• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Lycka till Jayt! Du har mycke goda förutsättningar.

• Piken

Härligt Jayt, grattis till ruvare, nu håller vi tummarna. Anlo, skönt att var bra! Men vi fick inte veta npgot om trisomi 13 och 18, undrar varför. Tror jag knallar förbi dem imorgon o frågar. Skönt att din värk i magen är på gång bort. Vi fick rul tid den 3 januari, vi ville ha tid då, för vi är lediga och då tar vi prinsen med oss. Cahela, bra att de ändå odlar så du får veta. Jobbigt med foglossning!

• Piken

Skrev ett inlägg igår och så bara försvann det :( Jag fick oxå hem ett papper men där står det bara om tri 21 risk 1:3753 och låg risk. Det var mitt braiga blodprov som drog ner risken, för åldern kan man tyvärr inte påverka. Kliniken ligger granne med mitt jobb så när jag har lite tid över springer jag in o frågar. Och vi ska ju dit snart igen :) Friska? Nej tyvärr, men idag ska jag och sonen på uppföljning, jag för att jag ör gravid sonen för att han är "liten". Maken mår iaf bättre. Och så bara avskyr jag kräksjukan, skulle kunna isolera mig fram till april. Det finns många avskyvärda sjukdomar och man kan tycka att kräksjukan är en "lindrig" sjukdom då den inte dödar vanligt krya folk, men jag skulle iaf vilja att man forskade mer på att utrota denna hemska åkomma. Tvätta, tvätta händerna.....Kram

• Piken

Jag har för mig att det inte är förrän dag 11-12 som man kan mäta graviditet vid en tredagarsodlad ägg, även om jag tror det är olika på olika personer. Så det borde finnas en chans kvar. Skönt ändå att ha något kvar i frysen. Håller tummarna än. Vi börjar iaf friska på oss :) undrar bara när denna illamående ska ge med sig?! Har inte gått upp ett gram ännu trots att jag har världens mage redan. Är nog mest sugen på kall mat, sallad och mackor, undra om livet där inne får det den behöver? Äter iaf vitaminer för gravida. Gör ni oxå det? Hur är det med värken från magen Anlo? Är du fortfarande sjukskriven?

• Piken

Oh vad jobbigt med falsk krupp, man blir så rädd som förälder när det nlir så illa och man inte vet om barnet får luft eller inte. Hoppas det blir bättre nu. Vet precis hur det är med dessa envisa basilusker och virusar som liksom avlöser varandra. Ibland önskar man att bara forskningen kunde gå framåt kring förkylningar/virus, ett egoistiskt tänkande när man vet att det finns så många andra livshotande sjukdomar. Skönt för dig att få egentid. Förstår din oro för både förlossningen och barnet. Har du någon att prata med, när det gäller din oro, tex aurora barnmorska, kurator, läkare? Att vara nära döden måste kännas oerhört svårt. Och det är klart att det förändrar ens syn på livet. Själv har jag haft malignt melanom och även om det i princip inte alls var risk för livet så får man andra tankar kring livet. Min dag idag har inte alls likheter med din, förutom oron för barnet i magen. Vaknade med en treåring som defenitivt vaknat på fel sida, om man kan säga så. Han trilskades direkt, vägrade kissa (numera kissar han bara 2-3 ggr per dag), borsta tänderna, slog sin pappa och drog han i kläderna. Grät och slogs under en halvtimme slog i dörrarna och jag blev superarg och, tyvärr, skrek till. När det var över bestämde vi att gå på julmarknad (så fel beslut), där skrek han, vägrade göra något man bad om, och skrek bara mera, han ville ha en korv. Vi gick till en korvkiosk, där fick han korv, men vägrade då att sitta vid bordet med overallen på (bara överdelen nerdragen), då brann det till för mig. Klädde på honom, satte han i vagnen och sa att nu far vi hem eftersom han betedde sig så illa. Han gallskrek. Vi gick ut och då kom ägaren till korvkiosken efter med godis till sonen, jag bara glodde på honom och gav godiset tillbaka. Sedan svor jag hela vägen till bilen, tyvärr högt. Och sedan grät jag hela vägen hem för att jag kände mig som en dålig mamma som totalt tappade tålamodet. Och ont i magen har jag efter denna morgon och förmiddag. Vila nu Cahela, tänker på dig, hur stark du är med allt du gått igenom. Kram

• Piken

Halloj på tråden. Hur mår ni tjejer, hur går det Pemberly? Och stort grattis Jayt.

• Piken

Så klart jag håller tummarna, så hårt jag bara kan! Sist jag väntade på det där samtalet i september så tänkte jag att nästa gång så får de ringa mannen. Har glömt bort, men hade du fler i frysen? Lycka till idag.

• Piken

Grattis Pemberly! Skönt att det gick vögen och det låter som ett superägg.

• Piken

God fortsättning på er allesammen goa tjejej! Cahela, snart kommer er prins! Så härligt och säkert läskigt samtidigt då ni inte vet riktigt hur det är med hjärtat. Önskar er verkligen lycka till när det blir dax. Och hoppas att ni kryar på er och slipper mer bassilusker och virus. Anlo, oh denna foglossning, hoppas den håller sig borta, det blir så jobbigt att röra sig och vara alert, vilket man behöver när man har barn. Mysigt att känna sparkar. Vad är det för gruppträff som du går på hos mvc? Själv har jag haft två uvi och två penicillinkurer, tror dessvärre att det inte är över, men måste vänta nu i tio dagar innan jag lämnar nytt prov för odling, såvida det inte eskalerar igen. Så trist att äta penicillin när man är gravid, vill verkligen inte göra det men har inget val. Jag känner inte sparkar, super tydligt, hela tiden, vilket jag önskar att jag gjorde. För jag är sjukt orolig för att något ska gå på tok. Men gjorde ett extra ul när jag sökte för ont i magen som visade sig vara uvi, och då fanns den kvar, dessutom har jag varit till mvc för att lyssna på hjärtat ett par gånger för att jag varit orolig. De är supergulliga på mvc och tar sig tid. Imorgon ska vi på rul, är så nervös. Har inte gått upp mer än två kilo, hoppas att bebisen iaf gått upp som den ska.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen