Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Ja nu har jag inga bilder på stället då, men vi kan ju kolla utsiktsbilden på eniro eller nåt. Ja det är väl bara att vänta å se vad han frågar, han kanske inte frågar nåt alls. Muta med fika efteråt är nog det som oftast brukar fungera om det är viktigt att komma i tid.

• TwistedSister
    pcalma skrev 2010-03-04 07:19:27 följande:
    Här fungerar det INTE att muta med fika. Då är det stört omöjligt att vara på träffen mer än 32 sekunder för m ska bara vidare o fika. Helt kaos blir det.Äldsta tjejen däremot funkar det toppen på, o lillebror.
    Jo det funkar förutsatt att han inte är hungrig då =)
    Ska ju dit precis efter skolan så får packa ner en macka eller nåt han kan äta på vägen.
  • TwistedSister
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-03-08 15:10:51 följande:
    Trollet Ludenben och Pcalma, jag måste fråga er, och ni andra också har blivit spamade av mig med Omegasnack Hur har ni uppfattat det? Nyss har jag inboxat en person om Omega och hur bra jag tycker det är och även tipsat om hur jag gjorde för att få produkterna gratis hemskickat till mig. På ett sätt känner jag att ALLA borde få veta om det här med Omega och hur bra det är men sen får jag lite dåligt samvete för jag känner mig som en riktigt påflugen försäljare och det tycker jag är bland det värsta som finns när man blir attakerad av något sånt. Jag vill så gärna att barnen ska må så bra det går och föräldrarna inte ska bli så stressade av allt dåligt samvete som man får när man försöker hantera vardagen med ett NPF-barn.Jag skriver om det i var och varannan tråd som något mirakelmedel mot inte bara dåligt humör och illa sömn utan allt från mjuk hud till bättre aptit.Ska jag tagga ner lite eller...?
    Jaha men jag måste klaga. Jag har INTE blivit tipsad om hur du gjorde för att få produkterna gratis. Känner mig utanför   Mera spam tack!
  • TwistedSister
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-03-08 18:12:02 följande:
    Ja-ha! Företaget som distribuerar Mor-EPA mini junior, Hela Pharma vill ha kontakt med nöjda kunder, nöjda kunder blir belönade Skicka ett mail till [email protected] och berätta om dina erfarenheter. Hälsa från mig, Little Ms Chatterbox här på familjeliv.se , att det är jag som tipsat er. Jag får en ny sändning så fort den gamla är slut, 6x30 Mor-EPA mini junior. Har även fått en ny produkt epaPLUS som inte har kommit ut på marknaden är. Det är bara Omega-3 i den (liknande de som Trollet Ludenben tipsade om, e-epa ), höga halter av det och Slow-release kapslar. Minskar ev. fisksmak som eftersmak. Men tyvärr så ville inte Z. ta dom, de var för mörka i färgen(*suck*)Hela Pharma har även Eskimo kids men det är inte Mia Bongstorp som har det kontot utan någon annan, kan vara Lina Pettersson. Hon har iaf. Eskimo-3 enligt den här sidan:www.helapharma.se/se/kontakt
    Tack för info. Och som de andra redan sagt det är jättebra att du informerar ju, annars hade man väl aldrig fått reda på nåt om inte det fanns sjyssta människor som delar med sig av sina erfarenheter. Vi har testat eye q för ett par år sedan och jag märkte inget resultat men nu har jag fått höra att vissa behöver ligga på den högre dosen hela tiden men det blir en himla massa ätande av kapslar och dyrt också, men vi ska testa. Någon dag snart. Kanske när jag börjar jobba och får tillbaks min ekonomi igen, ensamstående och föräldraledig är inte så fett.
  • TwistedSister

+ Vi har ju haft uppföljning på åtgärdsprogrammet i skolan å nu funkar det så bra så. Han får ofta gjort det han ska när han har assistenten där som hjälper honom men kan inte göra något om ingen vuxen sitter bredvid. Rasterna och det sociala fungerar bra! Specialpedagogen har testat honom och matten går som det ska och han är på väg att lära sig läsa. Jag antar att det var flytten och bytet av skola som gjorde honom så aggressiv innan, han har ju svårt för förändringar men nu verkar han ha landat i detta och mår bra. Och de berömmer honom jättemycket i skolan så han kommer hem nästan varje dag och berättar att han är så himla bra på det här och det här och det här

• TwistedSister
    Counterfeit skrev 2010-03-09 15:56:14 följande:
    Men vad roligt! Sånt värmer mammahjärtat!Hur gammal är han?
    Han är sju år. Och innan hade vi en period med våldsamma utbrott i klassrummet och han vägrade göra något skolarbete över huvud taget trots att assistenten fanns där för att hjälpa så det är verkligen en jättestor förbättring. Fast mitt i detta glömmer man nästan bort att vi inte hade nått det kortsiktiga målet i åtgärdsprogrammet man blir ju bara så glad att han mår så mycket bättre nu. Jag tycker det var ett lite konstigt mål och I reserverade sig också så det står i åtgärdsprogrammet att han inte godkänner detta mål.
    Den första stunden på dagen är inte assistenten där och läraren är ensam med klassen. Målet är att I då ska sitta själv och jobba med det som hon lagt på hans bänk. Det som jag egentligen har emot det här målet är att det känns inte som att det handlar om I eller vad som är viktigast för honom att fixa just nu, utan det handlar mer om att det är jobbigt för läraren att ha klassen själv på morgonen så det hade vart praktiskt för henne om I inte ställer till med problem då. Fast jag har inte riktigt lyckats sätta ord på detta när vi hade möte men fick bara en konstig-känsla för det är väl bättre att ha ett mål som I faktiskt kanske kan klara att uppnå, och sen går man vidare med nästa grej. Vet inte om jag tycker att det viktigaste för honom just nu vad gäller hans skolgång är att han jobbar just på den första lektionen på dagen när han inte har assistenten där. Vet inte om jag tänker helt konstigt nu, hur tänker ni att det låter?
    Förresten ska vi testa fotboll på måndag och gamla bästisen från dagiset kommer med Hoppas de gillar det båda två.
  • TwistedSister

I var ensam i korridoren när jag kom och hämtade och i full fart med att mosa och kasta frukt på väggar och tak så det var ju bara å städa. Själv vägra han hjälpa till och sprang ut, jag envisades att han skulle hjälpa till å till sist plockade han i alla fall upp en vindruva.
    De hade vikarie för läraren har semester och det visste jag ju om, men så var assistenten på kurs idag med och det visste jag ju inte. Tack för informationen liksom. Hade kanske kunnat ha honom hemma idag istället om man vetat.
    Vikarien visste inte heller om assistenten skulle komma imorgon och jag sa att det inte är så bra idé att lämna honom oövervakad i korridoren men hon sa att hon var tvungen att ta ut honom om de skulle öht kunna ha lektion. Och det förstår jag mycket väl att det inte gick. Sen efter kom jag på att hon kanske tog det som kritik men jag tyckte mest synd om henne, nog för att min son är den goaste killen som finns men det är inte lätt precis om man inte känner honom och vet hur han funkar. Var mest irriterad på läraren för nollorna, de har förut löst så han kunde vara med nollorna och leka när inte assistenten varit där och då har han ändå haft sin vanliga lärare, men en stackars vikarie lämnar de helt ensam att klara sig bäst hon kan. Läraren till nollorna kunde ju faktiskt erbjudit sig att ta honom då tycker jag och de kunde gott informerat mig om att inte assistenten skulle vara där idag också. Jag hade kunnat tänka mig att leka hemskola idag då.

• TwistedSister
    solskina skrev 2010-03-11 18:12:43 följande:
    ARG.Tycker ni att jag överreagerar:Jag åkte till jobbet 6.30 väckte A då, och överlät sedan resterande väckning till mannen. Jag slår en signal hem vid 10 tiden, till maken och han berättar att A inte gått att väcka utan var hemma från skolan helt enkelt. -Jaha okey har du pratat med skolan? - Nej det har jag inte. Säger karln då. (till saken hör att han inte ska ha ansvaret för barnen hemma, det vet skolan. Han är sjukpensionär av en anledning som skolan är mycket medveten om).Det jag är arg över är att vi hade elevvårdskonferens föra veckan dom vet att min man är i en dålig svacka nu. Och att A har ångest BUP var ju med på mötet.Ingen i skolan reagerar över att han inte är där!!!! Jag är jätte duktig på att ringa i tid, jag har aldrig glömt att ringa in honom sjuk eller liknande.Jag ringde självklart upp skolan och frågade varför ingen ringt och sagt att han inte kom till skolan idag. Men mitt medellande skrevs upp av en lärare. Ingen har fortfarande ringt. Pojken hade ju kunnat göra vad som helst, ska man inte kunna vara trygg på jobbet. Att dom inte kan hålla koll på alla barn kan jag förstå men nu är han ju speciell.Är jag kinkig nu?
    Nej det tycker jag inte att du är, de ska självklart ringa föräldrarna om ett barn saknas. Och jo jag tycker nog visst att de ska kunna hålla reda på alla barn. Tänk om något hänt barnet på väg till skolan, då skulle föräldrarna inte få vetskap om det förrän efter jobbet på eftermiddagen!
  • TwistedSister
    TwistedSister skrev 2010-03-11 18:16:45 följande:
    Nej det tycker jag inte att du är, de ska självklart ringa föräldrarna om ett barn saknas. Och jo jag tycker nog visst att de ska kunna hålla reda på alla barn. Tänk om något hänt barnet på väg till skolan, då skulle föräldrarna inte få vetskap om det förrän efter jobbet på eftermiddagen!
    Alltså jag menar för de barn som går själva till skolan, att de skulle kunna försvinna på vägen och ingen skulle sakna dem på flera timmar (vet inte om jag skrev otydligt). Så får det inte gå till tycker jag, hur gammal är din son nu igen?
  • TwistedSister
    solskina skrev 2010-03-11 18:23:52 följande:
    Han är 15 år och har add och deprission med ångest.Han åker vanlig länsbuss till skolan med övergång till skolbuss några kilometer från skolan.Dom vet att ångersten kommer i fullsatta bussar, som vanligast.
    Jag förstår att du blir arg det blir jag också nu. Självklart ska de ringa det var ju bara tur att han var hemma idag och inget hade hänt. Tycker att så länge det handlar om obligatoriska grundskolan så måste de alltid ringa om ett barn inte kommer och föräldrarna inte ringt. Och när han har ångest och depression tycker jag det är allvarligt att de inte ringer då han saknas.
Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind