Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

cassis23 skrev 2010-07-15 19:11:33 följande:
    Cajsa snackar hela tiden men man förstår bara hälften och sjögurka här är en till som gillar att räkna men hon hakar oftast upp sig på 8-9 8-10 8-9 som om de är hack i skivan

Pratade med VC idag och frågade även om de inte fans något annat än cortison som Cajse kunde ta för hon hade de så jobbigt inatt och de kan ju hålla på ett par dagar så hon pratade med en barnläkare som skrev ut tavegyl. Hon gnällde jätte mycket förut och klaga på klåda på magen så gav henne tavegylen vid 18 (ska ges till kvällen) man kan bli trött av den men på 5 min så stensov hon :-O nu är hon vaken och klagar inget så den hjälper nog lite

Är lite orolig Jag vet att bebisen ligger väldigt tryggt och skyddat i magen men vid ett tillfälle så satte sig Cajsa på min mage med en dunst och idag trampade hon mig på magen när jag satt i magen. Man blir ju lite nojjig och orolig
    Jag tror inte det är nån fara. men om du är orolig kan du väl be att din BM gör en koll på magen via Ultraljud? Jag trilladei en isig trappa, med Hugo i famnen, rakt på magen i veckan 29- så en rejäl duns blev det- när det var som isigast. Men det gick fint ändå. Men fick åka in till förlossningen och ligga med CTG i några timmar.

Angående klåda så hade jag PUPP, graviiditetsklåda, från vecka 8, fick utskrivet Betnovat, som hjälpte mig enormt. Be om det du med!
  • anuya77

Åh sjögurka jag trot mig veta hur du känner. När man ändå är öppen så kan man ju tycka att bebisen lika väl kan komma. Men icke. Jag var öppen 5 centimeter med halvdann utplånad tapp i en veckas tid. Sååå träligt.
    Eftersom han verkar en aning envis och viljestark din bebbe, så blir han säkert ett lejon....alltså med ankomst tidigast tisdag. ;) Håll ut...

• anuya77

Grattis på namnsdagen bay o välkommen hem. Säg till om ni vill göra nåt nån dag. Vi är ju lediga också

• anuya77

Sjö: såååå spännande. Imorgon är han här, er lille parvel. Men ja! Du måste uppdatera. Lycka till. Imorgon kommer jag tänka på dig hela dagen. Kram kram kram

• anuya77

Och nu är kl snart 4 så jag gissar att du ligger och värper i ett förlossningsrum. Ska bli så spännande

• anuya77

Men sorry. Jag såg inte att du skrivit 10 minuter sen

• anuya77

Godmorgon. Hoppas lillen är här nu Jenny! Bloggar mitt under förlossningen. Ja då är man banne mig super kvinna

• anuya77

Stort grattis sjö till er lille guldklimp. Bra jobbat!!!

• anuya77

Hugo har varit liten i maten i två månader nu. Förstår inte heller vad han lever på. Han hade gått ner i vikt sist vi väde honom. Men BVC sa att det inte var nåt o oroa sig för då inget barn svälter sig. Men jag är stressad över det eftersom det varat så länge nu. Han har alltid tidigare varit en glupsk liten kille. Dessutom har han tvärt slutat med välling så den "näringskällan" har också försvunnit.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7