• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Sitter här och oroar mig för överstimulering...jag har ont hela vägen från brösten och ner till äggstockarna och jag är så spänd. Har inte direkt mått illa, men jag har druckigt rätt mycket och inte kissat så ofta som jag brukar. Jag skulle verkligen inte vilja gå någon längre sträcka för det gör ont...hmmm...måste jag prata med någon idag, eller kan jag vänta tills imorgon?!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Tack alla ni!! Ja, jag instämmer också i att det är skönt att ha er!!

Nu ska jag sova och hoppas att jag är bättre imorgon och om inte så får jag väl beklaga mig på CvL!!

• Marvin

Ja, nu är jag ruvare!! Fick tillbaka ett 4-celligt embryo idag. Tyvärr var de andra två för dåliga så vi fick inget till frysen, men det som sattes in var av toppkvalité och det kunde inte se bättre ut, sa doktorn!!

Hur räknar jag? Är jag på RD1?

Testdag ska vara 18 dagar efter ÄP (4/5), så det borde bli den 22/5, eller hur?

• Marvin

Susie - Lycka till med ET på fredag! 6 befruktade!! Håller mina tummar!!

• Marvin

Igår kväll hade jag ont, ont...det var som någon stack mig med en nål där nere...inte trevligt.

Idag mår jag bättre och har mer som mensvärk och har inte ont ovanför naveln längre, så det kanske går åt rätt håll!! Men känner mig svag och sover mycket, har svårt att förstå hur jag ska orka åka på konferens med jobbet måndag-tisdag. Dessutom ser jag inte framemot att vara som en balong och inte dricka vin till maten...man kan ju bara gissa vilka frågor man får då...min enhet vet ju, men på konferensen kommer hela företaget...Vad svarar man på frågan: - Är du gravid? Vad skulle ni svara...Jag funderar på... - Jag hoppas det!! som svar...

• Marvin

Susie - Ja, det var ju häftigt att se embryot, men jag har ju mest varit så bekymrad över att jag har ont...plus att jag försökt förstå vad man får och inte får äta som gravid. Antar att det inte har så stor betydlese redan, men samtidigt är det ju så att vissa saker borde man väl inte äta som vuxen heller!! Ja, jag följs gärna åt!! Har du inget ont? Mår du som vanligt?

• Marvin

Embla - Lycka till på måndag!!

CurlyRed - Konstigt...hoppas att näste test visar plus!!

Märtalina - Läser på min bipacksedel på crinone och det står att vissa patienter kan få nedsatt reaktionsförmåga och bör vara försiktiga när skärpt uppmärksamhet behövs. Det tycker jag skulle kunna vara yrsel, eller? Mindre vanlig biverkning är små blödningar...Hoppas i alla fall att testet visar positivt!!

• Marvin

Hmm, men jag tror inte det onda jag känner är positivt...fast det visar sig väl...det är mitt första IVF så jag har ingen aning om hur det skulle kunna kännas. Men det här går inte att jämföra med mensvärk...vi får se!!

• Marvin

Piken - Tack för info!! Det är ju inte så lätt att beskriva heller...och så upplever man det säkert olika.

• Marvin

Susie - Idag är det lite bättre, men nu på kvällen är jag illamående och har varit en del på toan, undrar om jag blivit smittad av maginfluensam...hel mysko...
    Ibland undar jag om något gått fel...fast så himla orolig kan jag väl inte vara för då skulle jag väl inte missat CvLs telefontid idag...ska prata med dem imorgon!!
    Ja, jag hade ont direkt efter ÄP...var så svullen vid ET att jag frågade om överstimulering...tyckte jag hade sådana syptom, men doktorn sa att det var jag inte...hade ju bara 9 ägg, osv...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen