till jobbet! Hade ju jätte problem med Cajsa o de blev ju tyvärr bara värre, ända skillnaden är att de kom inte lika tidigt.

När man har som ondast så känns de konstigt uppe i underlivet på nått sätt men antar att de är fogarna som typ "skaver" i vissa rörelser.

Ne nu ska jag trampa till dagis med Cajsa o sen ska jag vila en snabb sväng innan jobbet. När jag börjar 13:30 är de så dum tid för dagis så vi har bestämt att hon ska komma dit kl 12 o sova där.

• cassis23

Cykla går bra än så länge.

Ska prata med VC idag om min mage, har en kass mage som gör mig psykiskt dålig, massa hinder i vardagen som att t ex gå ut o leka med Cajsa o nu detta med ryggen gör att man känner sig ännu sämre! speciellt som mamma Så idag bröt de loss, kan inte sluta gråta o mår piss. Har vart deprimerad förr o vill inte hamna där igen.... Hoppas jag får komma till en läkare idag!

• cassis23

Vilka fina dockhus!
    Jag har ett barbiehus som jag fick av min "pappa" när jag va liten, han har gjort de själv och de är jätte fint, behöver bara målas om. De är 2 våningar + vind o ca 1,50 högt på hjul
    Men de får Cajsa när hon önskar sig de, samma med barnvagn. Jag vill inte att allt redan ska finnas där utan jag vill att hon ska få önska så de har mer betydelse när hon får de. Men de klart, de gäller ju bara dom stora/dyra grejerna

• cassis23

Skogsbollen: Vad skönt! Här gick inte nattningen lika bra, inge gnäll o inge spring, i varje fall inte ut till oss men när jag skulle titta in i Cajsas rum så hade hon x-antal leksaker i sängen. Då hade hon vart uppe i smyg o hämtat o sen satt sig i sängen fär att leka lilla busfröt! Sen va de böcker, hon skulle ju "läsa," de har ju jag sagt att hon får göra men kanske inte gå upp o byta bok 300 ggrr

em gick ju bra, då hade vi besök o jag hade gjort en flaska välling o ställt på bordet som Cajsa skulle få till middagsluren så fort alla åkt men hon tog flaskan o gick in o la sig o somna, inte ett knyst!

• cassis23

Cajsa är på dagis o jag är själv hemma. Vad gjorde man (jag) egentligen innan man fick barn?
    De är ju jätte tomt o ensamt här hemma, funderar på att sova en sväng för att fördriva tiden, ska ju till läkarn sen... Gillar inte att gå dit, speciellt inte i detta fall!

• cassis23

La mig o försökte vila men de gick inte så nu sitter jag här igen.

knastroll: Jag ska prata om sjukskrivning. Jag har en dålig mage (ja mage inte make) som trycker ner mig psykiskt. Vissa dagar kan jag inte ens gå ut och leka med Cajsa o nu orkar jag inte kämpa med magen längre då jag fått en mindre depression av de hela så har nu äntligen vågat ringa VC och få hjälp. Hoppas på sjukskrivning då jag vart deprimerad förut och gärna inte hamnar där igen!

• cassis23

Knastroll: Ja de är inte alls roligt men jag tror mitt sitter mycket psykiskt. Jag fick i alla fall sjukskrivning nu i 3 veckor, ska börja äta antideprisiva igen och gå till psykolog och så får vi se om 3 veckor hur de är.
    Jag är bra hemma men så fort jag ska någonstans så sätter magen igång och jag är i stort behov av toalett. Läkaren tog även massa prover för att utesluta ellergier eller andra sjukdommar men han tror oxå på att de är psykiskt. Hur som så är de sjukt jobbigt! Hade de vart mjölk så hade jag inte överlevt älskar mjölk o dricker de jämt, kanske borde trappa ner på de!

Vad innebär IBS? sköterskan nämde de för mig me på telefonen.

• cassis23

Ååå. De finns ett jätte fint lägenhets område som vi skulle vilja ringa o kolla om de finns nått ledigt men va inne i trapphusen och kunde inte hitta några telefonnummer och har frågat två bekanta. Den ena har bott där men får inge svar av henne o den andra bor där nu men jag har honom bara som kompis på FB och han är ju ALDIR inne där.... Blir så frustrerad! När jag hittat nått så vill jag att de ska gå fort! Har pratat med hans syster så hon skulle fråga honom om numret. Vi äger detta hus 1 månad till och TÄNK OM man hade haft sån tur att hitta nått innan ägarbytet sker då slipper vi uppsägningstiden! Men sån tur har nog ingen...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7