Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

skogsbollen: Har kikat på kommunsidan men kan inte hitta de företaget, tror dock jag fått fel namn på fastighetsbolaget.

Förstår va du menar att man saknar ännu mer när man får höra att han antagligen saknat er...

Här är de åt andra hållet. Fredrik hämtade Cajsa häromdagen o så sa han "ska vi åka hem till mamma nu?!" då svarar Cajsa "Ne en annan dag"
    tecken på att hon trivs

• cassis23

Skogsbollen: Cajsa trottsar inte alls så, hon kan va "Mild" med att allt är hennes "mitt mitt mitt" men de säger vi bara NEJ den är inte din och sen får de va bra. Men som sagt de är typ de ända hon förösker bestämma med. Ibland gnäller hon om hon inte får som hon vill men då förklarar vi NEj och varför och sen (låter hemskt) "ignonerar" hennes gnäll för att visa att man får ingen uppmärksamhet av att gnälla sig till saker och de funkar faktiskt jätte bra. Hon gnäller sällan när de är nått för hon har lärt sig att de inte hjälper.

• cassis23

Baypower: De där med att ignonera lite när dom gör nått trottsande tror jag på för då märker dom att dom varken får possitiv eller negativ respons och alltså då ingen uppmärksamhet. Sen är de ju som du skriver, man får välja vilka strider man vill ta och vad som faktiskt är viktgit!

Jag och Cajsa avnjuter en Ben & Jerrys, Mmm!
    Blir ju inge paketöpnnande förens i em när Fredrik kommer hem så då får man ju unna sig annat gott tills dess kalas blir de till helgen.

• cassis23

Jenn83: När man tror att dom ska slockna så gör dom inte de
    Vi va på äventyrslandet i Söndags (www.aventyrslandetkinnekulle.se) de va gratis för alla som bor här och Cajsa lekte o sprang omkring hela eftermiddag så trodde hon skulle va jätte trött på kvällen men icke sa nicke... 

• cassis23

Idag är jag en "hemsk" förälder. Känns så i alla fall då jag tycker de ska bli lite skönt att Cajsa ska va på dagis 5 timmar för då ska jag passa på att åka o köpa ett nytt torkställ och sen hem och storstäda inför kalasen i helgen. Så skönt att göra de utan barn

• cassis23

Ja eftersom jag är sjukskriven så har hon rätt att va på dagis så har henne där Måndag & Torsdag 5h per dag. Ja de är skönt med egentid speciellt när man faktiskt vet att hon stortrivs på dagis, idag sprang hon in o efter halva vägen vände hon för att ge mig en kram o en puss

Fick t o m handlat inför kalaset imorn. Ganska skönt att gå själv och kika i affären, även om Cajsa är världens fromaste barn så va de ändå skönt att bara kuna tänka på sig själv.

Ne nu ska jag ner o hänga upp tvätten och sätta igång med städandet!

• cassis23

Nenne: Spännande med nytt jobb! Hoppas du kommer trivas och hoppas att Aston kommer vänja sig vid dagislämningarna, tror som du skriver, att man inte ska göra för stor sak av de!

• cassis23

Nenne: Vad härligt att stå still i vikt! Är lite avis faktiskt!!!!
    Jag har börjat känna lite lite ibland vid sänggående med fortfarande ganska svagt. Vi ska på RUL den 20/9, bara en vecka kvar drygt Hoppas allt ser bra ut då! Man är ju lite nojjig innan man vart dör...

Skogsbollen: Jag har gått upp 5 kg redan till inskrivningen Nu har vågen här hemma slut på batteri men de kanske är lika bra de så tråkigt bara för jag sväller som jag gjorde med Cajsa, över höfterna, vilket innebär att alla byxor redan är för små

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7