Inlägg från: Marvin
|
-
-
Myran - Härligt att ha en plan!!
-
anlo - Ja, helt klart är det väldigt olika hur man upplever IVF:en...kvinnan och mannen...det är nog därför vi är så flitiga på detta forum!! Här kan vi få stöd och dela erfarenheter!! För mannen kan det ju vara jobbigt med IVF, men han behöver ju inte gå på några hormoner och han tänker nog inte på det hela tiden...vilket man ju nästan gör under ruvningen?! Tur att kvinnor oftast är "starkare", om du/ni förstår vad jag menar!! kram
-
Susie - Åh!! Härligt!!Att du nu vet!! Jag har inte testat så jag är orolig för mens, men jag hoppas på plus på lördag!!Jag har haft problem med tarmarna ända sedan ÄP. Jag har haft ont när jag sitter, det var nog efter ÄP och ett par dagar till och så har jag problem att få ut innehållet i tarmen. Vilket har varit så ända sedan ÄP. Däremot känner jag inte av livmodertappen. CvL förklarade det med att det var äggstockarna som tar mycket plats och att det skulle bli bättre, det är det, men det är inte som det brukar vara, men jag tänker att så länge jag inte blir helt förstoppad är det inget problem...hoppas jag!!
-
Skönt att du känner ungefär som jag...då är det kanske i alla fall inget tokigt. Ja, ibland är det som mensvärk, ibland sticker det till och om jag trycker på "magen" så gör det ont på ett ställe. Det känns också obehagligt att ligga på rygg med raka ben...mage fungerar inte heller för brösten är ömma.Susie skrev 2010-05-19 15:38:28 följande:Marvin, det låter positivt för dig!!!!! Håller tummarna stenhårt!!!! Tack för info om hur du mår osv, det är ungefär så jag känner mej, det kanske inte alls är livmodertappen utan tarmen som du skriver och jag har dock inte problem med det andra men däremot så fort jag har lite luft i magen så är det svårt att få ut och gör förbannat ont! Skönt att höra att det kanske är vanligt då, det borde gå över snart! Jag är redan lite bättre och hoppas det försvinner helt snart! Hoppas du också blir bättre! Det blir nog bättre när vi slutar med crionen. Hur känner du dig annars? Molvärk? Stick eller nåt annat trevligt symtom?
Såg att min sista förpackning med crinone hade en uppdaterad bipacksedel där trötthet fanns med som syptom...innan stod det dåsighet...tex. -
Jag är aldrig så här trött annars...tror det är crinonet...Susie skrev 2010-05-19 21:05:04 följande:Marvin, Ja, det kan säkert vara positivt för dig! Borde inte din mens kommit nu annars? Vet ju att crinone KAN skjuta upp den, dock inte för mej. Jag har ingen trötthet alls....det har jag alltid annars vid ÄL och strax innan mens, då blir jag sådär hemskt trött så jag dreglar och somnar vid 19 i soffan ha ha ha! Men annars är det nog både syntom på graviditet och progesteronet. Klarar du av att hålla dig till Lör? Det är väl din TD?
Vet inte vad jag ska tro...men hoppas på plus på lördag, ja, då är det TD!! Vågar inte ta ut något i förskott...så jag försöker jobba som vanligt, men det blir inte så mycket gjort och det är tur att vi har flextid, så att man kan komma och gå tidigt.
Jag är så glad för din skull!! -
curlyred - Åh, låter underbart att åka till Italien så här års!! Hoppas ni får det kanon och jag håller tummarna för att ÄL ska komma lagom, så att det blir en eskimå (låter så kul, tycker jag)!! kram
-
Tack alla vänner för att ni tror på ett plus för mig på lördag!! Kommer inte testa innan, men har idag inhandlat två Clearblue test, för säkerhetsskull. Hörde av en "gammal" CvL:are att testet från kliniken är lite svårt att tyda!!
-
Susie - Va´lustigt...vi bor också i Nyköping!! Jag hoppas att vi båda plussar på lördag och sedan kan följas åt, kanske inte bara på nätet!!
-
Dahlia - Håller tummarna för ett lyckat ET på lördag!!