Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Myran, neej vad tråkigt att det bara blev ett ägg. Men jag håller verkligen tummarna för det lilla ägget!! 

Anlo, åh nej Jag vet hur det känns att få det där hemska samtalet. Mina ägg bara dog ju också inför ett fet. Men jag hade då bara kvar två i frysen. Men 4 av mina totalt 6 frysta ägg klarade inte upptiningen, så jag börjar fundera på om dom ändrat sina regler va gäller frysning och testar att frysa även lite sämre ägg. Måste säga att jag tror att det där samtalet att det inte skulle bli någon ruvning var det värsta på hela behandlingen. Hoppas du får sätta igång ett färskförsök nu på direkten anlo, så ska du se att det går bättre!!  

Kram på er tjejer!!

• Embla82

Myran, grattis till ruvarstart!! Jag hade på känn att ägget skulle klara sig  

Anlo, va skönt att du får köra igång direkt på mensen som kommer, det är alltid mycket lättare när man fått en plan B. Kul att ni ska prova menopur och korta metoden! Då är det snart äggplock för dig ska du se  

• Embla82

pp08, vad spännande... håller verkligen tummarna för dig nu!! Säger som anlo, molvärken kan vara ett gott tecken!

Anlo, då är du snart igång igen!! Jag tror stenhårt på menopur + korta metoden, det funkade för mig

• Embla82

Myran, skittrist med minus Jag tror att vaggisarna kan göra det irriterat men mest brukar dom kanske ge svamp och inte uvi. Men nästa gång tycker jag att du ska testa ta dom där bak, för då kanske du slipper uvi? Jag har drabbats av  tusen urinvägsinfektioner i mina dagar (har haft det sen jag träffade min sambo för mer än 8 år sen). Jag måste alltid duscha efter sex, du kan inte koppla ihop det med det? Att det kommer efter att ni haft sex? I så fall finns det hjälp att få (har dock inte provat själv) men det är någon form av penicilin man tar strax före eller efter sex för att förhindra uvi. Kram på dig och hoppas det blir bättre!

pp08, trist att det blev minus Hoppas du får sätta igång med ny fet snart!

• Embla82

Nämen hej Kramiiis!! Härligt att du är ditt gamla jag igen Mycket bättre så tycker jag, du är ju så (kram) go

Anlo, dra iväg ett mail imorgon och ring på fredag så är det nog inga problem att börja spruta idag.

Myran, va bra att du fått kontakt med en vettig läkare nu då ang. uvin. Ett hett tips är att duscha direkt efter sex... det funkar oftast (dock inte alltid) och håller uvin borta. Jag har gjort det i flera års tid nu och för mig kommer det mer och mer sällan.  

• Embla82
    anlo24 skrev 2010-09-16 22:54:02 följande:

Go kväll!

Nu är jag igång med vårt 3 ivf. Hoppas verkligen på 4 ggr gillt :) Ikväll tog jag min första spruta Menopur. Kändes faktiskt lite läskigt med 3 ml i magen. Fick dock ut 2,8 ml av 3 ampuller?? Ska dit på VUL på ons.
    Är lite nervös för att ruva igen o gå igenom detta igen. Får försöka att ta ett steg i taget.

God natt tjejer Hjärta

Härligt att du är igång nu!! Hoppas på många fina ägg nu
  • Embla82
    Myran och tjorven, usch å fy för minus Hoppas ni orkar ta nya tag snart!

Majsanna, personligen rekommenderar jag verkligen Linné. Dom har jättegulliga sköterskor och läkarna är bra allihopa, även om jag har vissa favoriter. Men oftast får man komma till samma när man ska lägga upp planering inför ny behandling. Jag upplevde att jag tillsammans med läkaren kunde komma fram till bästa upplägg för mig, även om såklart läkaren hade bästa kollen.
    Angående trombyl mm så tror jag att dom är lite återhållsamma där - men dom är inte omöjliga om dom anser att det behövs. Lycka till!
  • Embla82

Anlo, här går det undan! vilken fart det blev på dina äggstockar. Spännande med äp på fredag, men tråkigt att din sambo inte kan följa med. Kan du ta dig ifrån kliniken själv? Dom kommer nog ta extra väl hand om dig när du kommer ensam, det kommer gå jättebra även om det var trist att han inte kan följa med. 
    Östrogenvärdet lät jättebra - hoppas äggen är mogna nu, och är dom det inte så räknas det ju inte som ett försök, om du inte kommer till et menar jag. Jag har fått avbryta flera gånger och det är verkligen jättetrist, då har man ju gjort hela proceduren i onödan liksom.  

• Embla82
    Maaroj skrev 2010-10-06 19:35:00 följande:
    Hejsan, blev tipsad om detta forum av en vän. Har själv nyligen börjat IVF-behandling hos CvL och har preliminär ÄP vecka 45. Det är första försöket för oss och ni kan ju säkert ana hur mycket tankar o funderingar som snurrar runt i huvudet just nu.
    Välkommen hit. Går det bra för dig med sprutorna? (eller du kanske inte börjar, inser att jag inte vet vilket datum vecka 45 börjar). 

Anlo, jag håller tummarna för dig!!  
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-10-10 07:40:03 följande:
    Jag har plussat!!!! Starkt pluss nästan omgående. RD 14. Kan knappt fatta att det är sant. Helt skakis i hela kroppen. Ska köpa ett test med veckoindikator idag Glad Min sambo blev nog lite tagen av min stora glädje. Han blev överlycklig men sa också ja men det är tidigt än... Det kan gå fel... Och det vet man ju när man hängt på FL ett tag. Men nu ska jag glädjas åt detta. Det första plusset i mitt liv. 4:e försöket. Ska försöka tänka att jag väntar barn o inte evt missfall.

10 okt är en dag jag alltid kommer att minnas Hjärta

Kram från mig.
    Stor grattis!!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen