Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Inte bra...Men ska inte fler vara med på mötet? Skolans specialpedagog är med på våra. (Pga Emil, hon är inte med på andras).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Twister.kan ni inte ställa klockan han tittar på fel? Eller säga fel? (10-15 minuter fel).
    + hitta verktyg för att morgonen ska gå smidigare..

• norgesessan

tv funkade inte för oss häller eftersom vi också behövde gå mitt i ett program...Men nu har det lugnat sig...

Håller med dig om klockan...Väldigt kortsiktigt hade det varit..
    Emil är också bra på klockan...grundläggande...Minuter kan han inte ennu...han kan hel och halvtimmar, och håller på att lära sig kvart..
    Underlättar så mycket att han kan kolla klockan själv..

Skal skaffa mig en laminator och laminatfolie, och göra kort och sånt jag med...Han var med maken och hans farmor i affären idag, hade varit jobbigt, då tänkte jag på ni som har kort på saker som barnen ska handla..Det tänkte jag Emil också kunde få....10 kort med basvaror som man alltid ska ha...Och åka till vårat coop, för där är det lätt att hitta, och han kan den affären bra.
    Tänkte göra rött och grönt kort med....(fel/rätt, typ...)

• norgesessan

Har ingen aning om vad man ska titta på Ska kolla claes ohlsson och sånt, men hoppas på tips här

• norgesessan

Jo, vi har en netonnet lagershop här....Ska kolla där!! Tack!

Vad var det med den förresten? Var det samma pris på plasten där med?

• norgesessan
    Här byggs det mest av toarullar (hela, dom öppnar storpaketet, och bygger).
  • norgesessan

Tyvärr är det några som åker upp...Nyss drog dom ut 2 nya rullar hushållspapper på sitt rum....

Jag har napphållare med nappar i dom flesta hängandes på en sån krok dörren ska hänga på (Dörren är borttagen). Emil hade tagit ner en, bitit massor på ringen, sen hängt upp den igen...

Nu får han köpa en ny för sina pengar, och dom får köpa nytt papper...

(Dom har inga egna pengar, men dom hänger med endå..)

• norgesessan

Nu har vi slutat med regelbundet godis, som lördagsgodis, eftersom vi tror Emil reagerer väldigt på socker..
    Men som idag sa vi till våda, att nu kan ni inte få godis eftersom ni måste betala för nytt papper och napphållare för godispengarna...

Det verkar som det går in sakta med säkert...Men han bryr sig inte så mycket om godis längre...

Diskmedel håller Emil också på med...Sist hade han hällt ut en halv flaska (liten) över en aktivitetsbok på köksbordet, och en massa på bordet..
    Jag använde en degskrapa och skrapade ner det i en liten hink...

Har redan börjat med att köpa en stor som vi har ett annat ställe, sen fyller vi på en liten yes flaska...Nu ska jag börja hälla på 1/4, eller 1/5 istället...

Tvålen på toan är det också problem med, samt tandkräm i perioder...Alla såna småsaker får han köpa själv...Yesflaskan struntar vi i, men tandkräm och sånt...

Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind