Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

CurlyRed, vad spännande med VUL på torsdag!!!!! och Poussin o Tjorven också, go go 2011.

Tjorven, visst tar jag oragalutan men tydligen om blåsan är för stor kan man ägglossa ändå. Låter hoppfullt om du säger att blåsorna kan växa mer än 2 mm/dag! Hoppas hoppas. Problemet för mig är ju dels få ägg och dessutom dålig kvalitet. Men hoppas gör man ju!!!! Stackars dig som inte kan planera och att kliniken är fullbokad låter ju helt horribelt, kan det verkligen få fungera så Hoppas det ordnar sig så att du kan få sätta igång.

kram på er vänner Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• myran6801
    Helena och Axel skrev 2011-01-12 09:11:08 följande:

Tack för att ni får mig att känna mig så välkommen!

Alldeles strax ska jag åka iväg till första besöket på CvL. Nervöst och spännande!

Lycka till!! Det kommer att gå jätte bra, de är så fina på CvL! {#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Håller tummarna för er Poussin & Curly! Hur har det gått?

Igår em fick jag migrän o kunde ju bara ta alvedon eftersom det är ÄP imorgon. Var helt darrig och fick gå och lägga mig vid fem. Kunde inte äta någon mat och vågade inte röra på mig för då höll jag på att kräkas. Livrädd såklart att jag skulle bli sjuk på riktigt. Idag har jag inte ont i huvudet men känner mig liksom bakis. Blir väl till att vila inför morgondagen. Man skulle ju kunna tro att man blir van när man gjort tre IVFer men icke, jag blir bara nervösare och nervösare för varje gång. Oroar mig så för att det inte ska vara några ägg och att de skall vara av dålig kvalitet. Igår när jag gick från jobbet sa alla "åh ha så skönt på ledigheten", de skulle bara veta vad man går igenom. Har ju inte berättat om vår resa för någon annan än mina föräldrar. Tur att jag har ett flexibelt jobb och att jag haft så mkt sparad semester för det går ju åt lite dagar vid varje tillfälle. Dessutom har ju jag fått UVI alla gånger så då har jag också fått vara hemma och sprungit till vårdcentralen. Livet är inte alltid så lätt

Kram M

• myran6801
    Poussin skrev 2011-01-13 11:11:47 följande:
    Hej!
    Stort tack för tumhållning - det gav resultat! Jag har ju inte så höga förväntningar pga mitt låga AMH, men han såg 5 blåsor (1 större och 4 mindre), samt några riktigt pyttiga som med mycket tur kan hinna växa till sig till ÄP - så jag är supernöjd! Skrattande Vid förra försöket såg de bara 2 mindre blåsor vid första VUL. Och idag så var läkaren supertrevlig - bästa besöket hittills! De ringer i e-m och berättar hur jag ska fortsätta, men han trodde att jag kommer få gå upp till 6 doser Menopur, lika bra det så svårstimulerad som jag verkar vara!

Myran,
    Åh gumman, fy katten för migrän, och att inte kunna ta annat än alvedon - hoppas du kan vila upp dig idag och samla krafter inför morgondagen. Jag tror inte nervositeten försvinner, det är så himla stort och så mycket som hänger på hur det går, men glöm inte att andas och ta hand om dig. Håller tummarna för dig imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Curlyred,
    Hur har det gått för dig?

Kram på er!
    GRATTIS !!! det låter ju super med antalet blåsor!!! Du ska se att du får en fin skörd när det är dags! {#emotions_dlg.flower}
    Skönt att tumhållningen lyckades, men jag fortsätter så att Curly också får en fint resultat idag

EGO, känner mig bättre nu och har just ätit lite lunch. Ja denna ovisshet om hur det skall gå tär särskilt för ett kontrollfreak som jag.

kram M
  • myran6801

Possin, jag vet det är inte helt enkelt med jobbet i den här processen. Jag som aldrig brukar vara borta har senaste 1½ året varit borta jätte många gånger. Även om det inte är långt till CvL fr Stockholm så tar det ju nästan hela förmiddagen. När jag gick på Sophiahemmet var det lättare, men de ville ju inte ha gamla mig där
    Så nu ska du blanda lika många ampuller Menopur som jag har gjort, lite meckigt men man vänjer sig. Blev dock galen på min man häromdagen då han skulle hjälpa till och glömde knacka ner vätskan i glasampullen och utan att märka ngt fortsätta att blanda så när jag skulle spruta var det bara halva mängden. Så kan man inte göra mot en kontrollfreak sa jag åt honom Förhoppningsvis hade det ingen påverkan men man blir ju nojjig

• myran6801

Susie, jag läser ditt meddelande och blir bara mer och mer nervös men så kom jag till slutet och ser att du mår bra, puh. Men gud vännen vilken pärs du gått igenom {#emotions_dlg.flower} Stackars stackars dig, men så skönt att det inte var ngt allvarligt med varken dig eller lillskruttan.  Tag nu hand om er båda och vila ordentligt. Hoppas mannen lyckas hålla Viola vaken lite extra så att hon sover bra sen Nalle

Imorgon är det dags för ÄP, vi har tid redan halv nio så det blir att åka tidigt hemifrån. Tack för att du ber böner för mig söta vän, det kan behövas. Jag är så jäkla nervös
    Hörs imorgon, kram

• myran6801

Åh alla sötisar, era tumhållningar, böner och tankar har gett utdelning, rekord för att vara mig 6 st ägg Flört Är det inte otroligt ÄP gick fint och det var Oddvar som tog hand om oss. Men söta snälla ni släpp inte tummarna och be gärna några extra böner att äggen är av god kvalitet och det blir fina embryon. Imorgon mellan 11-12 ringer BM från CvL och meddelar resultatet.

Åh vad jag är glad att jag har er allesammans, ni är så fina och ger ett sånt fantastiskt stöd {#emotions_dlg.flower}

Curly, grattis till fint resultat, låter ju som du kommer att få en fin skörd nästa vecka.

Många Hjärtaliga kramar till er sötisar,
    Myran

• myran6801
    tjorven01 skrev 2011-01-14 12:09:19 följande:
    Myran,
    Sötaste lilla du. Jag har väntat på din rapport och vi ska hålla alla tummar tills bebisen har kommit ut. Sa jag inte att det här skulle vara metoden för dig. Nu måste väl tom Oddvar vara nöjd. 
    Många lyckokramar från mig{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    tack fina vän
  • myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-01-14 12:59:01 följande:
    Hurra för 6 ägg, Myran ! Tumhållningen fortsätter!

Kopplar även på mina tummar för Poussin och CurlyRed inför ÄP i nästa vecka!

En fråga: det är min första IVF på CVL och undrar om det är någon som vet vad de använder för preparat vid bedövning vid ÄP? Brukar man sova, eller är det en mildare bedövning?
    Vid ÄP får man först en lugnande tablett och alvedon när man kommer, sedan får man morfin som smärtlindring (får mer om det behövs av BM som står bredvid) och även en spruta smärtlindring "där nere" när man kommit in i rummet för ÄP. Man är vaken hela tiden och på sin höjd lite groggy. Känns i princip inte alls, så inget att vara orolig för.
    Kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen