• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Idag fick jag ut 13 ägg vid äggplocket. Högsta hittills :) Men kände mig lite nedstämd efteråt för dr sa att nga var lite mindre i stl. Osäker på om det har nån betydelse? Snart rullar vi hemåt igen. Imorgon bitti får vi besked om det blir kort- el långtisodl. Trevlig helg tjejer!

• anlo24

Ja eller hur! :) Jag befarar att många är omogna men det får jag se imorgon ;) Jag har inte haft så mycket halsbränna men får alltid magkatarr. Blir då extra känslig att jag måste äta ofta för att hålla det i schack. Håller tummarna för dig imorgon!! Gick ju bra sist ;)

• anlo24
    Cahela skrev 2013-06-14 16:06:27 följande:
    Anlo: 13 var bra men kom ihåg att 1 räcker! Jag har inte varit utan Elsa mer än 2 dagar så det här blir tufft. Hon är hos mina föräldrar på landet. Jag har varit lite nere hela dagen pga att inte få träffa min lilla älskling.

Det har du så rätt i :) Ibland jagar man många ägg men det är ju ett guldägg som räknas. Vill gärna ha ägg till frysen denna gång. Hoppas du och sambon får en bra helg. Du får kalla hem henne om det blir olidligt. Men det är nog värst för er.
  • anlo24

Gofmorgon! Blev som jag befarade inget bra resultat. Endast 5 mogna o 4 befruktade så det blir ingen långodl. Detta bekrätar nog att det blev en för snabb/kort stim. Men det var bi ju medveten om. Ska dit på må för ET. Det blir 3 dgr odl då. Nått mellanting.. Nackdelen är att jag missar Arvids födelsedag då. Vi ska fira honom på sö. Men ändå... Känns lite jobbigt. Pos är att jag kan jobba tis o ons natt som planerat..

• anlo24
    Cahela skrev 2013-06-15 10:58:01 följande:
    Anlo: det låter som att det kan finnas en fin liten bland de som nu växer till sig!!

Det hinner nog inte bli det med 3 dgr odl men förhoppningsvis kan dom urskilja äggen bättre efter 3 dgr jmf med 2 :) Ska nu jem o försöka vila lite. Jobbat idag. Ont i magen o spänner rejält. Hade ökat 4 cm i omfång igår. Ser mindt sagt gravid ut... Hoppas ni har det bra i Göteborg :) Kram
  • anlo24

Hej Piken. Grattis till ruvarstatus :) Jag har aldrig fått två åter på CVL pga hög "risk" för tvillingar. Men jag har också varit ganska rädd för att få tvillingar så det har inte gjort så mkt. Har tvillingar i släkten o vill verkligen inte få tvillingar. Vet hur jobbigt det är ;) Jag fick iaf vid förra ivf:n 3  av mina 11 ägg befruktade med fler än en spermier. Kommer inte ihåg hur det varit förut. Ska dom odl dina blastocyster längre el fryses dom imorgon. Trodde 6 dgr var max. Just nu känns det som ett misslyckande att jag inte fick tillräckligt många ägg för att få göra långtidsodl. När jag gick på CVL tyckte jag att 2 dgr odl var det bästa o nu när man bytt klinik tänker jag annorlunda. Konstigt hur hjärnan fungerar... Tyckte förra gången att det var ganska skönt att de ägg som inte är livsdugliga inte klarade långtidsodl. Har alltid fått ägg till frysen tidigare som det inte blivit nått av. Jobbigt med falska förhoppningar. 

Mitt mammahjärta gråter lite att jag inte kan vara hemma på Arvids "riktiga" födelsedag på må. Han kommer nog inte förstå skillnaden men men. Och vi har inte sagt nått till familj el vänner att vi försöker få syskon. Så dom kommer nog också tycka att det är jättekonstigt att jag inte är hemma på må. Är hemma 18.30 igen om det blir nog tåget. Vet inte om jag orkar köra fram o tillbaka med så kort uppehåll där. 

• anlo24

Hej tjejer! Dagen har gått jättebra. Fick vara med Arvid på dagis imorse. Vi bjöd kompisarna på melon i solen. Så mysigt. Sen åkte jag bil till Falun. Fick tillbaka ett fint embryo med 10 celler. Dr hade även stor tro till ett till. Men alla 3 odl vidare till dag 5 el 6. Så får veta det nästa v. Nu börjar en lång ruvartid igen... TD 3/7. Arvids farmor och farfar åkte ner från norr på ett spontanbesök idag. Firade han med oss ikväll. Dom hämtade han från dagis och fixade middag åt oss. Så denna dag hade inte kunnat bli så mycket bättre :) Hur går ruvningen Piken? Hur fungerar det utan Elsa Cahela? Kram!

• anlo24
    Pemberly skrev 2013-06-18 08:32:34 följande:
    Bra att det gått bra Anlo24!

Själv är jag på Linné igen och ska strax göra äggplock
    Åh lycka till. Håller tummarna!!
  • anlo24
    Pemberly skrev 2013-06-19 16:22:18 följande:
    Vi har just ringt och fått veta att av de 9 ägg de fick ut igår så här 8 blivit befruktade. Det känns jättebra och är ju lite bättre än förra gången då vi fick 8 ägg och 6 befruktades (4 såg sen bra ut). Jag hade snarare gått och tänkt att det skulle bli lite sämre resultat den här gången eftersom jag är nästan ett år äldre. Jag är riktigt glad att det istället blev lite bättre. Nu är det bara att hoppas att de delar sig som de ska så att det finns flera fina imorgon

Låter toppen! Håller tummarna för er till imorgon. Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen