Vi på CvL fortsättningen
Tjorven: Då har ju även jag det eftersom jag har 2,7. Ska ta det med Tomas imorgon. Jag vet att Embla fick börja med Levaxin med mådde dåligt av tabletterna, en liten farhåga jag har att man ska göra det.
Tjorven: Då har ju även jag det eftersom jag har 2,7. Ska ta det med Tomas imorgon. Jag vet att Embla fick börja med Levaxin med mådde dåligt av tabletterna, en liten farhåga jag har att man ska göra det.
Läste att det var metmorfin Embla tagit och inte levaxin.
Hej!
Hänger på här Ska gå på CVL och göra IVF. Vi (eller kanske ska säga jag) ska börja spraya 4 januari!! Och planerat ÄP v5
Så nu är vi snart igång, känns helspännande!
Tänkte bara höra med er, är det någon som inte bor i närheten och som har bott på hotell/vandrarhem (ja eller liknande) under dagarna i väntan på tillbakasättning av ägg. Har ni något att rekomendera som inte är alldeles för dyrt?
Lycka till alla som är på gång!
Isa: Hur kommer det sig att ni valde CvL och inte Linköping?
Förstår att det är långt att åka mellan Linköping och Uppsala. Kliniken är jättebra tycker jag och det är en trevlig miljö och bra personal. Hoppas du kommer trivas!
Curly: Har du fått någon speciell läkare på Ackis? Jag gick där för fyra år sen när jag gjorde min första IVF med min dåvarande. Jag gillade den dåvarande avdelningsläkaren P-O men han är visst på Huddinge nu vad jag hört.
Johannes hade jag oxå han var snäll och bra tyckte jag. Jag hann med fyra insem och en IVF där innan vi lade ner hela verksamheten mitt X och jag. Det jobbiga med Ackis är att man aldrig vet vem man får när man kommer dit.
Ja, mitt X och jag gick isär pga barnlösheten eller rättare sagt barnlösheten slet sönder oss. Min nya man och jag valde CvL pga att jag inte var så nöjd med Ackis. Jag tycker CvL har bra öppettider, bra bemötande osv. Det är väldigt tydligt att Ackis är landstingsverksamhet och då får man aldrig det där extra som man får på ett privat ställe. Jag gillade dock Johannes och P-O.
Myran: Ja, jag har väntat på min tur i sex år så det borde verkligen vara dags
Var till Linné och tog lite nya prover i torsdags så jag hoppas vi hinner få svar innan julstängningen, känns så tröstlöst att bara köra på i vanliga spår när inget händer. Hur mår du?
Ja, mitt X och jag började försöka hemma för exakt sex år sedan. Efter ett år gjorde vi utredning, 4 insem och sen 1 IVF sen gick förhållandet i kras. Jag träffade ny man (min nuvarande) vi försökte hemma i ett år, sen fick jag pergo och vi gjorde hemma försök, sen förra hösten började vi med IVF och har nu hunnit med 3 ET och 3 FET.
Så totalt har jag väntat och kämpat i sex år med nada som resultat.
För mig har aldrig åldern varit ett issue eftersom jag började redan vid 30, det är något annat knas som ligger bakom och vad det är skulle jag bra gärna vilja veta. Alla prover är bra och allt ser bra ut och går bra vid IVF-erna men inga ägg fäster...