Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

pcalma skrev 2010-02-10 22:40:09 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Här har vi ingen åtgång på dörrar, men dörrhandtag. Lådor till byråer, o skåpsluckor  i kök o till garderober är det istället här. Så jäkla tråkigt! WII:t slänged i golvet o gick sönder, Videon är det TRE!! videoband istoppade i, DVD-filmer går som smör så de köper vi inte längre alls!! Bord o väggar ritas det på o det klipps i mattor, gardiner, kläder o vad man kommer över. De är ju snabba de små liven. dessa saker är bara i år o jag tog upp olika liknade saker vid ansökan senast o fick beviljat sammanalgt 4000 kr i slitage i hemmet på ett år, io då bvar alla leksaker o glas o tallarikar o sånt också med! De är generösa FK:-/
    Låter som vårt hem soffor är det åtgång på här... dvd med.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2010-02-10 22:53:03 följande:
    3 videoband?? OJoj... Hde inte klarat oss utan vår leksvik tvmöbel, med låsbara dörrar..(tvn står på den, men konssollen, dvdn, och digitalboxen, samt alla dvd'er är där inne).
    har leksvik låsbara?? det har vi letat efter...
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2010-02-10 23:00:38 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00033864 Det funkar med plattv med, har en 42 tums..
    Men typiskt... vi har en tjock-tv. Ett riktigt tungt åbäke. Han har försökt välta den ett antal gånger. Han slänger sig mot den, spottar på den, knuffar på den mm. Särskilt på morgonen, då är det riktigt kaos här. Som nu ungefär... jag hatar morgonen. Jag känner mig så less på han varje morgon. Önskar att man kunde hoppa över morgonen och vakna på förmiddagen.
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2010-02-11 10:34:44 följande:
    Ludenben, den är till för tjocktv...Men man kan ha den till platttv också...
    aha Jag blir tokig på detta pillandet på allt som står under tv-bänken. så låsbara luckor är bra.
  • Trollet Ludenben

Om 2 veckor beräknas de vara klara med autismutredningen här... skönt. Är så trött på det nu. Var där idag. Ett besök kvar hos psykologerna och ett läkarbesök. De skulle skicka remiss till barnmedicin med för att ta ett blodprov. De blev inte gjort vid förra utredningen. De tror inte på kromosomfel, typ fragile x men de vill utesluta det helt säkert. Sen ett par veckor efter sista utredningstillfället är det återgivning. Först en med oss vuxna och sen en med Frodo med. De får ta detta, jag fixar inte det. Usch, tycker det är jobbigt att han ska veta detta även om jag tycker det är dags nu

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2010-02-11 20:18:02 följande:
    Förstår att det är jobbigt nu vännen!!! Blir skönt när det är över!!! En månad går fort, men ack så långsamt när man är mitt i en utredning!!! Bra att de tar återgivning med Frodo! De är experter o har erfarnehet av hur man bäst lägger upp det så jag tror att det blir bra!! Bättre att han vet nu än när han är 18, det blir ju inte lättare! Många kramar till dig!
    Tack för kramar, skickar tillbaka till dig. Ja, det ska bli skönt när det är över. Jag så orolig för hans reaktion, att han ska ta det som att det är fel på honom. Vet inte hur mycket begrepp han har men hoppas han tar det bra. Men som du säger, bättre att veta nu än när han är 18. Skönt att de är experter där och de vet ju hur de ska göra. Kan hända att han får DCD på sin ADHDdiagnos med eftersom de motoriska problemen är så svåra.
    Ja, en månad går ju fort egentligen men nu känns det segt... urk.
  • Trollet Ludenben
    Petrah skrev 2010-02-12 13:37:08 följande:
    Hej tråden hur många mg concerta har era barn? dom hade stormöte igår  i skolan med HAB, de ska prata med de andra klasserna om hur joakim funkar för alla undrar va det är med honom. känns lite jobbigt, känns alltid som man är utsatt överallt.
    Min son har 36 mg concerta. Vi började på 18 mg. De åt han 1,5 år. Höjde till 27 mg och han blev VÄRRE. Höjde igen till 36 mg och då blev det bra. 36 mg har han ätit sen i början av juli förra året.
  • Trollet Ludenben

Vi såg skillnad på sonen en halvtimme efter han tagit första concertan. Han har utvecklats enormt på de två åren han ätit den.

• Trollet Ludenben

Önskar att jag hade något till plus-listan idag men det finns ingenting alls. Är bara så trött och less på sonen. 05:04 vaknade han och han är förjävlig. Flyger runt runt i vardgasrummet, slitit loss gallret på högtalaren, dragit ner saker från byrån, sprungit i fönsterkarmen och hänger i garndinerna, spottar vilt omkring sig och gapar. Vad fan gör man?? Har gett concerta för en stund sen och jag hoppas att det blir lugnare då. Jag är så dödligt trött på att ha det så varje morgon. De dagarna han vaknar vod ungerfär 6:15 är det bra för då är det concertadax nästan med en gång men dessa tidiga mornar går mig på nerverna. Bah....{#lang_emotions_cry}

• Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2010-02-13 07:38:38 följande:
    länge sedan jag skrev här. Här har morgonen varit kaos. Vi har beslutat att sluta med concerta. Den funkar inte alls =( Ritalin funkar på Elias, men han får så extremt mycket biverkningar som viktminskning, tics m.m. Just nu känner vi varför ge han medicin som inte funkar. Så idag är första  dagen utan medicin. hoppas att det går bra.
    Tråkigt att ni inte fick hjälp av concerta. Frodos läkare pratade om en annan medicin (inte centralstimulerande och inte strattera) som man kan ge då concerta inte fungerar eller man har mycket tics och sånt. Den är tydligen inte så vanlig i Sverige men har använts väldigt framgångsrikt i USA. Det var tal om den här innan vi höjde concerta. Han sa att vi skulle fundera på den om inte höjningen av concerta gav resultat. Men det gjorde den så vi har inte funderat mer över den.
Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind