• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Vi hade ett jättebra samtal o vi väljer att gå på utökat ultraljud, vilket vi gjorde idag o sen ett till om en månad. Det vi har en förhöjd risk på brukar läkarna kunna se avvikelser på redan nu o allt ser fint ut på vårt foster. Jag vet att dyker det upp något på senare ultraljud så får vi ta ställning till set då. Inte lätt men kändes rätt idag.

• Cahela

Anlo och Pemberly: Ja, jag hoppas vi har valt rätt beslut. En del av mig vacklar fortfarande hur vi ska göra.
    Känns dock rätt att avvakta med prov just nu. Jag måste lita på det läkaren säger om riskerna utefter vårt resultat.
    Jag är ganska bra på att skrämma upp mig själv och jag har ett enormt kontrollbehov när det gäller såna här saker men är faktiskt imponerad av att jag inte kastat mig rakt in i ett moderkaksprov direkt.

• Cahela

Idag gjorde vi ett till riktat ultraljud. Det läkaren kunde se såg bra ut men barnet ville inte spreta med fingrarna och de vill de se att barnet kan så vi ska tillbaka nästa vecka. Sen är det för tidigt att analysera hjärtat så vi ska kolla det noggrannare då. En prick på hjärtat kunde läkaren se, det hade Elsa med så den ska analyseras. Jag hoppas det inte är något farligt. Uppstår några konstigheter nästa vecka så blir det fostervattensprov direkt efteråt. Såhär långt ser det bra ut för vår lilla lillebrorHjärta
    Behöver tumhållning från er tjejer!
    Kram från mig!

• Cahela

Pemberly: beklagar sorgen! Väntar du på att det ska sätta igång av sig själv nu? Hoppas ni är på banan snart igen. Jag förstår så väl att du vill göra nya syskonförsök! Kram

• Cahela

Anlo: kul att höra ifrån dig o att du fått lada positiv energi i sommar. Själv har jag varit orolig sen KUB den 4 juli. Läser mycket om risker o det mesta som har med KUB o TRI 13,18 o 21 att göra. Gläds knappt längre åt graviditeten utan ångesten av oro om barnet är sjukt alt missfallsrisken vid fvp. Är i slutet på v 18 o ja, vet inte hur jag ska komma vidare.

• Cahela

Anlo: jag tog Gonal denna gång. Med Elsa var det Menopur. Piken: ja, det är tråkigt att det blivit såhär, jag är helt fast i tankarna på om barnet är sjukt eller inte. Visste jag att det inte fanns ngn mf risk m fvp skulle jag göra det utan att tveka.

• Cahela

Kommer just från ultraljudet som gick dåligt. Fostervattensprov är nu taget o risken att vi får avbryta är stor

• Cahela

Ett hålrum i hjärtat, inga skiljeväggar syntes. Bred nackspalt, vilken var jättesmal på KUB. En prick på hjärtat finns oxå.

• Cahela

2-3 dagar tar det att få svar. Läkaren ringer o meddelar svar. Vi är inställda på att få avbryta.. Kan inte fatta det här...

• Cahela

Anlo: De tror tri 21 men det kan även vara 18. Oavsett vilken av de tre som kommer vi inte fortsätta.
    Vi har varit eniga sen innan Elsa föddes hur vi skulle göra i en sån här situation, vilket dock inte gör det enkelt ändå när man väl är här. Jag har knappt sovit inatt, är som i en bubbla. Går omkring i gravidkläder (eftersom jag inte kommer i något annat) och sen känner jag barnet sparka i magen. Om några dagar är situationen förmodligen helt annan och ja, jag fattar inte att det är sant. Tårarna rinner, huvudet spränger och jag vill bara inte vara i det här.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen