Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Välkommen hem Otto!!! Ska bli spännande och höra hur mollys reaktion bar när hon träffade lillebror!

• anuya77

Ang maten så tror jag verkligen inte på nåt tvång. Det är väl, som ni säger, olika faser.

Hugo drar av sig blöjan själv och sätter sig på pottan. Så det kanske är dags att ta tag i det där, så smått.

Jag är lite stressad över Hugos språkutveckling faktiskt. Det händer inte så mycket. Han kommunicerar mycket med kroppen och sitt egna teckenspråk. Men inga ord. Jo kanske 10-15 st. Absolut inga 2-ordsmeningar mer än " titta där".
    På BVC förra veckan tog jag upp det men hon sa bara:" huvudsaken att han kommunicerar. Och det gör han ju".
    Vi pratar vanligt med honom, förklarar mycket, läser mycket och så. Ändå händer det inget. Han förstår allting , det är barA orden som inte vill komma. Vad göra mer?

• anuya77

Välkommen hem saza

Välkommen tillbaka pormo!

GRATTIS Alice

• anuya77

Just nu är vi inne i skön nattningsperiod med Hugo. Han är väldigt glad och har Börjat äta igen. Såååå skönt! Det är bara och tacka och ta emot, så länge det nu håller i sig.

Idag har han sagt både pannkaka, bil och nåt mer som jag inte minns nu. Alldeles klockrent. Jag är ju lite stressad över hans språkutveckling, som jag sagt tidigare. Kanske på g och släppa nu?!

Ang och älska flera barn, som ni pratade om, så tänkte jag massor på det när jag väntade William. Kände mig lite orolig. Men så fort han kon ut så försvann alla sådanna tankar. Jag kan bli sådär töntigt rörd ibland som har de här två juvelerna. Hjärtat svämmar verkligen över av kärlek till båda!

SarA: jag träffas gärna!

• anuya77

Nenne:
    Hoppas att järntabletterna hjälper. Har du provat med Omega3-tabletter. De hjälper mot ångest. Håller tummarna. Säg till om du vill göra nåt nån dag. Kram!!!

bAY:
    Tack själv. Mys! Väntade på två bussar som var fulla. Till slut tröttnade jag och gick hem istället. Vi stannade på lekplatsen och kom inte hem förrän halv sex...Härlig dag

• anuya77

För ganska exakt 2 år sen började min mammaresa...vattnet gick natten mellan 9 och 10:e...sen låg vi och kämpade och skrattade om vartannat hela dan. Fram till 15:52 då lille fine Hugo tittade ut. Tänk att min lille prins fyller 2 år nu

• anuya77

Kram saza!!! Vill du låna min sjal? Det är en bärsjal som heter sino. Du får gärna använda den.

• anuya77

Jo. Vi provade HMS' mockasiner för ett år sen. Efter en dag var det hål i dem.skitdåliga. Så vi kör stenhårt med pop's randiga. Lite dyrare men de håller länge i alla fall

• anuya77

Nån som vill ses i veckan? Om vädret är dåligt kan vi ju fika och leka på biblioteket på fridhemsplan. Vore skoj. Hugo går på dagis från imorgon så det blir bara jag och Wille

• anuya77

Nenne: Jag tycker du ska gå på din magkänsla och din intution. Sen vad den säger vet bara du.
    Vad mysigt med ultraljud. Det är sån himla häftig känsla! Oavsett om bebisen är 8 veckor eller 36 veckor.

Idag har jag mega ångest. Hugo var så ledsen ända från morgonens begynnelse. När vi sa att vi skulle gå till dagis blev han ÄNNU mer ledsen. Helt förtvivlad. Krokodilltårar. Så var han hela morgonen.
    Vi höll på och vela fram och tillbaka om han skulle få vara hemma idag men beslutade oss för att lämna honom och prova. Så får de väl ringa om han ff är ledsen.
    Han hysterisk grät hela vägen till dagis. Känner mig som VÄRLDENS SÄMSTA MAMMA. Nä'r barnen är så där ledset: skulle jag låta honom vara hemma då?
    Han har ju varit hemma i 12 veckor, så det blir som "nyinskolning" för honom. Sedan är det 5 nya barn som håller på med intensivinskolning på tre dagar. Han kanske tycker det är konstigt att DOM får ha sin mamma /pappa på dagis och inte han? Inte vet jag men det skär som en kniv i mitt hjärta när han är så där ledsen.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7