ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind
lurksmulan skrev 2010-12-10 11:49:24 följande:
Blä, jag inser att jag bara kommer in hit och gnäller, men fy vad ledsen jag blev i morse! Min dotter har en kompis på dagis som hon gärna vill leka med hemma också och jag har pratat med mamman om det här och jag har lämnat vårat nummer etc men vi har inte hört något tillbaka. Sen i morse mötte jag henne och då sa hon "min dotter vill inte komma och leka hemma hos er eftersom hon tycker att Laban är så dum". Usch vad ont det gjorde! Nu straffas Polly för att Laban har svårigheter. Hela min dag är förstörd, jag känner mig helt slut. Jag bara bröt ihop när jag kom till jobbet och en kollega lättsamt frågade hur det var.
Här har vi gjort så här att vi tar inte emot kompisar hemma. Jag har informerat om det till alla berörda familjer att vi har en son med problem och att han inte klarar av barnstoj. Alla accepterar det även sonen som vill leka.
Nu på senaste åren då "ADD sonen" är mer stabil börjar vi ta hem kompisar hit. Barnen är i 8-10årsåldern så vi kan informera om A´s känslighet för dagen.
Nej det är inte meningen att syskonen ska få lida för andra familjemedlemars hälsa. Men man måste även acceptera att alla är olika. Älsta barnet, dottern ta mer eller mindre aldrig hem kompisar, för hänsyn till sin pappa och bror. Så är livet, hon accepterar dom på den nivån.