Vi på CvL fortsättningen
Vad betyder det? Är det anledningen till att du inte fått nån riktig blödning?
Åh så skönt Pemberly! Håller tummarna för att du blir gravid snart igen! Vad glad jag blir Cahela att du fått lite ro och att du mår bra Hur mår du Piken? Går det bra att jobba? Jag mår bra. Väldigt trött än men illamåendet har lättat. Var riktigt illa nga dagar i helgen. Foglossningen känns varje dag men håller sig i schack om jag tar det lugnt. Glad för varje dag som går Kram
Hej tjejer!
Så kul med lite aktivitet i tråden igen :)
Hur mår du själv Piken? Har du tänkt något mera på att göra KUB testet? Jag fick tid för det 14/11 men måste boka om tiden men det är eg ganska snart oavsett :)
Härligt att du mår bra Cahela. V 30 shit vad tiden går :) Jag blir lika glad varje gång det kommer en uppdatering från dig och att du mår bra. Förutom din förkylning då. Det är väldigt jobbigt o brukar vara lite långdragna när man är gravid. Så kul med födelsedag!! Ska ni fira henne imorgon el i helgen? Vad säger hon om magen o ebben? Förstår hon något?
Jag jobbar fortfarande men det är periodvis lite jobbigt. Jag har jobbat två nätter nu o sov ca 4 t efter varje natt. Helt knäckt. Var till BM i må o på inskrivningssamtal. Hon tyckte att jag skulle träffa dr, fick en tid om 2 v. Vet eg varför men det är säkert bra. Var ett ganska känsligt samtal. Vi pratade om förra grav, förlossningen och tiden efteråt. Det är nog en del som ligger lite obearbetat känner jag. Samt att jag är inne i en väldigt känslig period just nu. Hormonerna strömmar för fullt. Kan få hemska vredesutbrott ibland så jag blir lite orolig… Men har för mig att det var så sist också. Det tar på psyket att man aldrig får vila. Har kramper nere i magen typ över urinblåsan på kvällarna och gör ont när jag sätter o reser mig. Igår kväll hade jag också rejäl foglossning. Den har varit lite under kontroll ett tag nu. Denna gång har jag ont i blygdbenet mellen benen. Det är en smärta som är ny för mig och är ganska läskig tycker jag. Har inte vant mig vid den än. Förknippar det mer med missfall än foglossning just nu. Fast bm försöker att lugna mig. Är detta något som nån av er har erfarenhet av?
Har också blivit väldig förstoppad igen. Så hemskt jobbigt.
Kanske lite deppigt inlägg men skönt att få prata av sig lite… :)
kram kram
Men fy Piken vad jobbigt du har det. Jag tycker verkligen synd om dig. Illamående är i särklass det värsta man kan ha. Är det konstant el kommer det o går? Har du provat nga mediciner? Hur fungerar det att jobba och ta hand om din son? Han är ju lite äldre än Arvid, förstår han ngt?
Jag mår illa om jag inte äter väldigt ofta. Men tror att jag har ganska mkt inslag av magkatarr också. Börjat ta Losec lite till och från igen. Jag har en svacka varje em. Blir då illamående och helt energilös. Räcker inte att ta något litet mellanmål. Skulle typ eg må bäst att äta middag men det är ju lite tidigt… :) Jag har redan gått upp 2 kg, tycker det känns mkt men kommer inte helt ihåg hur det var sist. Jag har också stor mage. Men ingen mage när jag ligger ner. Har hört att några har börjat tissla på jobbet och får en del blickar på min mage men det är ingen som frågat mig. Känns skönt. Känner inte att jag eg vill berätta om det.
Mitt problem nu är att jag har så ont i magen. Häromdagen tänkte jag att det är för att jag är förstoppad. Men tagit laktulose (laxerande) som jag fick utskrivet sist. Får då igång magen men det onda släpper inte. Känns som att det sitter från ändtarmen och när jag reser mig el sätter mig ner så går det som knivar i magen. Blir värre framåt kvällarna. Nu ikväll är jag jätteöm i nedre delen av magen och det hugger i magen när jag rör mig. Men gör mindre ont om jag varit uppe en stund. Har också senaste dagarna mkt växtvärk i magen. När jag nämnde detta vid inskrivningen i må att det gjorde ont långt ner i magen och småhugger så trodde hon att det var växtvärk. Men nu har det blivit värre i veckan. Känner mig ganska orolig för detta. Ska jobba hela helgen så får se mitt status imorgon bitti om jag orkar kliva upp annars får jag sjukskriva mig. Kommer åka till gynakuten imorgon om det inte blir bättre. Känner att jag måste få prata med en dr om detta. Känns inte som missfallsont heller. Men blir orolig likväl. Har ju aldrig haft det så det är klart att jag inte vet hur det skulle kännas isf. Har inga tecken på blödningar. Jag har läkartid på mvc nästa må och det känns väldigt långt dit.
Fick KUB testet ändrat till 18/11 och RUL 27/12.
Kram kram
Min förlossning var eg inte komplicerad men fick stora bristningar för att Arvid hade sin arm framför ansiktet och navelsträngen lindad runt armen så han slet upp mig när han roterade ut. Syddes på förlossningssalen. Vilket jag önskade eftersom jag annars skulle hamna som pat på mitt jobb. Men det var nog den största tabben jag bett om. För jag syddes bara med lustgas. Vilket gjorde mig hög men inte smärtstillad. Kändes tidvis som våldtäkt. Fick hemska smärtor efteråt. Fick åka in akut två gånger och fick hjälp att ta bort lite stygn som skavde. Kunde inte sitta riktigt på 4 v o då med smärtstillande. Var smärtfri efter 6 v. På det så fick jag inte igång amningen och gick på amningsmott så det var minst sagt en tuff tid… Resultatet av detta var att jag fick framfall. Och kommer inte att få föda vaginalt igen utan det blir kejsarsnitt.
Piken. Jag känner ingen mina magsmärtor med vad du beskriver. Idag sitter det onda i typ hö äggstock och krampar i nedre delen av magen. Blir nästan dubbelvikt av smärta när jag reser mig upp. Speciellt om jag suttit still en stund. Gör nästan konstant ont i äggstocken. Haft lite molvärk idag också. Har sjukskrivit mig för helgen och må. Så jobbar nästa gång på onsdag. Känns skönt att få ta det lite lugnt. Just nu klarar jag inte jobba. Vilket känns lite konstigt om det här är växtvärk... Hur länge till ska det vara så här?? Om det är växtvärk borde väll det släppa snart? Eller vad kan det annars vara? Har ni nga idéer? Godnatt och kram
Hej. Jag åkte in till gynakuten i em. Väldigt lång väntan... Var helt säker på att jag fått missfall. BM vid inskrivningen sa att det inte lät som växtvärk. Men ultraljudet visade ett litet pyre som motsvarande 10+3. So far so good. Anledningen till det onda var överstimulering. Så jag blev inlagd inatt. Tagits en del blodprover som jag väntar svar på. Kändes som dr blev lite stressad. Direkt efter ultraljudet gick hon ut. Kom in och sa att jag skulle bli inlagd och fråga om det var ok. Sen gick hon ut igen. Fixade med papper och avd och kom inte tillbaka. Så jag vet inte eg vad hon såg på ultraljudet. Lite snopet men får väll höra det sen. Kram
Ja du har verkligen din beskära del Cahela. Hoppas att du mår bättre snart och får samla lite energi nu. Jag mår sådär. Blev utskriven efter lunch idag. Sov mellan 23-01 inatt. Och en halvtimme på morgonen. Väldigt trött. Jag har väldigt ont fortf men en liten grad bättre idag. Tänkt vila men helt omöjligt med Arvid hemma. Blev sjukskriven i två v. Ska vila och ta det väldigt lugnt. Ska mäta magomfång och ta vikten dagl. Ny kontroll och blodprover i slutet av veckan hos min hemortsläkare som jag gjorde ivf med. Får åka in igen om jag blir sämre. Fick se pyret idag igen på UL. Sprattlade på och verkade piggt Känns skönt! Det som är väldigt trist just nu är att vi skulle åka bort för första gången ensam i helgen till Milano. Det kommer nog inte bli av. Sträng vila i dagsläget.
Men usch och fy Cahela. Det är verkligen synd om dig! Förstår att du blir rädd när du får så mkt sammandragningar. Jag hade det ganska mkt med Arvid och vande mig aldrig. Men det är kroppens sätt att säga att du ska vila så det är bra att du är hemma imorgon också. Nu borde det vända och bara bli bättre!! Styrkekram till dig! Med mig är det sådär. Fortfarande väldigt ont i magen. Enorma smärtor när jag legat en stund och ska kliva upp. Imorse kräktes jag upp mackan. Så jobbigt, speciellt när man redan har så ont i magen. Blev förstås rädd att jag skulle fått magsjuka men det blev inget mera. Tack och lov! Fått tid för kontroll på to hos min hemortsläkare. Han hade fått ett återbud. Blev så glad. Det känns trygg. Varit väldigt känslig idag och har lätt till tårarna. Imorgon åker Mattias till Italien och hans föräldrar kommer hit och hjälper mig med Arvid. Känns lite jobbigt att behöva ha nån här och att man inte kan ta hand om sig själv.
[quote=71601350][quote-nick]Piken skrev 2013-11-06 16:28:19 följande:[/quote-nick]Inskrivning idag avklarad, fortfarande gravid, alla värden tipp topp. Kub ultraljud om en vecka, längtar! Men sedan är det långt till nästa besök, i mitten av februari. Men jag var välkommen om jag nojjade totalt. Hur mår ni? Jag hoppas ni båda är på bättringsvägen![/quoth Gud vad härligt! Jag längtade också till mitt inskrivningssamtal. Det är första milstolpen på ngt vis att man är gravid Jag fick ett nytt besök inbokat till v 16, i början på dec. Är väl för att min väg och tidigare grav varit lite kantig... Men det känns skönt. Imorgon ska jag till min dr på kontroll. Hoppas att han tar detta på allvar nu och inte tycker att det är onödigt att jag kollas upp så snart efteråt. Så blev jag nämligen bemött av ssk när jag ringde till gyn mott för att boka återbesök igår vilket gjorde mig jätteledsen. Det var ju dr på avd som sagt det till mig... Jag mår bättre för varje dag men har fortfarande ganska ont. Har nog tagit ut mig lite mera idag. Har lite svårt att ligga i soffan och be svärmor om småsaker så kliver upp istället. Tror att det är det som straffat sig nu. Hoppas lite sömn gör susen Känns också som den värsta tröttheten lagt sig. Behöver inte sova middag längre.