• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Cahela, kämpa på det är väl visserligen naturligt att vara klar med graviditeten när man börja närma sig vecka 40. Skönt att rensa och göra klart för pojken. Säkert supernervöst för förlossningen, hoppas det går bättre denna gång. Kram

• Piken

Fint Anlo, känns så bra att ha gjort rul. Skönt att allt såg fint ut. Jag hade dock moderkakan så att den täppte till utgången, vliket kan ge blödningar under graviditeten. Så jag är lite rädd nu. Dessutom har jag sjukt ont i höfterna, ryggen, runt magen och ibland strålar det fram vid blygden. Kan det vara foglossning? Kändes inte så här förra gången när jag hade foglossning. (Då had jag mest ont i längdryggen). Ps. Jag väntar oxå en sessa! Cahela, hur går det?

• Piken

Oh Cahela, nu är det snart dax :) Anlo, Då hoppas ja på foglossning, känns bättre idag även om det ilar till kring ljumskarna, sp gör det iaf inte fruktansvärt ont i höfterna och runt magen. Ska lämna kontrollodling (kiss) imorgon och smita förbi sjukgymnasten. Jag vill ju ha snitt, men vill förstås att moderkakan flyttar sig uppåt så jag slipper blödningar. Ska på kontroll i slutet av mars (långt dit), både nytt tul och läkarkontroll. Har du något ytterligare ul inplanerat?

• Piken

Vilken härlig läsning Pemberly! Blir så glad för din skull. Kram

• Piken

Oh Cahela! Allt kommer att gå bra, läkarna verkar ha koll på prinsen. Och jag måste säga att med din erfarenhet av förlossning så verkar du ändå kunna ta det lugnt. Lycka till imorgon, ska logga in mig lite då och då för att de om du uppdaterat något. Kram

• Piken

Oh nej! Vad ska hända med tappen för att du ska kunna sättas igång? En vecka är superlång tid i det här läget. Kan det inte bara sätta igång av sig självt :)?

• Piken

Anlo, mår sådär, sjukt orolig för tjejen i magen, äter tredje kuren för uvi, pojken har dragit hem kräksjukan. Det ena liksom avlöser det andra :( Hoppas innerligt slippa kräksjukan, men den är skoningslös. Ibland känner jag henne inte sparka på en hel dag det oroar mig, fick lära mig något nytt hos mvc att det inte är förrän vecka 25 som man ska känna barnet varje dag, nå har man börjat känna så är man beroende av dessa sparkar och rörelser. Nog om mig! Hur mår du, foglossning bättre eller sämre?

• Piken

Stort GRATTIS till Emanuel! Stor kille, hoppas allt gått bra. Kram

• Piken

Anlo, hur gick det hos läkaren? Härligt med semester, jag törs inte flyga, så rädd att det skulle kunna påverka graviditeten, även om jag vet att det inte är någon fara. Har ont av foglossning idag, som tur inte såhär varje dag. Försöker kämpa vidare på jobbet har trots allt kontorsjobb. Blir det inte besvärligt för dig med ditt jobb? Har du tunga lyft oxå? Vad går du i för skola?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen