Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Curly, stort lycka till imorgon, jag ska tänka på dig hela dagen {#emotions_dlg.flower}

EGO, jo jag ringde till CvL (fick sitta i telefonkö 45 min) för jag ville veta hur det egentligen ligger till med embryona de satte tbx. Inte för att man kan göra ngt nu men iallafall. Frågade först BM som läste i mina journaler att jag fått tbx 2 st 2-celliga (!?) men att hon inte kunde så mkt om det där så hon sa att jag skulle få prata med doktorn istället. Han förklarade att de två som sattes tbx var fina och hade delat sig bra till två celler men att man måste räkna in tidsaspekten för normalt brukar de sätta tbx på em och då har de ju hunnit dela sig till fyra. Men han sa oxå att de aldrig sätter tillbaka sådana som inte delat sig för då är de ju döda. Jag tror tyvärr Oddvar tillhör gruppen obotligt optimistiska......eller så vill de inte avbryta behandligen för att de inte får in hela sin summa. Men den tanken vill jag inte ha. Innan tillbakasättandet så sa han ju att de var fina embyon och han sa faktiskt frysbara men att han rekommenderade oss att sätta tbx  båda. Nu vet jag varken ut eller in, men har bestämt mig för att inte grotta ner mig mer idetta. Vi har gjort vad vi kan och nu får naturen avgöra. Hjärta
    Kram söta vänner, M

• myran6801
    Cahela skrev 2011-01-17 19:45:13 följande:
    myran: Jag håller tummarna för att dom var fyrcelliga på eftermiddagen och nu är ännu flercelliga:)
    tack sötis, vad gullig du är
  • myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-01-17 22:05:12 följande:
    Myran: när sonen blev till så fick jag tillbaka 2 embryon på dag 3, och då brukar embryona ha delat sig till 8 celler. Jag fick tillbaka en 8-cellig och en 6-cellig och någon av dessa blev min son. Jag kan, så klart, inte veta vilket embryo som fäste, och enligt läkarna i Falun hade de lika goda chanser att bilda en graviditet trots att "6:an" inte hade hunnit bli en "åtta" vid återförandet. De pratade också om tidsaspekten som avgörande.  Du ska se att celldelningen är i full gång nu!

Hur många dagar efter ET har CvL testdag? Som jag har förstått det så skiljer det sig från klinik till klinik. I Falun är det 16 dagar.

Poussin: lycka till på VUL imorgon!

CurlyRed:  och lycka till på ÄP imorgon!
    Tack söta du för dina positiva ord, de värmer och gör mig lite hoppfull Man hakar så lätt fast vid alla detaljer och vill ju såklart att det ska gå bra
  • myran6801

pp08, vilken tur att du kom ihåg sprutan igår! Härligt att du är på G. Lycka till!

Curly, tänker på dig och håller tummarna

• myran6801
    Poussin skrev 2011-01-18 10:55:07 följande:
    Hej alla fina tjejer!
    Hur ska man orka med den här känslomässiga bergochdalbanan? 5 blåsor i torsdags -> Skrattande, men idag var det bara 2 blåsor som växt till sig -> Gråter. Och så hormonerna som gör att allt känns ännu jobbigare, jag som varit så positiv fram tills idag har mest lust att kasta in handduken och gå över till ÄD direkt. Men det ska jag förstår inte göra, vi lyckades få köpa ett 3-paket och det ska vi självklart utnyttja, men just nu känns allt bara bläää. Doktorn påminde mig om att vi fick tillbaka ett toppenfint embro sist och att det i slutändan är kvaliteten som räknas... Är bara så arg på min kropp som inte funkar och även lite arg på läkarna som vet att jag är väldigt svårstimulerad och inte satte i högsta dosen från dag 1. Men vad tjänar det till - ska försöka samla ihop det lilla hopp jag kan hitta och hoppas att vi i alla fall kan få komma till ET...

Curly - Hoppas det gått bra för dig kompis, tänkte på dig när jag satt och väntade på att få komma in!

pp08 - Tur att du kom ihåg sprutan!!!

Tack för att ni finns där, vet faktiskt inte hur jag skulle orka om jag inte hade er! Kramar Hjärta
    Kära söta vän, ta inte ut ngt negativt i förskott. På min VUL såg de bara 3 blåsor men när vi kom till ÄP var det 6 st. Tyvärr är mina ägg usel kvalitet men det är en helt annan historia. Du är ju mkt yngre än jag. Nu håller jag tummarna att det kommer att gå bra för dig. En stor styrkekram kommer här Hjärta
  • myran6801

Curly, GRATTIS vännen till en fantastisk skörd. Vilken liten höna du är Skönt att du upplevde Ackis positivt! Jag är så glaaad för din skull och så håller jag tummarna för att det blir många fina embryon nu. Kram M

• myran6801

Poussin, så klart det kommer gå bra! Du é ung så det så och så klart kommer det vara toppenkvalitet så det så, nu håller vi tummarna alla här inne. Jag var på VUL på tisdagen och hade ÄP på fredagen och under den tiden hann det alltså komma 3 mer ägg än vad doktorn såg på VULet. Nu när du har fått extra dos MENOPUR ska du se att kroppen värper fram några fina till. Jag känner så med dig, jag vet hur ledsen man blir och allt känns hopplöst, men man överlever, kämpar vidare och livet fortsätter. Jag är ett levande exempe på det!!! Sköt om dig nu vännenHjärta

• myran6801

Poussin, jag instämmer med Fjällsippan, det är kvaliteten som räknas, så var nu inte ledsen

• myran6801

Tjorven, ja man kan ju inte göra annat än att hoppas, eller hur!? Men för att vara ärlig så måste jag säga att jag känner mig ganska realistisk, vi har inte stora chanser så är det bara. Vi har faktiskt på allvar pratat om att vi efter detta försök verkligen ska börja leva livet igen och sluta fokusera på detta med barn. Jag är rädd för att vi annars kommer att tappa bort varandra i den här starka önskan efter barn, Vi har ett fint liv och måste börja glädjas åt det vi har och inte det vi inte har. Har också pratat om att som substitut skaffa en hund som jag velat ha jätte länge Oj jag kanske flummade ut lite......För att svara på din fråga, nej jag har inga symtom, är på ruvdag 3 nu.

Kram på dig vännen, M

• myran6801

Poussin, visst finns tanken på ÄD men tyvärr är jag för gammal för att göra det i Sverige och det återstår bara att ta sig utomlands. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att ta mig till Uppsala fr Stockholm för prover mm och hur skulle det då vara att behöva åka ännu längre. Dessutom skulle det kännas tryggare om man fick göra det i Sverige vad gäller donatorer. Önskar verkligen att Sverige kunde skynda sig att ändra nuvarande lagstiftning som inte tillåter privata kliniker att hjälpa till med ÄD.

Susie, jag önksar jag kunde uppdatera dig med symtomer men än så länge känner jag ingenting. Idag är det ju RD 3 och jag kommer inte ihåg när det skall börja kännas ngt. Är jätte glad för tipset om vaggisarna där bak, såååå mkt lättare. Ja visst går tiden fort, jag tycker det var igår som du och jag ruvade och jämförde symtom och du fick det efterlängtade plusset som nu är din lilla prinsessa. Inte klokt vad fantastisk. Snart måste det väl vara dags för vår vän Embla, eller hur? Sköt om dig söta vän, lovar att raggisarna är på varje kväll. Håll tummarna och tack för att du alltid kommer med så mycket positiv energi. Kram MHjärta

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen