• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Anlo, hur gick det hos läkaren? Pemberly, hur mår du? Är det dax för kub snart? Ska ni göra kub? Cahela, hur mår din prins? Har ni landat där hemma? Nu när ni har tre barn, behöver ni större boende? Vi har köpt ny bil, hämtas idag, och funderar på att bygga nytt hus, för att få plats. Flytta måste vi iaf till större, vårt hus rymmer 3rok och ett extra rum i källaren, ett gästrum.

• Piken

Vad roligt Pemberly! Ul är fint man får se bebisen. Skönt att vara halvtidssjukskriven Anlo! Känns det bättre? Ska troligen åt samma håll, träffar läkaren om två veckor, försöker stå ut. Kommer bara köpa ett nytt chassi till min emmaljunga för att bromsarna inte fungerar på den gamla. Redan beställt chassit. Får väl köpa en ståbräda till den. Har samma sov problem, ont i fogarna så att jag inte kan vända mig i sängen utan att bli klarvaken och prinsen kommer upp till oss varje natt och tar plats....Förra helgen flyttade vi hans säng till hans rum där han numera ska börja sova iaf. Så just nu är det en omställning för prinsen med att sova i sitt eget rum och faktiskt försöka somna själv efter att vi läst saga. Cahela, hur mår ni?

• Piken

Pemberly, hoppas ditt illamående ger med sig. Vet ni vad det är för något där inne i magen? Mådde du lika illa med sonen? När jag mådde(mår fortfarand) illa så misstänkte jag att det var en tjej i magen då jag inte alls mådde så illa när jag väntade sonen. Anlo, det funkar ganska bra att lägga sonen i sitt eget rum, men han kommer till oss på natten runt tolvslaget, der är en mycket bra början. Han längtar så efter bebisen jag hoppas kunna hålla honom nyfiken och viktig när väl bebisen kommer, känns superviktigt. Åkte in till förlossningen i fredags, kände mindre, nästan inga fosterrörelser, och fick panik. Men väl där så var det fart i magen, typiskt. Träffade på en mycket otrevlig barnmorska, hoppas hon hade en dålig dag eller så vill jag slippa henne när jag ska föda. Idag ska jag till doktorn, håll tummar för att det blir en halvtidssjuksrivning. Hur mår du Anlo? Har det hjälpt att gå ner i tid? Sammandragningarna färre? Vi har ju inte så långt kvar till våra mirakel kommer. När är de beräknad? Pratar din son mycket om bebisen? Visst är sonen drygt två? Tes 75: blev har det gått? Jag vet faktiskt inte mitt amf värde, är över 40 år idag. Vad har du, puregon, menopur? Hoppas det blev guldägg, för det räcker faktiskt med ett sådant. Cahela, kram till er!

• Piken

Tes 75, håller tummarna att du ruvar på ett guldägg nu! Härligt pemberly, kanske en tjej :) Ska ni kolla vad det ör på rul?

• Piken

Anlo, det blev sjukskrivning på halvtid, läkaren ville nog heltid, men jag envisas med att jobba ett tag till. Hoppas jag orkar. Har som du drar mitt vänstra ben efter mig periodvis, och sover inte alls bra pga foglossningen. Blir du helt sjukskriven efter 3,5 vecka? Ska även utredas för mina allergier för penicillin/antibiotika för att kunna sätta in förebyggande behandling för uvi. Läkaren jag träffa idag var bra, förutom sjukskrivning även tog tag i uvi problemet och ordinerade up 1 gång i månaden, tillskillnad på den som jag träffade sist, som inte gick vidare med underhållsbehandling, trots tre uvi och som försökte övertala mig att föda vaginalt. Ska till aurorabm onsdag nästa vecka, enligt dagens läkare för att en tud för snitt. Jag frågade om hon trodde att det skulle gå så lätt, har ju förberett mig på att det ska kämpas för att få ett snitt. På onsdag nästa vecka ska jag till valiga bm oxå, är då 30+2. Oxå lite orolig för att bli tvåbarnsförälder, men jag hoppas få sova när bebisen sover och prinsen är på dagis. Ska ha kvar honom där 15 h i veckan, för att han ska ha kvar sina kompisar. Hur ska ni göra med Arvid? Jag har bf 25/5! Vi ligger super nära.

• Piken

Idag ska jag bege mig till aurorabm för att påbörja samtal mot snitt. Jag hoppas innerligt jag slipper gråta till mig ett snitt, det är liksom inte jag. Vidare från aurorabm ska jag till vanliga bm besöket och någonstans där emellan ska jag hinna hämta ut kryckor. Ska pröva om det kanske hjälper något. Hur mår du pemberly? Anlo, det är inte många dagar kvar på jobbet, eller hur?

• Piken

Här går det åt h-e med det planerade snittet. Hur svårt ska det vara? Måste jag spela och gråta och bryta ihop för att få ett snitt? Aurorabm sa att nu ska bi träffas x antal hånger, det känns som det är de samtalen jag ska uppta min tid fram till förlossningen, precis som om jag inte hade annat jag vill lägga min energi på. Fick förstås skriftligt "skrämsel propaganda" om snitt, undrar bara om alla blivande mödrar får denna information, man kan ju tänka sig att man särbehandlas......ska ladda inför nästa besök. Finns det privata förlossningskliniker? Där jag jan köpa mig ett snitt? Annars växer bebisen bra, ligger nu på översta kurvan (gjorde det med sonen oxå). Hämtade ut kryckor i förra veckan, men inte använt dem ännu. Anlo, skönt att det inte är så långt kvar till "ledigt". Jag ska höra tul i vecka 32-33 de har kvar denna rutin vid ivf-grav på liljeholmen. Hoppas att min moderkaka sitter ivägen fortfarande. Kram Cahela!

• Piken

Hej tjejerna! Undrar förstås detsamma som Anlo?

Själv har jag mer krämpor än någonsin, gravidkrämpor. Men bebisen verkar må bra iaf. Ska på tul på torsdag, men vet redan att moderkakan flyttat sig och jag skulle kunna föda vaginalt. Ska till aurorabm på onsdag känns helt sjukt att behöva sitta hos henne ex antal gånger när det ändå är en läkare som beslutar. Ska till vanliga bm på torsdag få se om tjejen i magen håller sin kurva (första sf måttet var på normalkurvan andra sf måttet var på övrekurvan. ) Det känns väl bra Anlo att ha fått ett datum även om jag förstår att du föredrar vaginalförlossning , så verkar det klokt med snitt så att du inte blir sämre. Att bli sämre, att inte kunna kissa normalt kan påverka mer än vad man tror. Nu slipper du det även om det är något längre konvalecens med snitt. Är det foglossningen som ställer till det med ryggen? Typiskt att snitt inte ger sjukskrivning, för att det är ett kvinnoingrepp ...

Tack Cahela för dina ord!

Försöker uppdatera efter veckans slla bm besök. Ha det gott tjejer i vårsolen.

• Piken

Hejjj allesammen, Cahela vad skönt att ni får vara tillsammans hela familjen. Är ni på vär hemåt snart? Jag har inte gjort fostervattenprov. Pemberly, är det en läkare som gör ul denna vecka? Är du orolig? Hoppas det går bra. Anlo, skönt med tips från sjukgymnast och att vila hjälper. Är det tungt med magen? Hur mycket har du gått upp nu? Ego, vanliga barnmorske besöket gick bra, förutom att hon glömt att ta reda på hur betalningsförbindelse mellan två landsting ska ordnas (jag vill föda i stockholmslän men tillhör sörmalandslän). Fick veta det sen, att jag får fixa det själv! Tul gick bra, barnet är + 2% över normalkurvan. Och fortfarande en tjej. Tyvärr hade moderkakan flyttat sig fint till bakvägg, så inga medicinska skäl för snitt kan användas :( Aurora bm gick som förväntat, jag muttrade på rätt mycket så hon föreslog inte nya träffar iaf. Vi gick igenom min första förlossning, till ingen nytta, anser jag. Träffar läkare på onsdag denna vecka för att förhoppningsvis få ett snittdatum, är super less på detta nu. Ringde själv till kvinnokliniken idag, på det sjukhus som jag tillhör och det gick enkelt att få till en betalningsförbindelse, som tur. Är ganska svullen i kroppen, mycket vätska och ont i lederna. Bebisen har ibland lugna dagar och då blir jag orolig för att den inte rör sig mycket. Jobbar halvtid, finns fortfarande inte någon klar som går in för mig, det känns inte bra alls. På min andra halva försöker jag vila mycket, men samtidigt är vi på väg att klpa tomt och bygga nytt hus, vi får inte plats i vårt lilla hus idag. Sorry med så mycket gnäll, hoppas ni alla får en toppen dag och vecka! kram

• Piken

Grattis Cahela, äntligen få komma hem! Skönt att ni gått den vård ni förtjänar! Vore så trevligt att träffas någon gång, kanske på höstkanten....

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen