• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Piken skrev 2013-09-19 18:57:02 följande:
    Anlo, vecka 8 är ok, hjärtat börjar slå någonstans under vecka fem/sex, så det är nog bra att vänta ett tag så att man verkligen ser hjärtat. Tycker det är konstigt, de sa till mig idag att jag var i vecka fyra, men enligt en app är jag i vecka fem om jag utgår från sista mensens första dag, och jag gjorde ju fet så det borde bli rätt, eller? Jag ska göra vul i mitten av oktober, inte bokat tid ännu, gör det om en vecka, måste se att jag får behålla detta. Jayt, molande kan verkligen vara något positivt! Du har testdag snart i princip bara helgen kvar sedan är det dax. Håller tummar för att det ska bli positivt.

Kommer ihåg sist att det var lite förvirrande hur man skulle räkna. Alla har sina olika idéer. Men jag räknade ÄP som ÄL dag sist och det blev rätt. Jag är i v 5, (4+1) idag och då borde du vara lite före eftersom du hade en blastocyst och jag ett 2 dgr ägg.
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-19 20:21:38 följande:
    Det är snurrigt, enligt appen är jag 4+3, så det får väl va så fram till vul då. Då får man se hur många hjärtan som slår där :)

Jag men det låter väl rimligt! Ja just det så var det det här med ett el två hjärtan... Vill knappt tänka på det... Vet att jag inte ska analysera allt för mkt men känner av fogarna sen igår. Däremot i vä skinka jmf med hö sist. Men det känns exakt likadant som sist. Hugger när jag går el bär på Arvid. Som en kniv. Nu behöver det ju absolut inte betyda att det är två. Läste min dagbok idag från VUL med Oddvar sist. Då sa han att mitt östrogenvärde var ca 10 ggr så högt jmf med en normal graviditet. Av den anledningen så var min "kropp" mer gravid än de antal v jag var i. Då kom foglossningen i v 6.
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-20 05:58:24 följande:
    Varit vaken sedan fyra, tankarna snurrar. Kommit överens med mig själv att om jag blir gravid ska sjukskrivning ske ett par veckor, så att det stannar kvar hos mig. Detta oxå en rekommendation från kliniken. Men så har jag precis fått ett nytt projekt, ja ni vet, det dåliga samvetet mot arbetsgivaren. Ska ha samtal med chefen idag, som inte vet något om mina behandlingar och försöka koppla mig fri i två veckor. Kanske kan jag göra någon insats hemifrån. Hämtade ut fragminsprutor igår och givetvis glömde jag dem på jobbet, och en kollega hittade dem :( Måste åka till jobbet idag för att hämta dem, hade annars tänkt ta det lugnt, göra någon form av överlämning till chefen. Är så rädd för missfall, igen, så jag gör vad som helst för att slippa. Jag nästan önskade mig att man kunde söva ner mig det första 12 veckorna ;) Anlo, hoppas du slipper foglossning! Hade oxå en släng av det under min förra graviditet, men kunde jobba halvtid sista månaden (hade semester innan halvtiden). Mäter man östrogenvärdet? Det är det ingen som gjort på mig? Var gör du vul? Hemmadoktorn? Cahela, hur mår du? Hur har det gått med läkarkontakten nför förlossningen?
    Jag skulle också gjort detsamma som dig!! Du har inget att förlora. Jag var hemma under hela ruvningen denna gång. Kändes också bra. Jag har ett sånt himla stressigt jobb. Klart att du får en sjukskrivning. Det fixar dom säkert i Falun. Samir pratade om det vid min förra ivf men det blev inte så i slutändan iaf. Men jag jobbade ganska lite just då. 

Hur länge ska du ta Fragminet? Förstår att det känns jobbigt att nån hittade dom. Kom du på nån bra förklaring el blev det en massa frågor? Svårt att finna sig i ett sånt läge. 

Jag vet eg inte vad Oddvar fick dom sifffrorna ifrån. Antar att det var en gissning. Tog inga nya prover. Han kunde se att jag var lite överstim på VUL. Denna gång ska jag göra VUL hos hemmadr. Känns bra att slippa åka till Falun för det.  Det är hans fru (sjuksköterskan) som jag bokade tiden med och blir lite nojig att hon räknade rätt. Man vill ju inte riskera att komma dit för tidigt. Gjorde VUL i v 7+3 förra ggr. Så det är klart det är inte superstor skillnad. Men dom ville då inte göra det på en fre utan fick vänta till må. Isf hade jag varit i v 6+6.

Jag känner också av illamående. Kom en sväng igår kväll och nu på morgonen. Men nånting som ligger i bakgrunden hela tiden. Blir jätteyrslig när jag reser mig upp. Känns som jag skulle kunna svimma. Och blir vit i ansiktet så det är lite svårt att dölja. Känns lite jobbigt för mina kollegor kommer nog syna mig fort isf...
    Vabbar två timmar i em. Ska jobba ikväll. Tog en promenad med vagnen i det fina vädret o det känns helt klart. Hoppas verkligen att det inte blir värre nu i helgen. Men ska försöka att ha pos tankar. 

Vi får stötta varandra nu att vi väntar barn och inte missfall! Så tänkte jag förra ggr också. Det är så lätt att analysera varje förändring av symtomen till det neg. Nu förstår jag att det kan vara svårt för dig Piken. Lätta ditt hjärta isf här så stöttar vi!! Jag håller alla tummar jag kan!!! 

Stor kram tjejer! 
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-09-20 08:16:38 följande:
    Anlo: Jag hade jobbig foglossning förra gången och den började i kring v 21 då och var jättejobbig från v 28 då jag blev hemma sittandes på en pilatesboll i sju veckor och fick kryckor för att kunna ta mig några hundra meter utomhus. Jag kom inte ut runt kvarteret ens på slutet, kände mig så fången av foglossningen.
    Nu har jag känt av det lite grann när jag går och det hugger till ibland men inte alls farligt. Angående två bebisar i magen så kände jag från början att det inte var så. Dels för att jag haft svårt att bli gravid och sen för att jag inte mådde illa direkt från v 5. Jag vet att sånt är olika men jag visste bara att det var en bebis. Minns också att jag blev lite ledsen för det på VUL i v 8 men med tanke på hur jag mådde när jag väntade Elsa och hur förlossningen blev så var det nog en väldig tur att det inte blev två. Nu när jag fick tillbaka min blastis i april så ville kliniken inte ge mig tillbaka två just pga hur förlossningen med Elsa blev. Jag ville inte heller ha det eftersom det blev som det blev med förlossningen. Inte för att jag trodde att sannolikheten att två blastisar skulle bli två bebisar men som sagt det fanns medicinska orsaker bakom att vi inte gjorde så. Du får hålla ut till VUL och se om du har en eller två i magen.

Piken: Jag förstår din känsla och jag skulle hämta sprutorna och sen ordna en sjukskrivning. Vet inte var du har för förhållande till din chef, är det bra kan du säga något annars skulle jag inte göra det.

Igår kväll var magen hård så jag vet inte om det var sammandragningar eller om barnet lagt sig med ryggen utåt för det kom och gick hela tiden. Är hemma idag och ska ringa BM. Är rädd att något ska hända. Vill inte riskera något i onödan.
    Det är exakt så jag resonerat ang ett el två ägg. Dock blir det lite svårt att ha den diskussionen när man byter klinik. Nämde för dr inför ET att jag hade en jättejobbig grav o väldigt jobbigt efteråt. Så därav min rädsla för två ägg. Men hon rekomenderade det iaf. Sa att jag fick ta det slutgiltiga beslutet vilket inte är lätt för man vill självklart göra det som ökar chanserna. 

Det låter som du hade sammandragningar igår. Jag hade det ganska mkt under graviditeten. Det är alltid lite obehagligt, speciellt i början. Jag fick det från v 20 nånting. Bra att du lyssnar på kroppen o är hemma o vilar dig. Hoppas du får tag på BM. Kanske du också behöver en sjukskrivning om detta fortsätter.

Ta hand om dig nu! Stor kram 
  • anlo24

Skönt att du fick träffa en BM idag Cahela. Brukar oftast lännas lugnare efteråt. Bra också att du har möjlighet att jobba hemifrån. Kan tänka mig att det är stor skillnad och slippa pendla. Jag har en fundering ang Progresteronet. Såg i mina förra anteckningar att på CVL skulle jag ta 50 vag totalt. Var det Progresteron man använde även där? Vet att jag tog Crinone iaf första ggr. Nu har jag tagit dessa vagitorier morgon och kväll. Men det blir bara 31 st om jag räknat rätt. Har heller inget minne att jag tog dom speciellt länge efter plusset sist. Men minnet har sviktat förr... Vad har ni haft för upplägg? Kram och godnatt!!

• anlo24

Wow grattis!! Men gud vilken tråd vi har. Klart du är gravid. Jag testade pos på dag 12

• anlo24
    Jayt skrev 2013-09-21 18:13:22 följande:
    Åh gjorde du anlo? Det ger mig lite mera hopp!! Du var aldrig osäker på om det var ovitrellen som gav utslag?

Jo det blev jag. Men det var 14 dgr efter Ovitrelle sprutan och 12 dagar efter ET. Står i FASS att det kan sitta i som max 10 dgr. Frågade också ssk när jag ringde in grav testet och hon var säker på att grav testet var pos. Så njut tjejen! Du är gravid
  • anlo24
    Jayt skrev 2013-09-21 18:13:22 följande:
    Åh gjorde du anlo? Det ger mig lite mera hopp!! Du var aldrig osäker på om det var ovitrellen som gav utslag?

Jo det blev jag. Men det var 14 dgr efter Ovitrelle sprutan och 12 dagar efter ET. Står i FASS att det kan sitta i som max 10 dgr. Frågade också ssk när jag ringde in grav testet och hon var säker på att grav testet var pos. Så njut tjejen! Du är gravid
    Jayt skrev 2013-09-21 19:49:39 följande:
    Och för mig är det 16 dagar efter :) åh herregud, kan det verkligen vara sant? Efter så lång tid, är det vår tur nu?

• anlo24

[quote=71169985][quote-nick]Pemberly skrev 2013-09-21 21:14:07 följande:[/quote-nick]Jag fick utslag på ägglossningstestet igår och ringde Linné och fick tid för FET på måndag eftermiddag. Det känns riktigt bra och dessutom är jag lättad att det inte blev på tisdag då jag har ett viktigt möte på jobbet[/quote Grattis till omslag. Lycka till på må!

• anlo24

Hej tjejer! Hur mår ni? Hur gick det för dig igår Pemberly?

Jag har hamnat lite i en svacka. Vet att vi inte ska analysera våra symtom och icke symtom. Men idag kan jag inte riktigt låta bli. Har sista dagarna haft lite mindre symtom och kollar i trosan flera ggr om dan om jag fått nån blödning. Har satt sig lite i huvudet på mig... Mår inte illa längre. Inga känningar från skinkan. Inte haft molvärk i magen sen i sö kväll. Tycker inte att jag är speciellt trött längre. Det "enda" är att jag är svullen om magen och blivi lite förstoppad. Slutade ta Progresteronet i sö morse. Eller alla mediciner eg. Kan det var det som gjort att mina grav symtom klingat av?

Jag ringde MVC igår. Fick tid för hälsosamtal 9/9 o ett för inskrivningssamtal 28/10. BM sa då att jag var i v 9 vid inskrivningen och får då remiss så jag kan ta blodproverna inför KUB testet. Dom ska tas i v 9. Men enl mina beräkningar är jag i v 10, 9+5. Jag kommer inte riktigt ihåg om det var hela veckor man räknar för att ta blodproverna. Hur var det för dig Cahela? Kommer du ihåg? Fick man remissen av BM? Jag har för mig att man träffade en dr och att det var han som skrev remissen men jag kan mycket väl komma ihåg fel  

Stor kram >3

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen