Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Tvättmedel med mer står överst på ett högskåp på badrummet, så det är säkert, har precis flyttat all parfym till topphyllan i samma skåp..
    Låsa dörren tror jag inte funkar med tanke på pojkarna, och jag tror det hade varit ett irritationsmoment för oss när man tar i dörrhandtaget, det är låst, och man komer på att nyckeln är nån annan stans....+ att vi hade behövt att varva gömställerna..

Barnsäkring till luckor med mer fixade Emil tidigt...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Ja, vattnet i kranen....hur kunde jag glömma det???? Ingen utgift i sig, men vad jobbigt resultatet brukar bli

"Jag skulle tvätta fönstret på rummet"...Ja, men varför är mattan och sängen dyng sur då???? tur man har kisskydd på alla madrasser....(först och främst för kräksjuka...Sen vi köpte dom har dom inte kräkt en enda gång )

• norgesessan

Hehe Jonathan stoppar jag i badkaret när han råkar somna Effektivt till tusan, han blir glad direkt

Med Emil kan lego (när jag kan vara ensam med honom) vara effektivt för att lugna ner honom...Han älskar också att bada..

• norgesessan

Han hinner vakna först Men då är han grinig eftersom han väktes...(Han får inte sova på dagen, väcker honom direkt när han somnar..

Så hämsk är jag inte

• norgesessan

Såg det inte före du skrev frågetecknet

• norgesessan

Nu har BUP ringt tillbaka..Vi och skolan ska fylla i dom häfterna en gång till eftersom det är 2 år sen sist vi gjorde det, sen ska vi på nytt samtal..

Hon som ringde sa att det var bra vi var tidigt ute ang. skolstarten, för det var jättemånga som kontaktar BUP först i Maj eller liknande, ang. skolstart...

Tycker fortfarande det är konstigt att våran psykolog slutade, och att vi var utan kontaktperson bara sådär..Utan att få veta nåt..

Maken fick inget svar på det...

• norgesessan

Vad synd att det är så...Det finns ju gränser för vad en skola klarar av...Så länge skolan gör rätt...Det är ju lätt att göra fel så det blir en enda ond cirkel..

Har ni bra kontakt med bup? Kan ni ha ett gemensamt möte med bup och skolan som bara handlar om vad som är bästa alternativen för sonen?

• norgesessan

Vad jobbigt, både för honom, och er...
    Hoppas ni hittar en lösning som fungerar så snabbt det bara går...

• norgesessan

Ja...Hoppas det...Hade varit skönt med samma kontaktperson över längre tid nu när han börjar skolan, så man inte behöver å dra hela vår och Emils livshistoria varje gång man träffer någon ny...

Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind