• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Piken skrev 2013-09-05 19:16:14 följande:
    Grattis Anlo! Det blev ju super läge! Numera får jag och ber alltid om två tillbaka i det fall det finns två. Jag är inte ett dugg rädd för tvillingar, min prins kom till då de satt in två. Och skulle det bli tvillingar, så är det bara och glädjas åt det känner jag efter allt kämpande. Men jag vet ju att du absolut inte vill ha tvillingar. Hur många försök har du gjort sammanlagt, hur många försök hade du till sonen? Du fick så bra skörd så att även om du får tillbaka en eller två kan de fortsätta långtidsodla resterande :) Själv åker jag upp på lördag, har redan börjat nerva inför ruvningen. Sjukt vad det tar på en samtidigt som man bara längtar till att det ska lyckas igen. Hoppas du blir klokare av att fundera till imorgon och efter samtal med läkaren komma till det bästa beslutet. Kram. Och kram till dig Cahela!
    Nej tyvärr så tror jag inte att min kropp klarar en tvillinggrav. Speciellt inte nu heller när jag har Arvid att ta hand om. Och vi har ingen direkt familj här som kan hjälpa till... Ja det är mkt tankar... Fast samtidigt så vill jag ju ta emot 2 ägg om det ökar mina chanser för att få ett som fäster. Detta är vår 6 ivf. Arvid blev till efter 3 ivf o 1 FET. Och blev till på sista färskförsöket. Det känns ju skönt som du säger att dom fortsätter att odl vidare äggen så förhoppningsvis kan jag få en till frysen. Nu är jag tveksam till om jag ska ta bilen el tåget. Tyvärr så går tågen inte i anslutning till jag ska vara där så det blir en del väntan om jag tar tåget.. Jag kommer att åka ensam imorgon. Jag känner mig också mer nervös inför denna gång. Känns som mycket hänger på detta. 
    KRAM 
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-06 06:45:57 följande:
    Anlo, lycka till idag. Lite synd att vi går om varandra på en dag, hade varit kul att ses i väntrummet :) det kommer att gå bra.

Tack! Ja det hade varit så kul! Känner mig mer hoppfull idag. Jag har fortfarande ganska ont i magen. Jobbigt att gå. Känns bra att komma upp och göra en kontroll av hur mycket vätska jag har i magen. Har inget minne av att det gjort så här ont efter 2 dgr. Valde att ta tåget. Trots att jag får göra 2 byten per resa så känns det som jag kan vila lite mer. Uppdaterar i em
  • anlo24

Nu är det gjort. Började gråta när jag pratade med dr och fick gå ut och tänka lite. Men kom fram till 2 embryon iaf. Så nu är jag gravid igen tills motsatsen är bevisad. Just nu känns det ganska jobbigt. Om jag blir gravid med tvillingar kommer jag gräma mig för att jag satte in 2. Och blir det ingen graviditet denna gång heller så skulle jag gräma mig att jag inte satte in 2. Men resonerade med mig själv att risken att få tvillingar är mindre än att jag inte skulle bli gravid igen. Så förhoppningsvis så hjälper det ena ägget det andra. Fick utskrivet Trombyl och Prednisolon denna gång. Känns bra. 7 ägg går vidare till låmgtidsodl. Kram

• anlo24
    Jayt skrev 2013-09-06 18:18:00 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Vi ska till cvl i morgon och göra ÄP, första ivf-försöket och jag är skapligt nervös!!

Välkommen till tråden! Håller tummarna för dig imorgon. Spännande Det kommer gå så bra. Dom är proffsiga!
  • anlo24

Tack Piken och Cahela! Jag ska försöka att tänka så och ha pos tankar nu! Detta är ju eg den bästa omgången av alla 6 ivf jag gjort. Det känns lite bättre nu och jag hoppas att jag vaknar imorgon med massa pos tankar Detta behöver få sjunka in lite. Nu jäklar ska här ruvas på ett guldägg!! Håller tummarna för dig imorgon Piken! Kram på er

• anlo24
    Piken skrev 2013-09-07 19:24:47 följande:
    Jayt, hoppas allt gått bra idag! Nu är man ruvare till två blastocyster, en som inte "kläckts" av sig själv, så de hade gjort aha på den. Den andra klarade kläckningen själv. Slemhinnan var 9,5 mm är det bra? Tror att den är tjockare denna gång så jag inte behöver ta prognyn. Behöver "bara" ta prednisolon på morgonen och fragmin samt progeteron till kvällen. Trött efter att kört fram och tillbaka själv (55 mil). Hur lugnt brukar ni ta det under ruvartiden, vad är lugnt liksom????

Skönt att det gått bra. Varit in o kollat flera ggr ikväll för att få en uppdatering Och stort grattis till ett kanon resultat!! Oj oj oj vad vi ska ruva nu Om jag inte missminner mig så ska den vara minst 9 mm så det är bra! När fick du TD? Hon sa lev normalt till mig. Men inte springa el gå på aerobics. Undvika hopp. Inte massage. Men promenader gick bra. Försök att vila dig nu! Stor kram
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-07 20:03:32 följande:
    Tack Anlo, känns så bra att ha er tjejer här, finns ingen som förstår en bättre och dessutom alltid har goda råd eller tröst. Testdag den 20/9, inte tidigare fast det är blastisar. Ruvningstiden borde ju rimligen bli kortare med blastisar, mina hade odlats i sex dagar, dvs fick omslag på älstickan i söndags och kom för fet på dag sex efter omslag. Vad har du för testdag? Hur känner du idag inför dina två guldägg? Har du mindre ont nu?

Jag fick TD 22/9 med en två dagars. 18 dgr efter ÄP. Har ingen kalender framför mig vad du isf skulle få för TD. Visst räknas väll TD som samma dag som ÄP? Idag känns det bättre i sinnet Fortfarande ont i magen men det är bättre. Har en komb med svår magkatarr så den är nog också involverad i mitt magont...
  • anlo24
    Jayt skrev 2013-09-07 20:11:34 följande:
    Piken, vilken tid var du där? Min sambo såg nämligen en tjej som satt själv i väntrummet, tänkte om det var du :) Grattis till två blastocyster! Vad innebär aha? För oss gick det bra. Vi fick ut 10 ägg. Har rätt ont nu. Min högra äggstock ligger gömd så det gjorde väldigt ont när läkaren var på den. Hon avbröt tillslut för att jag hade så ont. Så det ligger 4 blåsor kvar därinne.

Grattis till bra resultat! Håller tummarna för att många är befruktade imorgon Jobbigt att du har ont. Jag har haft det besvärligt denna gång. Prova med en värmekudde om du har. Och Alvedon kan du ta. Hoppas du mår bättre imorgon, det brukar man oftast göra!
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-07 20:37:43 följande:
    Anlo, skönt att du mår bättre, du ska att det här blir bra. Nu ruvar vi på!

Japp jag plussar hack i häl efter dig. Och sen kommer Jayt!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen