mammaflickan skrev 2010-01-21 12:53:32 följande:
Men åh, va jobbigt med den fröknen, jag förstår känslan! Är det din sons fröken också eller har jag fattat galet nu? Jag tänkte vidare på detta o blev ju helt kall när jag tänkte mig in i om det vore min son. Han hade ju inte suttit kvar där o väntat! Hur kan de ta det för givet, att ett obevakat barn ska sitta där o vänta, det kan ju hända va som helst ju. Ser framför mig hemska grejer, hu. Det borde inte va tillåtet, barnen ska ju va trygga i skolan ju. Usch, va är det för årskurs? Jag förstår dig att inte vilja va besvärlig mamma som lägger sig i. Men egentligen, får det va så att de släpper uppsynen över barnen? Det kan man ju ta med nån annan än fröknen ifråga ju.
Det är årskurs F-1, så det är alltså små 6-7 åringar. De har dörren till klassrummet stängd när han sitter i korridoren och så sitter han precis utanför dörren vid ett litet bord. Det finns en glasruta i dörren så de kan se att han sitter kvar iaf.
I har sagt flera gånger sen han började i klassen att fröknarna skriker, att han får ont i öronen, och att "de sårar barnen" vilket jag inte förstått riktigt vad han menar med det, han har ett mindre ordförråd än de flesta i hans ålder pga att han hade en extremt sen talutveckling och faktiskt inte har kunnat prata så länge så det kan vara svårt för honom att förklara vad han menar, och svårt att förstå. Och idag när jag hämtade honom så sa han att fröknarna beter sig som barnhatare. Det är inte roligt att höra för I brukar annars alltid tycka bra om de vuxna som han haft tidigare i skolan, och har aldrig uttryckt nåt sånt här innan han började på denna skolan. Och jag hör ju ofta när jag kommer och hämtar att hon skriker på barnen.