ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind
lägger denna i favoriter... tack två lingon för att du tog över efter Elegi som gjort ett kanonjobb med trådstarterna tidigare
lägger denna i favoriter... tack två lingon för att du tog över efter Elegi som gjort ett kanonjobb med trådstarterna tidigare
pcalma: kramar till dig med vet hur det känns med tangentbordet
man blir lika less varje gång.
pcalma: bärbara är hopplösa med det. Är det en grej som behöver fixas så är det hela datorn som drabbas. Elias spydde ju över vår. Kändes rätt surt för den var bara ett år gammal.
pcalma: ja det var tur att mamma kunde rädda mig
Idag sov Frodo till klockan 7. Men då hade han vart uppe och traskat inatt flera gånger. Han kom vid 3 och tänkte vara uppe. Jag la tillbaka honom och han kom upp igen. Tillslut tröttnade jag och blev riktigt sur, då la han sig och somnade om. Men en timme var han säkert vaken. Plus Elis som vart vaken mycket i natt men slemhosta och låtit hemskt illa i luftrören. Hoppas att bricanylbehandling löser det. Han kan dessutom vara smittad av vattkoppor. Svärmor var här förra helgen, i lördags. Och i måndags vart hon hos läkare med bältros. Ringde 1177 och de sa att bältros smittar personer med vattkoppor lika lätt som de som har vattkoppor för smittan vidare. Det räcker ju att vistas i samma rum och det smittar ju 1-2 dagar före. Ingen aning om hon haft det när hon vart här heller. Håller tummar för att han inte är smittad för olägligt just nu. Frodo har massa bupbesök inbokade och Elias skulle bli tvungen att följa med och dit kan man ju inte ta ett vattkoppssjukt barn. Sambon har nytt projekt i gång på dagarna och olägligt att han stannar hemma om det inte gäller liv eller död.
Tur att Frodo har haft det i alla fall. Han såg ut som en salamikorv. Han hade så mycket och i huvudet fick han stora variga bölder (ursäka detaljerna). Det var inga koppor utan bölder. Hoppas Elias får lindrigare.
Frodo hemma från skolan troligtvis hela denna vecka. Förkylning igen... bah. Sjukhuset i helgen med Elias där de säger att han har förkylningsastma. Får inhalera honom hemma och nu ser det ut som han har fått en ny förkylning. Säkert den som Frodo har. Blir tokig på att vi är sjuka hela tiden, de avlöser varandra.
Frodo är gräslig när han är sjuk. Han orkar inte med sig själv, blir på dåligt humör. Han ramlar, slår sig och grinar för allt. Kan inte ta ett nej och blir skogstokig för minsta lilla motgång. Han procoverar mig till max och tar sig inte för nåt utan bara går fram och tillbaka och tar våra saker eller göra andra ofog. Öronproppar och ögonbindel skulle jag vilja ha för att slippa se och höra honom känner jag. Jag förstår att han har det mycket jobbigare än andra när han är sjuk men samtidigt blir jag så trött på hans beteende. Och spottandet. Det fastnar han i. Han spottar över allt. Inne, på oss, ute, på bussen, på spegeln i hissen och you name it. Och alla ljud han har för sig. Konstiga skrik och ordlösa ramsor håller han på med. Ljudvolymen är i taket på honom. Han är högljödd annars med men när han är sjuk eller stressad är det värre.
Så nu har jag fått skiva av mig här... då hoppas jag att jag kan ta ett djupt andetag, gå ut i köket och göra en kopp te och ha sällskap med sambon.
Vi ska till bup idag med. Funderade först på att anmäla honom sjuk men han är inte sängliggande och har ingen feber eller är medtagen och matt så han får allt gå dit. Får hålla honom lite avskilt från de andra barnen i väntrummet.
Blä vilka dagar... Elias åkte på magsjuka här om dagen. Han spydde ner hela sin säng men ungar kan ju kräkas för allt möjligt. Trodde mest att han stoppat nåt olämpligt i munnen för vi plockar saker från hans mun ideligen som han hittat. Visst, det var ju inget han ätit utan förmodligen vinterkräksjuka. Igår natt fick jag det och jag var sängliggande hela dagen igår och skitdålig. Nu har sambon det Frodo är den enda hittills som sluppit undan. Hoppas han smiter förbi det. Sambon fick ta hand om ungarna igår. Frodo är inte alls van att se mig så dålig för jag är väldigt sällan sjuk. Han var så orolig och så jobbig. Och han är fortfarande superjobbig fast jag är på benen igen. Han var hemma tidigare i veckan med förkylning och skulle kunna gå idag egentligen men det är ju en ganska dålig ide att skicka honom dit fall han blir dålig och smittar alla andra. Då finns ju ingen av oss som kan hämta honom för jag vågar inte gå ut nånstans och sambon kan inte gå nånstans heller.
Mamma jobbar annars hade hon kunnat ta ut honom ett tag men nu blir vi inne hela dagen
två lingon och pcalma: tack för kramarna... Frodo är frisk än så länge. Och sååå påfrestande att jag håller på att smälla av. Tog honom på bar gärning förut när han stod på fönsterbrädet och hade gardinen som en lian och tänkte svinga sig ut.