Inlägg från: Särlan |Visa alla inlägg
  • Särlan

Vi på CvL fortsättningen

Hej!
    Nej vad tråkigt Hhoppas. Jag förstår verkligen din längtan efter ett syskon till Isak. Den längtan kan vara jättestark den med. Jag själv har ju barn sedan tidigare och vill så gärna. Det är ju väldigt naturligt att vilja ha mer än ett barn, så självklart önskar även vi som redan har barn det. Du ska se att hösten snart är här och du kan börja om.

Dahlia, inte är det kört än. Mensvärkkänslan kan lika väl vara embryot som borrar ner sig. Det tror jag iaf. Just nu borde den kännas som mest då det är det du känner är jag övertygad om.

Embla, förstår att du är rädd. Men snart vet du hur det gått och det är verklingen din tur att bli gravid nu. Så egentligen är ju chansen högre nu eftersom det inte gått de andra gångerna. ;)

Själv har jag idag fått ett toppembryo tillbaka! :) Det var härligt att få se det på skärmen. Riktigt vackert! Tänk att fyra celler kan vara så fina! :) Vi fick hela 6 stycken toppembryon till frysen och det känns som en lättnad. De sa att det hade varit svårt att välja ut det bästa för alla sex var så fina. Hoppas verkligen att just detta var det rätta då.

Försöker att inte oroa mig ännu men jag har tamigtusan redan börjat! Men jag vet från tidigare ruvarperioder att det går upp och ned med hoppet. Jag vill bara att embryot mår bra där inne. Fäster det så blir det nog på söndag (dag 6 efter ÄP) och det är mors dag då. Hoppas det är ett gott tecken.

Kram på er!

/S

• Särlan

Hej alla!

Wow här händer det grejer! Stort grattis Dahlia! Elias ler nog i sin himmel åt att hans lillesyskon kan födas samma dag som han föddes och for till himlen. Tror du inte?

Anlo, grattis till bra skörd.

Susie: grattis till hjärtat. I England, där jag gjorde ICSI med mina barn, fick man vul vecka 6 och vecka 8. Det var rutin där. Kanske din gyn kör med det också...och ett extra vul är ju bara fint. Skulle jag gärna ta emot! :)

Vågar knappt skriva det här men jag testade svagt, svagt positivt i morse. Ett Plus alltså, på ruvardag 9. Skrattande Det tog ett tag innan det dök upp på ett billigt test men det var där efter ett par minuter. Kunde inte hålla mig med testandet och har känt mig lite mer uppsvälld om magen sen i förrgår plus bara fått en känsla av ro i kroppen sen dess. Visst är det tidigt än, men, ett svagt streck är ett svagt streck...hur svagt det än är. Testar igen imorgon.

Ha det gött!

/S

• Särlan

Hej tjejer!

Dahlia: åh, det är verkligen så sorgligt. Men du visar sån styrka. Kram på dig.
    Anlo: Grattis till ruvarstatus.

Jag hade ett ännu starkare plus på stickan idag, RD10 och börjar tro på den här graviditeten. Det märks också att hcg ökar för jag har nu fått överstimuleringssymtom. Milt än så länge. Jag är uppsvälld som en ballong och har gått upp ca 1 kg och det värker rätt rejält i buk och äggstockar. Mår lite illa också och har sura uppstötningar. Usch. Men det är iaf skönt med tecken på att min plutt är hos mig. :)

Vet nån av er vad man gör med vul vid graviditet när CvL är stängt? Jag tror inte de kommer vilja eller ha tid att  ge mig ett vul redan vid 6v vilket jag är sista veckan de har öppet. vad gör man då? Vill ju verkligen inte vänta till jag är 12 veckor!

/S

• Särlan

Embla och Anlo. Tack för tipsen! Det bästa vore ju om jag kunde träffa Oddvar på CvL. Bara jag får ett vul om ca 3 v. Sen om inte det går trots allt, kan de säkert ge råd...det är nästan deras ansvar att se till att vi har någonstans att gå...kan ju inte bara överge oss som tekniskt sett är under behandling tänker jag.

Jag ska ringa de på måndag och säga att jag testat pos och berätta om hur jag mår så får jag veta lite säkert. :)

Har redan kollat in mödrahälsovård och sånt, vart  jag kan tänka mig gå till barnmorskan. Jag har aldrig fött barn i Sverige eller gått hos barnmorska här, men det lär ju vara ungefär samma som i England. :)

Ha en bra kväll!

/S

• Särlan

Hej tjejer!
    Ringde CvL och berättade om plusset idag! Och de bekräftade det anlo sa att de har några tider under sommaren då de har öppet för att kolla de som blivit gravida. *Fast så himla många tider fanns det inte att välja på.

Bokade in ett vul den 24 juni redan eftersom jag är bortrest veckan efter.Ett vul i v. 8 blir för sent. Jag har nämligen haft ett brustet utomkvedshavandeskap som gjorde att jag nästa förblödde och fick akutopereras i just v.8 så ville bli kollad tidigare. Nu blir jag kollad när jag är 6v+3d och förhoppningsvis syns ett hjärslag redan då. Det har det gjort förut vid den tiden för mig iaf. Hoppas hoppas!

Pirrigt! Dagen efter är det  midsommarafton och då måste/ska jag berätta för mina föräldrar eftersom de ändå kommer undra varför jag inte tar en nubbe till sillen. :) Och har jag sett ett hjärtslag känns det ilte mer säkert.

Hur har ni andra det?

• Särlan

Hej på er!
    Hur var det nu med vaggisarna? Jag glömde fråga CvL igår om jag ska trappa ut dem eller bara sluta med dem när inga finns kvar. Jag har ett paket kvar nu som räcker till fredag som ju egentligen var TD. Sen tar det slut. Hur gjorde ni som blivit gravida?

Var jättemodig och bestämde mig för att ringa min barnmorskemottagning idag för att boka inskrivningssamtal. Har bestämt mig för att behandla denna graviditet som om den kommer resultera i en bebis. Varför gå och missunna sig glädjen?, tänkte jag. Fick en tid i juli då jag kommer vara 10+1. Skulle något inträffa kan man bara ringa en tel.svarare och avboka. Men det ska ju inte hända! :)

Idag har tröttheten tagit över och magen är lika svullen som vanligt. Undrar hur länge jag ska se ut som om jag är i fjärde månaden? Tills jag ÄR i fjärde månaden kanske? :P Molvärken fortsätter likaså och brösten ömmar som aldrig förr. Huvaligen vad glad man blir för symtom! :P

/S

• Särlan

Åh tack Marvin för svaret. Ställde just frågan i nya tråden också. :)

Japp, det skadar inte att boka inskrivningssamtal hos BM. Redan nu bör man anmäla sig egentligen för jag blev också inboka på  gruppinfo i nästa vecka om kost och fosterdiagnostik och sånt. . En del får individuellt samtal om hälsa men den här mottagningen gör det alltså i grupp. Ok, för mig. Inget är egentligen så nytt vad gäller hur en graviditet går till för mig nu när det är tredje gången. men jag vet inte så mycket om fosterdiagnostik då jag var så ung förra gången och inte behövde. Så det blir säkert värt att gå. om inte annat för att uppdatera sig lite. :)

• Särlan

Anlo: Hemskt tråkigt att höra om ditt minus. :( Jag tror säkert de i frysen är av bra kvalitet, annars skulle de inte frysts in. Men ja, det är lite konstigt om de är 5 och 7 celler på dag 2. Det är nog så att de frös in dem nästa dag. Eller så var de av bra kvalitet i övrigt. Som sagt, det är ju inte bara antalet celler som räknas.

Hoppas du snart får svar på detta. Det måste du ju få. Ibland är saker så självklara för läkare att de inte tänker på att förklara för oss som inte är lika insatta.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen