• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Känns bättre nu. Lite sömn gjorde susen. ;) Blött lite brunt idag med lite små klumpar i. Ursäkta detaljerna... Har skippat mina mediciner idag. Känns meningslöst. Skulle just nu bli så glad om jag hann med ett försök till innan sommaren fast chansen är nog liten. Men een ökade kanske pyttelite nu när mensen kom så tidigt. Ska ringa och kolla i veckan. Ironiskt nog har jag också ganska många runt mig som ska ha barn. Känt i det sista att det påverkar mig. Fast jag försöker trycka undan det.

• anlo24

Tack Piken! Idag har det varit en extra tung dag. Fick ju mensen i söndags. Testade neg igår. Pratade med Falun idag o de blir inget fler försök innan sommaren. Skulle isf få mensen semast 29/5. Vilket inte går. Kommer missa det med nga dagar. Är så less på dessa öppettider. Min mens kommer troligen inte passa med öppningen heller utan vi får vänta till aug/september. Detta gör mig jätteledsen för enl mina uträkningar skulle jag hinna med en ivf enl sommaren. Jag har alltid varit lättstimulerad. Så trist att dom har sina regler och inte kan titta på varje enskild patient... Jag har varit lite inställd på att vi evt inte skulle hinna med en ivf innan sommaren men var helt säker på att vi skulle kunna göra ett FET innan sommaren. Men nu är det ju kört iom att det inte blev ngt till frysen. Detta scenario hade jag inte framför mig. Låter spännande med att rispa livmodern. Är det för att ägget lättare ska fastna? Dom verkar hålla på med många nymodigheter :) Förstår din frustration!! Lite dåligt av dom. Hoppas det löser sig för er innan sommaren! Håller tummarna! Kram

• anlo24

Tack det är bättre. Har inte helt gett upp hoppet om ivf innan sommaren. Ska ringa min dr till veckan o höra om det inte är möjligt ändå om inte mensen dröjer för länge. Annars boka in ivf efter sommaren. Hoppas trägen vinner till slut ;)

• anlo24

Hej tjejer.

Kul att du är igång igen Sweetiepai. :) Jag känner igen ditt namn sen förra gången jag var inne i ivf karusellen med min son. Uppdatera mig gärna om dig :)

För min del har jag fått ilningar i vä bröstvårta. Gör ganska ont o obehagligt. Känns i nga sekunder varje gång. Är den nån av er som har nån aning vad detta kan bero på?? Ser inget konstigt i bröstet. Känns inte ont el så heller om jag tar i bröstet.  

• anlo24

Vad kul att du har så mkt grav sytom redan Cahela. :) Jag fick det också med Arvid o det var mkt pos sa ssk på CVL då. Så detta bådar verkligen gott. Blir det ett jan barn nu? Ni är verkligen så himla värda att syskonförsöket gick så fort i jmf med Elsa!

Kram 

• anlo24

Usch vad jobbigt att det ska vara så svårt! Lider med er? Vad säger läkarna? Vi fick en son juni 2011 så han blir 2 år snart. Det var efter 3 ET o 1 FET. Har sen jan gjort ett FET på CVL o precis ett ET i Falun. Fick nu 6 ägg som långtidsodl men det blev inga till frysen. Har alltid fått det förut ismb med 2 dgr odl. Så det blev ett jobbigt bakslag. Kommer inte hinna med ngt fler försök innan sommaren enl dom..

• anlo24

Ja förstår att det måste kännas jättejobbigt. Livet har verkligen sina prövningar. Vi får hålla tummarna för kommande gång nu. Vad har du för mediciner? Långa eller korta metoden? Jag har precis ruvat. Testade neg förra v. Väntar mensen i månadsskiftet. Jag resonerade också så att det är bättre att inte få nga ägg till frysen än nga som inte blir ngt ändå. Ändå känns det jobbigt att jag inte har så bra ägg.

• anlo24

Hej Cahela! Kul att höra att du mår bra och att du har massa grav symtom :) Livet är lite jobbigt just nu. Hamnat i en svacka tror jag. Trött, ledsen, omotiverad, huvudvärk och har ett hemskt humör. Vilket både Arvid o Mattias märker av. Skäms för att jag inte kan behärska mig inför Arvid. Skulle bara vilja ligga i sängen o dra nått gammalt över mig. Och blir irriterad när livet inte tillåter det... En granne frågade mig häromdagen om jag är gravid. Hon sa att Arvid nu bli 2 år o dom som fick barn samtidigt som oss har redan fått syskon. Känns förstås tungt.. Denna tjej är väldigt överviktig o själv gjort flera ivf o fick en dotter förra året. + 40 år. Nu tror jag inte hon vet om vår historia. Frågorna kommer allt oftare nu om syskon fast dom kom redan när Arvid var 1 år. Usch vad jag hatar detta!! Förlåt att jag är lite negativ idag. Behöver prata ur mig lite idag.. Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen