• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Cahela skrev 2013-06-04 18:46:55 följande:
    Hej tjejer!
    Fick se en alldeles perfekt liten krabat idag. Allt såg fint ut enligt Holte och jag var alldeles rörd. Var så nervös innan vi fick det gjort. Nu känns det bättre.
    Det är tidigt ännu men det känns iaf lite hoppfullt nu!HjärtaHjärtaHjärta
    Åh vad glad jag blir nu. Jag blir också lite rörd :) Hade han nån tanke med varför du blött lite?
    Stor kram
  • anlo24

Här har det blivit snabba vändningar igen. Ringde Falun idag för att meddela att det inte blev nån inf denna gång då mensen kom lite sent. När jag sa hur länge jag sprutat de två andra ggr så blev hon överraskad o sa att då kanske du hinner med en gång innan sommaren ändå. Jag kan kolla med dr om du vill? Ja gärna!! :) Fick klartecken på att starta med reservation för att jag måste avbryta om jag inte svarar lika fort som förra ggr. Isf blir det lika lång stim som förra ggr. Alltså 8 dgr sprutning. Så nu har jag kammat av hela Stockholm efter Menopur. Just varit in stan o hämtat ut det. Ibland har man tur som bor i en storstad. :) Gjorde en liten fuling o fick dr där att ordinera Menopur dosen. Hade fått recept utskriven av min hemortsläkare men inga doser då han tyckte att jag skulle vänta till efter sommaren. Så det känns lite pinsamt att ringa honom imorgon...

Vilken tid brukar ni ta sprutorna? Jag har tidigare ggr tagit den kl 22 men denna ggr skulle det passa bättre kl 20 då jag jobbar natt. Har det nån betydelse?  

• anlo24
    Piken skrev 2013-06-04 20:35:00 följande:
    Oh Cahela vad glad jag är för er skull! Du är en riktig kämpe! Behöver du ta det lugnt nu med tanke på livmoderetappen? Anlo, då håller jag tummarna stenhårt på att du hinner före sommarstängning. Aldrig tänkt på antal sprutdagar, vad brukar man ligga på? Är åtta dagar kort? Vad är då långt? Ska på ett andra ul imorgon får då veta när det blir dax för äggplock.
    Jag vet inte helt vad som är normalt i antal sprutdagar. Men när jag hade 6 dagar var det extremt snabbt o 8 dagar verkar också vara ganska snabbt. Tror 10-14 dgr är ganska vanligt men det är vad jag läst mig till här på FL. Känns lite nervöst men samtidigt ganska avslappnat inför denna gång. Det har ju varit ganska många turer hit o dit... :)
    Hittade nga gamla ivf papper från första ivf:n på CVL. Där stog det att man helst skulle ta sina sprutor mellan kl 21-23. Så idag blev det strax innan kl 21 innan jag började jobba. Nu är det som sagt bara att hålla tummarna för att det går vägen till ET. :) Blodprover o VUL inplanerat till må. Gör du din beh helt via Falun el via hemläkare? Brukar du skicka in blodprovet el tar du det hos dr? 
  • anlo24

Hej Piken! Hur gick det idag? När sattes datum för ÄP? :) Har du nga känningar?

Jag fick en liten svacka i em. Pratade med min hemortsläkare som gav mig en åttutning för att jag hade startat ivf ändå. Men det var upp till mig om jag ville kasta bort pengarna sa han... För nu hade vi ju inte hunnit kolla med UL om jag hade nga restblåsor kvar etc... Ganska hårda ord kan jag tycka nu efteråt. Det är ju Falun som godkänt ivf start o det är dom som är ivf-kliniken. På CVL gjorde jag aldrig nån kontroll med VUL innan uppstart. Men han blev väll lite trampad på tårna antar jag... Sen var han trevlig igen innan vi avslutade samtalet. Ska ta blodprovet själv på sö o skicka in det till Falun. Hoppas nu att det är ok med dom... Sen VUL kontroll på må. Jag gör det hos min läkare där jag bor så det är smidigt. Var också skitnervös inför att skicka blodprovet som jag gjorde sist. Men det gick ju bra. Så det ska det nog göra denna gång också.

Går det inte bra denna gång så kommer jag nog få äta upp det av min dr antar jag. Men Mattias min sambo är med på noterna. Han tycker att det är värt ett försök innan sommaren o att vi vet att förutsättningarna inte är det bästa. Men är villiga att försöka iaf. Så jag får försöka ha det i åtanken nu. Fast visst tar jag åt  mig av vad dr sa, det ska jag inte sticka under stolen med. Men det var dr som skötte min förra ivf iapril som ordninerade den här gången så hon borde veta när jag gjorde den sist etc. Det var dr Samir, fick förtroende för henne när vi var där. Har du träffat henne också?

• anlo24

Hej tjejer! Hoppas er helg varit bra. :) Jag klantade mig igår. Sprutade för hög dos Menopur. Tog 300 E ytterligare en idaag istället för att sänka till 225 E som planerat. Förstår eg hur det blev så. Varit lite dagvill. Jag är vanligtvis väldigt noggrann. Skäms lite att berätta det imorgon. Lite orolig för att dom ska tro att jag gjort det med flit. Har jättemycket känningar i magen sen igår kväll. Lite orolig att det gått för fort fram iom detta. Tog blodprovet på mig själv imorse med lite assistans av Mattias. Det var lite olustigt faktiskt. Inte helt förtjust i nålar i vanliga fall heller. Tog med saker hem från jobbet. Skickade det med post till Falun. Gick inte att skicka det med expressbrev som tänkt på helgen. Hoppas verkligen att det kommer fram till imorgon. På posten gav dom ca 96 % chans så jag får hålla tummarna... Fortsättning följer imorgon... :)

• anlo24

Lycka till imorgon Piken!! Jag håller alla tummar jag kan. :) Hoppas sonen mår bättre! Kram

• anlo24

Var på ultraljud i morse. Känns som han fortsatt var lite putt. Kändes lite kort i tonen och frågade inte hur jag mår...  Hade 8 blåsor mellan 12-14 mm och 4 mindre mellan 8-10 mm. Känner mig lite orolig att dom inte var större då jag har så mkt känningar i magen. Men han sa inget om att vi inte skulle hinna göra någon ivf utan sa att 8 iaf skulle vara med o konkurrera o att de mindre kanske skulle hinna växa till. Mitt blodprov kom inte fram idag utan får vänta in det till i morgon. Men han var inte så orolig för detta då risken var ganska liten att jag skulle bli överstimulerad. Så jag ska ta 225 E idag också. Och höras igen i morgon. 

Jag fick vabba idag då dom ringde från dagis vid lunch. Arvid har fått ögoninflammation. Känns eg skönt då jag ska jobba 2 nätter nu. Vågar knappt säga det högt ;) Men gruvade mig lite för det då jag har ganska ont i magen. 

Hur har det gått för dig idag Piken? Så nyfiken! :) 

• anlo24

Wow vilket bra resultat! Grattis. Förstår att du är glad :) Kommer du jobba imorgon? Har du haft mkt ont idag? Åkte ni bil till Falun imorse? Vi kommer nog försöka åka upp över dan denna gång. Ja tyvärr känns det lite oprofessionellt av dr med sin attityd. Han har sjunkit lite i mina ögon... Och ja han får bra pröjs för min ivf.. ;) Jag har legat mellan detta antal äggblåsor vid tidigare försök men då har dom varit lite större och mer jämnstora vid samma tid. Har haft nga enstaka omogna ägg vid ÄP förut. Har nog blivit lite överstim sista ggr men inget farligt. Reagerade mest när jag blev gravid. Sänkert av ganska naturlig förklaring. Imorgon hoppas jag verkligen att jag får tid för ÄP. Tror själv att det kommer bli på fre. Lite nervöst!

• anlo24
    Sweetiepai skrev 2013-06-10 21:17:55 följande:
    Anlo - Hemgyn ska väl skita i valen som du gör, särskilt om du har kliniken med dig. Bara att ignorera och hoppas du får visa honom att du hade rätt med en bebis om 9 mån. Piken - Grattis till 13 ägg! Hoppas de gottar sig ordentligt under natten. Cahela - Grattis! Här gick det åt h-te och nu när 3-packen är slut är vi tillbaka på ruta 1. Har mailat kliniken om att vi vill komma igång så fort de öppnar efter sommaruppehållet. Får se vad de säger om det.

Ja det skulle sitta fint. Men med min otur lär det knappast ske.. Men hoppas kan man ju.. ;) Vad trist att ni inte lyckats. Detta suger verkligen! Styrkekram ♥
  • anlo24

Tips om du åker själv Piken är tåget. Jag åkte tor för knappt 400 kr. Tågen går speciella tider men kan vara värt att kolla upp. Riktigt smidigt tyckte jag :) Hörs imorgon! Sov gott!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen