Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

tack Curly, trist att du inte fått utslag ännu. Jag tror inte att det är någon fara att flyga som nybliven ruvare, det påverkar nog ingenting. Däremot kanske maten i Kina (eller vart du ska) inte är den bästa för en nybliven gravid... det är ju svårt att få dom att säga vad man äter också, minns att jag frågade en gång när jag var där och fick svaret "meat, its meat"... jo tack men är det hund eller? 

Härligt med grönt kort, då kan du glassa på golfbanan hela sommaren
  • Embla82
    Märtalina skrev 2010-05-31 11:08:38 följande:
    Morsning, någn som vet när man kan förvänta sig att ägget fäster efter ett FET med 2-dagars odlat...Man ska ju inte känna efter sådant, men undrar gör man ju alltid iallafall!!
    det är väl precis som med ett färskt, ungefär dag 5-7 men det är ju ingen som riktigt vet.

Marvin, jag räknar äp som äl - det tror jag är helt rätt Spännande med vul snart. Jag tror dom bokade in mig sista vecka dom har öppet för att dom inte har så mkt annat att göra då. Det lär väl inte vara några äggplock alls den veckan.

tjenarehejsan, hoppas det går bra idag på äggplock!

Rutan, snacka om förändringens tid för dig, bebis och ny stad. Hoppas allt bli jättebra

Susie, haha, min tid flyger då inte. Inte ens nätterna går fort nu, märkligt! Då har du ju vul alldeles alldeles snart!! Ni får berätta för mig hur det är sen, så jag vet vad jag ska se fram emot.
  • Embla82

Marvin, inte ser du jättetjock ut vågar jag säga utan att vet hur du ser ut Men man svullnar ju upp efter behandlingen och gravidhormonerna hjälper väl till sen.

Tjenarehejsan, hoppas på bra befruktning nu idag! vågar du ringa och fråga?

Myran, mensen lär väl bli som vanligt efter en eller ett par cykler, den kan ju bli lite knäpp direkt efter behandling/missfall.  Hur var akupunkturen idag? Hoppas det hjälper!

Själv vaknade jag och var inte alls hungrig så nu börjar jag bli lite orolig. Har helt plötsligt inte så många symtom, men förhoppningsvis kommer dom tillbaka snart. Det är riktigt läskigt dom här första veckorna...

• Embla82

Marvin, det låter ju strålande!!  

huset har vi redan köpt men man blir lite sugen på att skaffa ny bil. Men först ska jag förbi typ 20 veckor... sen kanske man vågar tro att det här är sant. Mina symtom bara kommer och går, jag tycker det är så läskigt
  • Embla82
    Marvin skrev 2010-06-01 20:18:58 följande:
    Embla - Har du haft otur tidigare? Kommer inte ihåg om jag borde veta det?! Fast jag behöver byta min bil ändå...
    ja, jag har haft ett missfall 2007, så det har tagit mig 2,5 år att bli gravid igen efter det. Men klart man får köpa hus och byta bil och bli gravid samtidigt. Jag plussade 13 december 2007 och 14 december 2007 köpte vi hus  
    Tjenarehejsan, hur har det gått? Har du fått reda på antal befruktade? 
    hur mår ni andra? just nu är det lite tyst här i tråden tycker jag. 
  • Embla82

Anlo, jag tog mina klockan 6 på morgonen, klockan två på dagen och sen klockan 22 på kvällen. Jag vill varna för att om du tar dom vaginalt så kladdar det nåt fruktansvärt vilket är mkt jobbigt när man är på jobbet... tills en smart tjej helt plötsligt gav mig tipset att ta dom där bak. Då blev det totalt kladdfritt!! så mkt bättre! 

Jag tror dom byter iom att dom byter läkemedel. Fick du en annan sorts sprutor den här gången? det verkar lite som att vissa läkemedel hänger ihop, typ som puregon och ovitrelle, och som menopur och vad den där andra äl-sprutan nu heter. 
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-06-02 08:52:13 följande:
    God morgon.

Jag har surfat runt lite på FL på morgonen. Hittade en tråd om Progresteron vaginalt/analt.
    Vad säger vår klinik om detta? Vet att nga provat detta i tråden.
    Ska man ligga ner efter att man tagit vagg? Verkar vara olika skolor.
    Kommer vagg resterna ut med avföringen eller? Verkar vara väldigt kletigt vaginalt.

Konstiga funderingar så här tidigit på morgonen. {#lang_emotions_undecided}
    Linné har sagt till mig att man gärna ska ta dom där bak, men liksom inte "puschat" så mycket för det. Dom har nämnt det och jag har börjat skämmas och sen har vi inte pratat mer om det... men helt klart är det att föredra.  Ja, det kommer ut när man gör nummer två men tar man dom där fram rinner det ut så fort vaggisen liksom smält.
  • Embla82

Dahlia, stort grattis! Vad härligt. Klart att det verkligen kommer bli en känslomässig bergodalbana för dig nu, men nu är du gravid och det är klart att du inte sviker Elias.

Marvin, härligt med hus. Klart det är jobbigt att flytta som höggravid men det löser sig! ni får ta hjälp kanske?

Susie, spännande med VUL, lycka till idag!

Myran, sommaren lär gå fort så snart får du börja igen.

Märtalina, just runt ruvardag 6-7 börjar hoppet dala, så har det varit för mig alla gånger. Men ge inte upp än!! det kan bli ett fint plus

• Embla82

Anlo, grattis till bra skörd på äp! Skrattade gott när jag läste din uppdatering från sjukrummet (eller vad man ska kalla det?). Du ska se att det kommer gå superbra med dr Bakos (Superman) på lördag. Han gjorde mig gravid

• Embla82
    anlo24 skrev 2010-06-03 19:33:07 följande:
    Jag blöder en del. Som ljus mens. Är det vanligt. Har inget minne av det senast.
    Den här gången blödde jag nog ganska mycket under själva ÄP. Kände hur det rann ut när jag låg på bristen. Och underlägget hade ganska mycket blod.
    jag blödde efter alla mina äggplock, men inte så mkt. Men han stack ju ganska många blåsor på dig så inte konstigt att du blöder lite. Det försvinner nog snart! 
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen