Vi på CvL fortsättningen
Åh så roligt! Stort stort grattis Kram
God jul tjejer! Ser fram emot 2014, hoppas på att det blir ett fantastiskt år. Med mig är det bra. Lite känningar av foglossning. Men har kunnat jobba iaf. Julledig nu 2 v. Tror att jag evt har börjat känna bebisen. Men det känns inte som med Arvid vilket gör att jag blir lite tveksam. Skulle ha ultraljudet på fre men flyttades till efter helgerna. Känns väldigt långt dit just nu. Fortfarande lite nojig på om bebisen lever. Men magen växer så jag försöker tänka att det är positivt. Idag är jag i v 19. Snart halvtid Hur mår ni andra? Har du börjat få nga känningar Cahela? När är BF? Stor kram
Gott nytt år tjejer! 2014 blir nog ett bra år för oss Jag har gått in i v 20 nu, halvtid. Så skönt! Sover som en kratta. Vaknar flera ggr per natt och behöver kissa. Brukar inte kunna somna om vid 5.30-06 tiden när jag är upp sista ggr fast jag eg är trött. Mår annars bra förutom min foglossning som gör sig allt mer bekant. Tog fram bältet igår. Jag jobbade i må. Hade jättemycket att göra. Gjorde så ont när jag gick från jobbet. Haltade hem. Det var nog det som tippade mig över kanten. Känner mig lite orolig för hur det ska gå att fortsätta att jobba. Bebben sparkar för fullt nu. Fortfarande ganska svagt men känner rörelserna när jag sätter handen på utidan. Trott att jag börjat få sammandragningar men det är nog bebben som vänder sig På tis nästa v har jag ultraljud och på to gruppträff på MVC. En bra vecka med andra ord. Hur går det för dig Cahela? Låter som bebben vill komma ut snart Tycker synd om dig att Elsa varit så dålig och att du inte kan vila ut nångång. Hoppas det har vänt lite till nu. Hur mår du Piken? Längesen sist Stor kram till er alla!
Idag har vi varit på RUL. Känt mig lite nervös för att det skulle vara ngt fel men utifrån vad hon kunde se idag så såg allt bra ut. Känner bebisen väldigt tydligt och ofta nu. Hade moderkakan i bakvägg denna gång. Frågade om mina känningar i magen som jag hade i helgen. Hon var säker på att det är sammandragningar. Bebisen har tillräckligt med plats på sig för att jag ska känna att den vänder på sig. Isf mer som typ kittling. Man kunde få sammandragningar mkt tidigare när man är omföderska. Får fråga om det på to när jag ska på gruppinfo på mvc. Har iaf varit lugnt sen sö. Och ultraljudet visade till 99 % att det är en flicka! Känns lite svårt att ta in men är jublande glad såklart Hon hade svårt att se det från början för bebisen låg konstigt till och hade navelsträngen mellan benen. Och sen helt plötsligt säger hon att vi väntar en flicka. Vilket gör att jag känner mig lite skeptisk och tror att det är därför som jag har svårt att ta till mig det. Kändes mer självklart med Arvid för då såg man testiklarna och snoppen. Nu säger hon flicka pga avsaknad av det och en liten"bulle" i profil. Tror att det är därför jag blir skeptisk
ote=72177941][quote-nick]Piken skrev 2014-01-09 06:14:15 följande:[/quote-nick]Fint Anlo, känns så bra att ha gjort rul. Skönt att allt såg fint ut. Jag hade dock moderkakan så att den täppte till utgången, vliket kan ge blödningar under graviditeten. Så jag är lite rädd nu. Dessutom har jag sjukt ont i höfterna, ryggen, runt magen och ibland strålar det fram vid blygden. Kan det vara foglossning? Kändes inte så här förra gången när jag hade foglossning. (Då had jag mest ont i längdryggen). Ps. Jag väntar oxå en sessa! Cahela, hur går det?[/quote] Grattis till en tös! Det låter absolut som foglossning. Prova att köpa ett bälte. Det gör susen för mig. Läs också på lite om det. Har ni sjukgymnast där du bor så boka en tid. Jag hade också moderkakan så med Arvid. Fick blödning i v 9 då. Känns som du borde fått det redan isf? Men försök att undvika tunga lyft. Det var det råd jag fick då? Tror dom att den kommer att flytta på sig? Annars blir det väl kejsarsnitt? Min följde med livmodern när den växte och jag kunde föda normalt. Blir extra UL för dig då? Stor kram