Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Ludenben, den är till för tjocktv...Men man kan ha den till platttv också...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Twisted sister,m vad tråkigt med skolan... Synd dom bara tänker på pengar...Det blir ju dyrare i längden...

• norgesessan

Sommarblomster, då ska jag följa med hur det går för din pojk, Emil ska också börja medicineras, vi ska bara på ett möte med bup först. Han är 7 år.

• norgesessan

Nej, vår kontaktpeson på BUP hade slutat utan att vi visste det (det var meningen vi skulle kontakta honom vid behov), så när jag ringde ang. medicinering fick jag veta att ahn hade slutat, och det var ingen ny som ahde hand om Emil...Så nu ska vi på nytt intervju, och får fylla i nytt häfte emd frågor, samt att skolan ska det, eftersom det är så länge sen sist. Och då gick han på dagis..

• norgesessan

Emil har det jättejobbigt nu, och vi står inte ut!!
    Är så förbannad på BUP eftersom vi får börja om...Ska dit på tisdag, men ska ringa på måndag och kräva möte om medicinering direkt...(Så vi kommer igång på tisdag).
    Skulle inte överraska mig om det tar flera veckor...

Han fyllde år 25. jan...Nu är ALLA presenter sönder....

(jag har gömt bort ett legopaket och några bacugans)

Han snodde en 1000lapp från ett skåp på köket och gömde på sitt rum, han hade smulat sönder flera knäckebröd och gömt under ett skåp, han ahr kastat ut saker från fönstret( blant annat våra kokböcker) kastat en originalfjärrkontroll i golvet så den gick i 3 delar...(funkar dock ennu,. men han ska få köpa en ny så vi har).

Han ahr betätt sig illa konstant, fått med Jonathan på det....

Nu är han ute med maken...

I tillägg har Isabelle magsjuka....Hon ock maken var uppe halva natten, sen somnade hon på morgonen...Och vad gör emil? väcker hemme, så det bara blev en timmes sömn...

• norgesessan

Jag är också orolig för hur det ska gå med kompisar...Det går bra än så länge iallafall, men ibland slår han vissa barn i klassen (eller "råkar").
    det finns inte andra barn här, så det är i skolan han har jamnåriga kompisar..

Vi ska leta efter en 4a nu...Vi måste flytta...Då kan man ju kanske hitta ett mer barnvänligt område...

• norgesessan

Pcalma, nu är pojkarna på skola/dagis, så nu är det lugnt här! Och Isabelle är frisk, ska bara komma igång med att äta annat än flytande och gröt...Sen kan vi börja "leva" igen...Vad jobbigt kräksjuka är, kan ju inte ens gå ut och vädra den sjuke....

Får se hur det går idag, hans ressurs är inet där idag, då brukar vi hämta tidigt, och maken glömde att Isabelle ite är helt tipptopp ennu, så han sa att jag skulle hämta, men han får hämta dom själv när han är klar med ett möte han skulle på..
    (får veta nu i veckan om han får jobbet, det är isåfall från 1. mars...)

• norgesessan

Little Ms Chatterbox, många kramar!!!

Pcalma, så var emil med, när vi skulle träffa en psykolog. Det var nog första kontakten med BUP. Hon var helt slut efter vårt besök. Så hon skrev ju det i hans papper, det kändes bra att ha hennes stöd. Ofta så hinner dom ju inte se deras riktiga jag, pga blyghet eller liknande.

• norgesessan

Ludenben, vet inget om just det.

Har en annan undran. Vi vill ha en larmmatta eller något annat som larmar oss (gärna tyst, så Emil inte vet om det). Maken tog upp det med BUP när han var på mötet, men jag vet inte hur han frågade...Han frågade nog till köket.

Då svarade dom att vi skulle låsa dörren till köket....

Det är ju det första vi gjorde, det blev till att man ibland glömde, sen kunde han vara där i lugn och ro med en stängd dörr så vi inte upptäckte att han var där i tid...Därför tog vi bort dörren och satte in en grind istället...
    Han kan ju självklart öppna den, men vi har iallafal insyn.

Nu är det inte bara köket som är problemet, han kan inte ens vara i storarummet själv...Det är på morgonen, när han går upp utan att vi hör honom /sover.

För oss fungerar det inte i praktiken att låsa köksdörren konstant, man går ju in där hela tiden...

• norgesessan

Ludenben, det ska vi testa

Hoppas det går lite snabbare på Bup nu...Vi fick ju vänta på måndag igen, bara på måndagar dom har möte...Dom skulle visst påskynda vårt ärende, men vet inte vad det innebär....blir 1 månad 2 veckor??

Så tråkigt att han inte hinner att få mediciner innan sportlovet, som börjar på måndag..(Om dom komer att fungera bra).

Bup höll iallafall med att det var oacceptabelt att det skulle vara såhär...(Att kontaktpersonen slutade utan att vi fick veta, och vi fick ingen ny automatisk, och får börja lite om nu..)

Om det bara var lösa ord eller inte vet jag inte...

Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind