• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Men fy vad jobbigt Cahela!! Hoppas att det blir op snart och att Emanuel mår bra trots allt. Ta hand om er och stor kram. ♥

• anlo24

Hej Cahela! Vad glad jag blir o läsa att op är genomförd och gått bra. Är det behov av fler op just nu? Hur mår Emanuel annars? Klarar han sig utan syrgas? Andningshjälp? Skönt att han han var normalviktig iaf när han föddes. Och att han inte kom för tidigt. Man kan knappt i sin värsta mardröm tänka sig hur ni har det. Annat än att jag förstår att det är sjukt jobbigt. Skönt att ni har familjen samlad! Har era föräldrar kommit ner eller är ni ensamma? Det är bra för hela familjen att ni är tillsammans. Hur tar Elsa detta? Förstår hon vad som händer? Hon är ju också fortfarande liten i allt detta. 

Jag skickar all styrka jag har till er och hoppas att ni får komma till Ackis snart. Många kramar <3

• anlo24

Hej till er alla andra tjejer också! Hur mår ni? Jobbar du fortfarande Piken?

För min del börjar det bli lite tungt. Känner mig trött o lite låg. Idag i v 25, 24+1. Sover uruselt på nätterna, full fart hela dagarna och börjar bli ganska sliten. Var till BM idag på min första "riktiga" kontroll. Mätte magen o lyssnade på hjärtljuden. Magmåttet var 22 cm, lite under medellinjen. Hjärtat slog med 150 slag. Lågt BT 85/40. From igår känt sparkar även uppåt i magen. Det är full fart i magen hela tiden. Mkt sammandragningar och aktivitet på nätterna vilket håller mig vaken. Min bm tycker att jag ska vurdera 50 % sjukskrivning. Men kommer iaf att bli minst 25 % sjukskrivning from 17/2 när jag ska till dr. Har skola nästa v o kommer behöva vara där då. Hon tyckte också att jag ska be dr om en remiss till sjukhuset o få träffa en förlossningsläkare och diskutera om jag behöver kejsarsnitt. Och vad jag har för risker med att föda normalt igen. Skulle kännas skönt att få en second opinion.

Sjukskrev mig själv idag o imorgon. Mkt sammandragningar besöket idag. Känner att jag behöver få ta det lite lugnt o vila mig lite. 

Kramar till er!

• anlo24
    Cahela skrev 2014-02-09 11:18:58 följande:
    Vi åkte hem igår kväll! Nu snusar lillprinsen i vår säng!

Välkommen hem!! Så glad jag blir för er skull Hoppas det känns tryggt och fungerar bra med att vara hemma med Emanuel nu. Orkar han äta själv nu? Stor kram till er!!!
  • anlo24
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:29:00 följande:
    Efter en sväng till gynakuten är jag nu mycket lugnare. Allt såg bra ut.

Så skönt. Blödningar är aldrig kul dom skrämmer skiten ur en. Fast man vet att man kan ha lite blödningar som är ofarliga. Jag hade det runt denna tid med första. UL visade då en liten blödning från moderkakan som låg i framkant. Men det gick bra Håller tummarna!
  • anlo24

Skönt att höra att ni mår bra cahela! Hoppas nu att ni kan få en "normal" tillvaro och att ni håller er friska!

• anlo24

Hej Piken! Kul att höra ifrån dig men trist med det onda. Vad sa sjg idag? Låter verkligen skitjobbigt. Är det första gången till bm nu för kontroller? Jag kan tyvärr inte skryta med att jag heller mår bra. Mkt sammandragningar. Känner även av min foglossning men magen hindrar mig mest. Klarar inte att vara igång så lång tid. På jobbet i må hade jag två rejäla svimningsattacker. Trodde först att det berodde på lågt blodsocker men kom en gång till efter frukost så kanske det var mitt låga blodtryck som gav symtom. Hade 85/40 i to. Kände lite av det idag också i skolan när jag stått stilla ett tag. Men inte lika illa. Haft mkt sammandragningar idag och speciellt ikväll. Känner att jag blir lätt på gråten i smb med detta. Ganska jobbigt faktiskt. Har läkartid på mvc på må så då kommer jag bli minst 50% sjukskriven. Börjar känna mig ganska slut. Men lite svårt att erkänna det för mig själv. Hur ser planen ut för dig? Kram

• anlo24

Åh vad mysigt det låter Cahela Kul o höra att han har bra aptit. Och så skönt att du har så mkt mjölk. 

Jag känner också att denna gång vet jag att det kommer ett slut på dessa gravidkrämpor. Förra ggr kändes det väldigt avlägset. Sen är det klart att jag blev ju sjukskriven from v 8 sist så det är stor skillnad. Men denna gång har jag däremot svårt att känna att det är ok att få en sjukskrivning. Har nu accepterat 50% för mig själv men på heltid känns fortfarande jobbigt. Lite som att jag vill bevisa (för mig själv el??) att jag kan jobba tiden ut denna gång… Haft ca 15-20 sammandragningar idag, lite färre än igår. Dom är inte långvariga men det tar på krafterna. 

Jag får också typ krampkänsla i underlivet, känns lite som det ska komma ut ngt. Lite flummigt men svårt att förklara. Vet inte om det är sammandragningar el om det beror på mitt framfall. Om det har blivit sämre. 

Piken @ anledningen till att jag har blivit rekom kejsarsnitt förut är att jag fick framfall till följd av mina bristningar i smb med förlossningen. Det är det jag ska få bedömt av en förlossningsläkare på sjukhuset. El jag måste be dr skriva en remiss till det när jag ska dit på må. Min hemortsläkare, Samir i Falun o dr på bäckenbottenmott har tidigare rekom att jag inte ska föda vaginalt om jag får fler barn. 

Låter som du fått en hemsk foglossning om du riskerar att få gå med kryckor. Och att du verkligen behöver sluta jobba. Har du möjlighet att få jobba hemifrån? 

Imorgon har jag sista dagen på skolan för denna månad. Det har varit en pärs att sitta där hela dagarna. Ska bli skönt med helg

Kram på er!

• anlo24

Piken Mitt SF mått var 22 cm. Lite under medelkurvan vilket jag blev lite förvånad över för jag har ganska stor mage. Bär nog allt framåt. Men tror att jag bär magen ungefär som sist. Men då vägde jag drygt 3 kg mer jmf med denna gång. Var lite tyngre som utgångsläge jmf med nu. Men jag blev ändå glad att jag låg lite lågt kommer jag ihåg Förhoppningsvis så blir jag inte lika stor som sist. Har sett på kort att jag hade en enorm mage…

Lycka till imorgon! Dags för dig också om att be om ett läkarbesök. Det är han som tar ställning till snitt. El som min bm sa det är dr på förlossningskliniken på det sjukhus man ska föda på som har det slutgiltiga beslutet. Och dit behöver man en remiss. Och så behöver du nog en sjukskrivning som du nämner. Uppdatera gärna!

• anlo24

Mitt läkarbesök gick bra. Fick 50 % sjukskrivning. Kände i helgen att jag skulle vilja ha heltids sjukskrivning men har jobbat två dagar nu på halvtid och det har fungerat bra. Sover så otroligt dåligt. Kissar 2-3 ggr per natt. Och Arvid kommer varje natt och då kan jag inte somna om utan ligger vaken ca 1 1/2-2 t. Så förhoppningsvis får jag lite tid för vila på dagen nu. Har 6 v jobb kvar innan jag får gravidpenning. Dr skrev en remiss till spec mödravården för snitt bedömning. Känns bra. Jag planerar att föda på Danderyd denna gång och där ska dom visst vara extra duktiga på mina besvär så det känns bra. Mitt problem från underlivet var åderbråck. Man kan då få alla möjliga besvär i smb med grav... Har inte hört att man kan få åderbråck där. Men det ska förhoppningsvis gå över efter graviditeten. En annan fråga. Vad ska ni ha för barnvagn? Singel el syskonvagn? Jag har nog bestämt att det blir ståbräda. Funderar nu på Kronan duo/S eller Trille Viper. Ska åka och kolla på den imorgon. Såg den på vår resa. En dansk vagn. Idag blir det en vilodag för mig. Sport och handling. Min sambo fyller år idag så måste köpa present och nån gomiddag. Kul med KUB snart Pemperbly. Glömmer aldrig första ggr vi gjorde det. Känslan av att få se bebisen "på riktigt". Lycka till!!! -:) Kram kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen