• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Anlo, jag har oxå rätt ofta hugg som känns som knivar, jag tror att det är så för mig för att det är trångt helt enkelt. Det blir mer om jag är tex kissnödig eller att jag behöver göra nr 2. Och nu när magen är trög och nummer 2 inte kommer regelbundet så känner jag oftare hugg och obehag tex av att sitta. Har oxå ett myom som gör att livmodern har lite annan form, den sitter dock på utsidan som tur. Men jag vet hur oron sätter sig på hjärnan och då ska man gå på en extra koll. Jag mår faktiskt inte så illa på mornarna, utan sedan resten av dagen. Mår illa när jag är hungrig, mår illa efter jag ätit. Går ständigt runt med måillaband runt handlederna och har inte vågat ta postafen. Har periodvis svårt att koncentrera mig på jobbet. Något trötthets och illamående utbrott har min son fått utstå i samband med att han satt sig på tvären. Han är i sin frigörelsetid och de kan fresta på ibland. Han har frågat rätt mycket varför han inte fpr ligga på min mage och faktiskt nämnt bebis, så vi beröttade för honom i veckan och han tog det bra, varken ledsen eller superglad. Ville känna på magen och det känns ju inget förstås än (förutom en uppsvälld mage). Det lät ju ändå som lite dramatisk förlossning, iaf resultatet efteråt. Utifrån mitt perspektiv, skönt med snitt. Skriv o berätta hur det går.

• Piken

Anlo, Men ska du inte åka in och kolla att allt är ok istället för att fundera vad det kan vara och oroa dig? Cahela, hur mår du? Bättre hoppas jag? Själv har jag hostat krftigt i en vecka och nu känner jag att jag håller på att bli sjuk, ont i kroppen etc. Hoppas att det inte blir värre, även om jag vet att hosta, förkylningar etc inte är någon fara för livet i magen. Vart ska du föda, vilket sjukhus? De verkar ju kunna ta hand om barnen. Vårat sjukhus har inte någon neo, utan då får man fara iväg. Funderar därför på att föda i huddinge. Ska prat om detta nästa vecka vid inskrivningen. Har ni haft ett mysigt kalas för E?

• Piken

Anlo, så bra att du åkte in och fick reda på orsak till dina smärtor. Och skönt för dig att få komma hem. Hoppas du får vila inatt, sova i sin egen säng är det bästa. Trist med inställd resa. Mysigt att få se liten, jag längtar till kub ultraljudet, som jag hoppas få tid för snart. Vila nu mycket Anlo. Krya på dig. Cahela, vilken mardröm, med magsjuka. Jag verkligen avskyr den sjukdomen. Har varit skonad från den fram till i våras, när prinsen tog hem den från dagis. Har hört fler som fått bekymmer med mage efter flera omgångar av magsjuka. Hoppas att ni klarar er nu vidare. Skönt att ha nära till förlossning och att du känner dig trygg där. Träffade en läkare för ett tag sedan, av manligt kön, som predikade för mig hur bra det var med vaginalförlossning. Och tillslut kunde jag inte vara tyst, utan sa det att det är väl lätt för dig att säga som slipper spricka och bli sydd och ha svårt att hålla tätt efter förlossningen. Då hummade han bara. Jag bara önskar att jag träffar på barnmorska och läkare nu som hjälper oss till snitt. Krya på till er med.

• Piken

Cahela, ja fy vad trist det är när man inte ser slutet på åkommor. Bra beslut att stanna hemma! Förhoppningsvis får du mer krafter nu när du fått aptiten åter. Kram och krya krya Själv fortsätter jag att hosta, hela tiden så pass att jag har träningsvärk i bröstkorgen och magen. Ska på inskrivning imorgon och läkarbesök på torsdag och hoppas på att de tar en sänka. Har tagit lite coccilana, men vågar inte fortsätta någon längre period. Nästa vecka är det vecka 13 och missfallsrisken sjunker, jippii, bara längtar att nå dit.

• Piken

Inskrivning idag avklarad, fortfarande gravid, alla värden tipp topp. Kub ultraljud om en vecka, längtar! Men sedan är det långt till nästa besök, i mitten av februari. Men jag var välkommen om jag nojjade totalt. Hur mår ni? Jag hoppas ni båda är på bättringsvägen!

• Piken

Åh nej Cahela, så jobbigt. Jag vet exakt hur det är med denna hosta, verkar vara denna höstens virus. Vi har drabbats av den oxå, fast idag kände jag att det börjar vända för mig, efter dryga två veckor, men min make är hemma och hostar, ja nästan lungorna ur sig. Det låter vettigt att sjukskriva sig så att ni kommer ikapp med sömnen. Man liksom funkar inte normalt om man inte får sova lite iaf. Och nu har ni haft nog med virusar och behöver vila ut. Kram

• Piken

Oh så trevlig läsning att du, Cahela, mår bättre! Jippii!

Jag har kubat idag! Risken blev 1:drygt 3000! Tror det är ganska bra, iaf för min ålder. Det var en sötnöt därinne på dryga 6 cm. Så lycklig nu, kanske man inte behöver gömma magen längre!

Ja hur går det Pemberly? Och Anlo, inte långt kvar för kubande för din del!?

• Piken

Grattis Pemberly! Nu håller vi tummarna. Skönt med sjukskrivning på liten del för dig Cahela, låter som en bra lösning. Ja, tänk vad tiden går fort, snart har du en liten där hemma igen :) mysigt. När tror du själv att bebisen kommer? Låter fint Anlo att det känns som det börjar vända för sig, inte roligt att ha ont och bli förhindrad att göra saker. Förstår att du längtar till på måndag! Vart gör du kuben? Själv är jag sjuk igen, eller vi i hela familjen är sjuka. En halssfluss historia, sårig i hela halsen. Fick kåvepenin, vill förstås inte äta det, men känner att jag måste. Vi har varit sjuka nu i två månader. Nu går vi alla på penicillin och hoppas det vänder nu. Gravsymtomen minskar, hoppas det är pga feber och sjukdomskänsla. Att de kommer tillbaka snart. Illamåendet kan gärna hålla sig borta dock. Ikväll är fotboll, själv får jag kolla på något annat i paddan. Ha en bra kväll alla

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen