Piken skrev 2013-09-20 05:58:24 följande:
Varit vaken sedan fyra, tankarna snurrar. Kommit överens med mig själv att om jag blir gravid ska sjukskrivning ske ett par veckor, så att det stannar kvar hos mig. Detta oxå en rekommendation från kliniken. Men så har jag precis fått ett nytt projekt, ja ni vet, det dåliga samvetet mot arbetsgivaren. Ska ha samtal med chefen idag, som inte vet något om mina behandlingar och försöka koppla mig fri i två veckor. Kanske kan jag göra någon insats hemifrån. Hämtade ut fragminsprutor igår och givetvis glömde jag dem på jobbet, och en kollega hittade dem :( Måste åka till jobbet idag för att hämta dem, hade annars tänkt ta det lugnt, göra någon form av överlämning till chefen. Är så rädd för missfall, igen, så jag gör vad som helst för att slippa. Jag nästan önskade mig att man kunde söva ner mig det första 12 veckorna ;) Anlo, hoppas du slipper foglossning! Hade oxå en släng av det under min förra graviditet, men kunde jobba halvtid sista månaden (hade semester innan halvtiden). Mäter man östrogenvärdet? Det är det ingen som gjort på mig? Var gör du vul? Hemmadoktorn? Cahela, hur mår du? Hur har det gått med läkarkontakten nför förlossningen?
Jag skulle också gjort detsamma som dig!! Du har inget att förlora. Jag var hemma under hela ruvningen denna gång. Kändes också bra. Jag har ett sånt himla stressigt jobb. Klart att du får en sjukskrivning. Det fixar dom säkert i Falun. Samir pratade om det vid min förra ivf men det blev inte så i slutändan iaf. Men jag jobbade ganska lite just då.
Hur länge ska du ta Fragminet? Förstår att det känns jobbigt att nån hittade dom. Kom du på nån bra förklaring el blev det en massa frågor? Svårt att finna sig i ett sånt läge.
Jag vet eg inte vad Oddvar fick dom sifffrorna ifrån. Antar att det var en gissning. Tog inga nya prover. Han kunde se att jag var lite överstim på VUL. Denna gång ska jag göra VUL hos hemmadr. Känns bra att slippa åka till Falun för det. Det är hans fru (sjuksköterskan) som jag bokade tiden med och blir lite nojig att hon räknade rätt. Man vill ju inte riskera att komma dit för tidigt. Gjorde VUL i v 7+3 förra ggr. Så det är klart det är inte superstor skillnad. Men dom ville då inte göra det på en fre utan fick vänta till må. Isf hade jag varit i v 6+6.
Jag känner också av illamående. Kom en sväng igår kväll och nu på morgonen. Men nånting som ligger i bakgrunden hela tiden. Blir jätteyrslig när jag reser mig upp. Känns som jag skulle kunna svimma. Och blir vit i ansiktet så det är lite svårt att dölja. Känns lite jobbigt för mina kollegor kommer nog syna mig fort isf...
Vabbar två timmar i em. Ska jobba ikväll. Tog en promenad med vagnen i det fina vädret o det känns helt klart. Hoppas verkligen att det inte blir värre nu i helgen. Men ska försöka att ha pos tankar.
Vi får stötta varandra nu att vi väntar barn och inte missfall! Så tänkte jag förra ggr också. Det är så lätt att analysera varje förändring av symtomen till det neg. Nu förstår jag att det kan vara svårt för dig Piken. Lätta ditt hjärta isf här så stöttar vi!! Jag håller alla tummar jag kan!!!
Stor kram tjejer!