• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Inga fler ultraljud inbokade. Men BM där sa att dom kontrollerar tillväxten i v 32 så jag hoppas att det blir så. Just nu är jag lite nojig om det verkligen är en flicka. Skulle kunna tänka mig att betala för ett könsultraljud. Men det är inget jag pratat med min sambo om. Var på gruppinfo på mvc idag. Väckte mkt känslor när vi pratade om amning och första tiden efteråt. Mina tårar kom när jag berättade hur jag haft det. Lite jobbigt men kändes också skönt efteråt. Sjukgymnasten kom och pratade. Ska ringa och boka en tid hos henne. Funderar på att prova vattengympa. Kunde bara gå en gång sist då jag fick blödningar. Dom håller i det så det går på högkostnadsskyddet. Jag har nga veckor kvar till nästa bm träff funderar på att boka om den tidigare. Fått en del huvudvärk igen. Funderar på om det har att göra med mitt järnvärde. Kommer inte ihåg om det kollas som ett specifikt värde eller om det är koll av Hb? Är det någon av er som vet? Låter som det är på G för dig Cahela? Är det Elsa som håller dig vaken eller är det bebisen? Hoppas du har möjlighet att sova lite på dan. Du behöver lite mer kraft nu när du ska föda snart. Håller tummarna Kram

• anlo24

Cahela. Usch vilken jobbig tid du har framför dig. Först tror du att du kommer föda i förtid för att sen tro att du ska sättas igång till detta. Och med din bakgrund har jag full förståelse för att denna ovisshet är skitjobbig. Förhoppningsvis så sätter det igång sig spontant snart. Jag lovar att hålla alla tummar jag kan för det Stor kram till dig!

• anlo24

Grattis Pemberly till ett tickande hjärta hos lilla pyret. Ett stort ögonblick! Kram

• anlo24

Åh vad spännande! Jag tänker på er och håller tummarna för att det går bra. Och att du får en bra förlossning. Ser fram emot en status uppdatering! Stor kram

• anlo24

Väntar spänt på en uppdatering Cahela Varför blev det kejsarsnitt? Hoppas att du är nöjd med denna förlossning! Hur mår du och prinsen? Stor kram

• anlo24

Piken. Men usch vad jobbigt med så många uvi:n. Har du inte fått ngt starkare antibiotika? Har du symtom på uvi också? Håller tummarna för att du klarar dig från spysjukan. Den är skoningslös även om man inte är gravid. Hoppas att du kan få lite lugn snart. Förstår din oro för bebisen. Jag känner mig själv ganska nojig i perioder. Det hör nog till graviditeten men det får ju inte ta övertaget. Foglossningen har tyvärr blivit sämre men jobbar fortfarande. Har också sen nga v sammandragningar. Varierar ganska mkt beroende på stressnivån speciellt på jobbet. Var till gynakuten förra fredagen då det gjorde väldigt ont långt ner. Fick diagnos sammandragningar och foglossning. Men ingen påv på livmoderhalsen vilket var väldigt skönt. Ska träffa dr på mvc imorgon. Tänkt diskutera förlossningen då men får prata lite om det andra också. Min BM tycker att jag ska få sjukskivn på 25 %. Men jag har skola nu till veckan och sen åker vi på semester en v till Lanzarote. Så kan lika gärna fortsätta heltid iaf två veckor till. Sköt om dig nu! Jobbar du heltid? Stor kram

• anlo24
    Cahela skrev 2014-01-20 06:59:53 följande:
    Skriver mer senare men 17:55 igår föddes Emanuel. 3850 gram, 50 cm o jättefin. Han ligger på NEO med sin pappa o jag på BB.

Åh stort grattis till hela familjen! Hoppas Emanuel mår bra! Många grattiskramar
  • anlo24

Hur mår ni Cahela? Förstår om du inte har tid med oss nu. Jag är bara så nyfiken och höra hur du och Emanuel mår? Hur går det med hans hjärta? Går det bra för Elsa? Stor kram till er!

• anlo24
    Pemberly skrev 2014-01-24 19:25:08 följande:
    Idag var jag på Carl von Linné och gjorde vul (det första vul för två veckor sedan var på gynakuten på akkis) och allt såg fortfarande bra ut. Hjärtat slog och det var rätt storlek så nu känns det riktigt bra. Jag är i vecka 8+5 idag

Stort grattis igen! Klart att det ska gå hela vägen denna gång Hur mår du? Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen