Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Nu har dom ringt och tack och lov har två ägg blivit befruktade, så nu vågar jag hoppas på et imorgon! Så skönt!! 

Marvin, har inte vågat räkna så långt ännu, men det kanske stämmer Då blir det coolt om jag får plus i alla fall. 
    Susie, ge inte upp än. Hoppas mensen håller sig borta. 
    Myran, om det är smart att göra insemination eller ej beror ju lite på varför ni gör ivf från början? om spermierna är något få och slöa så hjälper det nog inte. Men har dom inte hittat några fel på någon av er så kanske det kan vara en idé? Men ärligt så tror jag nästan att hemmaförsök är nog så bra. Det blir billigare också
  • Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-05-14 15:31:42 följande:
    Massa grattis Embla. Nu blir det twins :)
    haha, tack Vi får se! idag är jag positiv men man har ju en tendens att bli lite negativ ju närmare testdag man kommer...
  • Embla82

Susie, men vilka goda nyheter! Håller tummarna att plusset är kvar sen när du kommer till testdag! 

Piken, tack, ja... jag hoppas så det gör ont! Finns inte så mkt annat att göra.. 
    Tack Marvin  
  • Embla82
    Smaassk, härligt att det börjar hända något! Men du, jag tycker faktiskt att det är jtätebra att dom kollar upp en många gånger, hellre det än en gång för lite, även om det känns fånigt ibland att åka 2 timmar för en 3-minuterstitt. Hur känns det i magen nu?

Myran, stackare, det är klart att du fortfarande är ledsen. Sommaren kommer nog gå väldigt snabbt, även om det känns som en evighet till hösten. Dom öppnar ju i augusti så riktigt till hösten behöver du ju nite vänta heller... Jag fick missfall 2007 och jag tänker fortfarande på det ibland. Inte så jag börjar gråta nu utan mer att jag blir arg och svär lite över att det inte fick gå hela vägen. Men det är som det är och man får fokusera på det som komma skall istället!

HUr du räknar ut bim kan man ju fråga sig, har du en normal menscykel när du inte gör ivf? Vet du då hur många dagar du har mellan äl och mens? om det är 14 dagar så är bim alltså 14 dagar efter äggplock. För min del som fördröljer vaggisarna mensen så för mig är det ignen idé att tänka på bim.

Blomman123, härligt att få höra att det faktiskt kan gå bra! Stort lycka till med barnet i magen!

Förresten tjejer, ni glömmer väl inte att uppdatera er på listan?
  • Embla82

Dahlia, oj oj det var värst va många ägg det blev för dig förut, nu känns det mer som ett lagom antal med nio stycken! Hoppas det blir bra befruktning och vad spännande med långtidsodling. Jag har aldrig gjort det men funderat endel på det. Hade jag fått ut fler ägg den här gången skulle jag ha bett om det. 

Spännande att få följa hur det går för dina små ägg i värmeskåpet nu, jag håller tummarna!
    Djurgårdsrutan, vilken dramatik! nu får du se till så att mannen passar upp på dig ordentligt. 
    Snart har jag klarat ruvardag 4.. tiden segar sig fram men samtidigt vill jag inte att det ska bli testdag heller. Hopplöst!
    Curly, har du pratat med kliniken? blir det sommarlov eller hinner ni innan?
  • Embla82

Curly, ha så skönt på semestern! italien låter inte helt fel Hoppas du får ringa linne därifrån och boka in ett fet!

Men tjejer..jag är bara på ruvdag 6 och vågar knappt känna efter det dåliga är att jag börjar få finnar, det bra är att jag börjar bli hungrig oftar. Vi får se.. vill ju egentligen inte komma till testdag för blir det minus så blir det till att ta sommaruppehåll och det låter ju sååå tråkigt Och det är inge kul att behöva önska att sommaren ska gå snabbt för vinter har jag fått nog av så det räcker ett bra tag framöver. 
    kram till er alla {#lang_emotions_sunny}
  • Embla82

Smassk, ja det var många sprutdagar men ibland behövs det för att det ska bli toppägg!! Lycka till på äp på måndag då Härligt!

Dahlia, det kommer gå jättebra och blir et imorgon. Ni kanske får ett gäng blastisar i frysen också om ni har tur!! 
    Susie, tack tjejen jag hoppas så att din känsla är rätt! Det vore grejer det  
    Marvin, testdag imorgon? Jag håller mina tummar hårt för att du ska få se ett plus imorgon!! stort lycka till
    Piken, redan vecka 22? herregud vad det går fort! vågar du lägga upp någon magbild här på fl? Jag älskar att spana in andras i brist på egen. Har du känt någon rörelse än? 
    Hhoppas, jag fick samma känsla idag på ruvardag 7, men det msåte vara för tidigt för att avgöra något. Vi har nog fortfarande goda chanser!!
  • Embla82

Marvin, stort grattis!! Men du kanske haft det på känn?

Dahlia, grattis till et! Såklart det är många delmål i en graviditet men man får försöka att glädjas lite också mitt i alla oro. Hoppas på plus nu så kan du stryka punkt ett
    Anlo, hur gjrode du med sprutorna? grattis till sprutstat!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen